Laika ziņas
Šodien
Migla

AirBaltic šogad grib vēl trešdaļu pasažieru klāt

14 miljonu latu peļņa pirms nodokļu nomaksas 2009.gadā pēc 30 miljonu zaudējumiem pirms gada - šādus finanšu datus ceturtdien prezentēja nacionālā aviokompānija airBaltic.

airBaltic ienākumi vidēji uz vienu pasažieri gan krītas - aviokompānija pārvadā mazāk biznesa klases pasažieru, kas gatavi maksāt augstu cenu par komfortu un biļetēm. Arī ieņēmumi no tranzīta pasažieru apkalpošanas neesot tik lieli, kā apkalpojot pasažierus, kas brauc tiešajos avioreisos. Taču šo iztrūkumu izdevies kompensēt, pateicoties papildu pakalpojumiem - automašīnu nomai, viesnīcu rezervēšanai, ceļojumu tirdzniecībai utt. -, bet, būtiski samazinot izmaksas, strādāt ar 14 miljonu latu peļņu. Šo papildu pakalpojumu biznesu plānots vēl vairāk izvērst.

Pērn airBaltic pārvadāja 2,76 miljonus pasažieru, un šogad, neskatoties uz aviācijas krīzi, kompānija plāno vēl 30% klāt. airBaltic mērķi ir pārsteidzoši, ņemot vērā situāciju aviācijas nozarē - vairākums aviokompāniju pērn un arī šogad plāno strādāt ar zaudējumiem. Paralēli vairākumam aviokompāniju turpina kristies apkalpoto pasažieru plūsma. Starptautiskā Gaisa transporta asociācija vairākkārt pazeminājusi finanšu prognozes aviācijas nozarei: aktuālākās aplēses liecina, ka 2009.gadā varētu būt USD 11 miljardu neto zaudējumi, 2010.gadā - USD 5,6 miljardi, tādējādi šos divus gadus vērtējot kā vissliktākos aviācijas nozares vēsturē. airBaltic vadītājs Bertolts Fliks cer, ka aviokompānijas izaugsmes pamatā būs jaunu pakalpojumu attīstīšana un augoši apkalpoto tranzītpasažieru apjomi.

Ekonomisti par airBaltic iecerēm turpināt strauju izaugsmi aviokrīzes apstākļos izsakās rezervēti. «Krītoša tirgus apstākļos kaut ko prognozēt ir grūti, tāpēc sākotnēji jāredz airBaltic izvēlētā maršrutu stratēģija,» uzsver ekonomists Tālis Linkaits. Viņš norāda, ka kapacitāte, lai to paveiktu, airBaltic šogad būs pietiekami liela, jo aviokompānijai tiks piegādātas jaunas lidmašīnas. Jautājums - vai izdosies piesaistīt pietiekami lielu pasažieru interesi? «Šobrīd SAS pozīcijas reģionā ir pietiekami vājas un es redzu iespēju airBaltic piesaistīt daļu Somijas un arī Norvēģijas pasažieru. Par NVS tirgu runājot - tur liela loma būs tam, cik liela būs šo valstu uzņēmēju un iedzīvotāju interese doties uz Rietumeiropu un Ziemeļeiropu, to patlaban prognozēt ir grūti,» piebilst T.Linkaits.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Apziņa nekad nemirst

Dvēseles pārdzimšana galu galā varētu būt realitāte, nevis tikai reliģiju propagandēts mīts cilvēku mierināšanai.








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?