Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +14 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 27. aprīlis
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne

Investors uz lielas jautājuma zīmes

Vēl pagājušajā nedēļā Satiksmes ministrija (SM) skaitīja dienas līdz janvāra beigām, kas tika uzskatīts par pēdējo termiņu, kad vācu investoram Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam būtu jāparaksta līgums par 52 miljonu eiro ieguldījumu Latvijas nacionālajā aviosabiedrībā airBaltic. Ir sācies februāris, līgums nav parakstīts, un ar ievērojamu sparu sāk virmuļot bažas par to, ka līdz ar liegumu iegādāties krievu Sukhoi Superjet lidmašīnas vācu investora vēlme investēt aviokompānijā ir pavisam noplakusi.

Par rezerves plānu tiek runāts kūtri. Visi skatieni vērsti uz Montāgu-Girmesu - viņa parakstu gaida ne tikai airBaltic un nozares ministrija, bet arī iepriekš valdības piesaistītais finanšu konsultants Prudentia, kas plāno saņemt miljona kompensāciju par darījumu, kā arī gaidāmo jauno Bombardier lidmašīnu piegādātājs, gaidot avansa maksājumus.

Satiksmes ministrija joprojām pārliecināta, ka potenciālais investors līgumu parakstīs, ka vilcināšanās saistīta ar juridiskajiem aspektiem, - pie tik nopietnām investīcijām ir tikai loģiski veikt pamatīgu līguma izvērtējumu. Ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš Dienai teic, ka pastāv 80% iespējamība, ka līgums tiks parakstīts šonedēļ. Ja ne, tad par 90% tas notiks nākamās nedēļas sākumā.

"Es neko nevaru ātrāk izdarīt, ir tā, kā ir. Jā, ir dīvaini, jo mēs patiešām esam izdarījuši visu, kas no mums ir atkarīgs. Tas, ko viņš dara, tas ir atkarīgs no viņa," noteic Ozoliņš. Pēc viņa stāstītā Montāgs-Girmess to neuzskata par kavēšanos, "tā ir lieta, kas ir jāsakārto kopā ar visiem iesaistītajiem darījuma pārstrukturizēšanas ietvaros". Ar pašu investoru Dienai neizdevās sazināties, arī uz īsziņām viņš neatbildēja.

Uz jautājumu, kas notiks, ja potenciālais investors līgumu tomēr neparakstīs, Ozoliņš atbild, ka tādā gadījumā būs jāmeklē citi risinājumi. Esot arī plāns B. "Viens variants ir palīdzība no valsts, otrs - jārunā arī ar Ventbunkeru. Premjeres virsvadībā ir īpaša darba grupa, kas ceturtdien sanāks kopā, un mēs par to runāsim," skaidro Ozoliņš. No sarunas noprotams, ka reālākais B variants būtu a/s Ventbunkers investīcijas, kas jebkurā gadījumā ir kā opcija neatkarīgi no vācu investora lēmuma.

Ventbunkera piesaukšana izskatās pēc ķeršanās pie pēdējā salmiņa, kas turklāt ir ārkārtīgi trausls. Ventbunkerainvestīcijas pagaidām nav iespējams vērtēt kā kaut ko garantētu, ņemot vērā politisko fonu. Daudzi apzinās, ka uzņēmumu patlaban kontrolē Ventspils domes priekšsēdētāja Aivara Lemberga oponenti un runas par līdzekļu ieguldīšanu airBaltic vairāk izskatās pēc Lemberga kaitināšanas. Ņemot vērā, ka SM jaunās valdības sastāvā kontrolēs Zaļo un Zemnieku savienība, tad ir maz ticams, ka šādas investīcijas tiks pieļautas.

Visu žurnālistes Aļonas Zanderes rakstu Girmess uzdod pa nerviem lasiet trešdienas, 3.februāra, laikrakstā Diena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas