Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +2 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 31. decembris
Silvestrs, Silvis, Kalvis

Apvieno temperamentu un praktiskumu

Normunds Avotiņš

Tas ir tik elementāri, ka atkal jāpabrīnās, kāpēc citi to nav paveikuši jau agrāk, - ņemam Ford Focus ST ar 250 zirgspēku turbodzinēju, taču ierastā hečbeka vietā piešķiram tam universāļa virsbūvi.

Piepeši tautas sporta auto iegūst garo aizmuguri un līdz pusotram kubikmetram lielu kravas telpu. Focus Turnier, kā pēc veca ieraduma dēvē kompaktos Ford Kombi, gan ir vizuāli smagnējs automobilis. Apkarināšana ar ST versijai piekrītošajiem sliekšņiem un spoileru virs aizmugurējā loga padara ātrvagonu līdzīgu bagātīgi dekorētai kūkai. Taču unikālas formas izpūtējs tieši bampera vidū aizrāda, ka šī nav nekāda izrādīšanās, un automobilis solās būt jaudīgs un ātrs. Savukārt pretskatā automašīna varētu būt pat agresīvāka, jo izstieptais radiatora restes smaids padara ST līdzīgu tēliem no japāņu animatora Haijo Mijazaki multenēm.

Sintētiskā drāma

Iespraukšanās šaurajā un pārāk augstu novietotajā sporta sēdeklī noskaņo uz sprintu un paralēlu noņemšanos ar vadības ierīcēm. Panelis izskatās visai parasts, lai gan tā augšpusē iemontēti tradicionālie ST papildu rādītāji - turbīnas spiediens, kā arī eļļas temperatūra un spiediens. Uz stūres redzams sarkans ST uzraksts, tādā pašā krāsā ir arī simboli uz alumīnija pārnesumkārbas sviras. Gribētos vairāk drāmas, taču, izņemot dramatiski nesakarīgo Sony radio, nekā cita satraucoša Focus ST salonā nav. Ja nu vienīgi skaņa. Tā nenāk no radio, bet gan īpašas akustiskas ierīces, vārdā Sound Symposer. Skaņa glāsta dzirdi ar imitētu astoņcilindru motora skaņu, kas gan dzirdama tikai salonā.

Ja tā turpināsies, Akrapovič un Remus speciālo izpūtēju ražotājiem būs jāmeklē citas biznesa nišas. Man gan ir aizdomas, ka neviens simpozers pasaulē neaizstās īstenu motora pārsitienu un atgāzu caurplūdes pamatotu atklepošanos titāna izpūtēja galā.

Riepas aprauj motora elpu

Sintētiskā skaņa mazliet aizvaino tāpēc, ka pats dzinējs patiešām ir labs. Divu litru četru cilindru Ecoboost aizstājis veco 2,5 litru piecu cilindru Volvo turbomotoru, un viena cilindra trūkums nekādi nav jūtams. Drīzāk jau otrādi - optimizēta griezes momenta līkne un ātrāk iegriežama turbīna padara Ecoboost par dzīvīgu, atsaucīgu un pastāvīgā gatavībā elpojošu agregātu. Sešu pakāpju ātrumkārbas slēgšanās arī ir pieņemamā līmenī, taču Volkswagen DSG tipa kārbas izlutinājušas tiktāl, ka gribas jautāt - nez kā jaunais Focus ST brauktu ar divsajūgu pārnesumkārbu vai sešpakāpju automātu? Droši vien - labi.

Paātrinājums līdz 100 km/h ar vasaras riepām aizņem tikai sešarpus sekunžu (Golf GTI ir lēnāks), taču ar ziemas... Nosauciet to, kas neiederas sarakstā, - ceturtdaļtūkstotis zirgspēku, 1300 kilogramu, 235/40 R18 riepas. Nemaz nerunājot par cenu, tik platas riepas ziemā nenodrošina pietiekamu saķeri tik temperamentīgai priekšpiedziņas automašīnai. Tā kā mīkstās riepas šādos izmēros nav sevišķi populāras, Focus ST ticis pie autobāņa cienīgiem Conti ripuļiem. Riepas ir labas un dara, ko spēj, taču ir diezgan grūti izbaudīt automašīnu, kas ik reizi, autovadītājam uzspiežot gāzes pedālim, tiecas nobraukt no ceļa. Kā vienīgo risinājumu, izslēdzot braukšanu tikai vasarā, Ford piedāvā alternatīvu - šaurākas 17 collu riepas. Labā ziņa ir degvielas patēriņš. Ņemot vērā, ka velkošie riteņi veikuši pusotru reizi vairāk apgriezienu, nekā tiek realizēts kustībā uz priekšu, 10,2 litri/100 km ir sagremojams patēriņš.

Universālis Ford faniem

Tomēr galvenais jautājums ir tāds - vai vērts jau tā iespaidīgajai 19 000 latu cenai pielikt vēl 500 latu, lai jaudīgais motors ik dienas vadātu līdzi lielu bagāžnieku? Diez vai Renault, VW un citi hot-hatch vecmeistari nekad nav aizdomājušies par ugunīgi jaudīgām automašīnām universāļa ādā. Daudzi ražotāji apzināti izvairās no pagarinātas virsbūves, kura ir smagāka un kurai grūtāk pielāgot motoram atbilstošu piekari, izsvarojumu un vadāmību. Zinātāji teic, ka starp ST hečbeku un universāli, braucot pie automašīnas stūres, neesot jūtama liela atšķirība, lai gan standarta virsbūvē visjaudīgākais Focus izskatās atlētiskāks.

Nevar noliegt, ka ST universālis patiešām izskatās pēc kultūrista, kas visur stiepj līdzi trenažieri, taču šis iebildums izkvēp, izvērtējot priekšrocības sporta automašīnai, kurā var vest ne tikai slēpes, bet pat skapi. Ne velti daži Audi high-performance modeļi pastāv tikai Avant izskatā. Taču - RS Avant jau divdesmit gadu ir kulta auto, turpretim Focus ST universālis spēs aizraut tikai īstu Ford entuziastu. Ek, neatceros, kad pēdējo reizi tādu satiku.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost
Ls 19 060

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost Turnier
Ls 19 560

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Merzļikins U-20 izlasei izmaksā pusdienas restorānā

Latvijas vārtsargs Elvis Merzļikins svētdien apmaksājis pusdienas restorānā Latvijas U-20 izlasei, kas pašlaik piedalās pasaules junioru čempionātā Kanādas galvaspilsētā Otavā, pirmdien LTV ra...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?