Laika ziņas
Šodien
Migla
Pirmdiena, 14. oktobris
Minna, Vilhelmīne

Atdevuši vad ošās pozīcijas

Latvijas autokrosa sportistu un organizatoru atšķirīgi uzņemtais kurss neliedz Edgaram Maišelim jau astoto gadu pēc kārtas Mūsas trasē rīkot Eiropas čempionāta (EČ) posmu. Pirms sešiem gadiem Latvija bija viena no vadošajām valstīm tik liela mēroga sacensībās, turpretim pēdējos gados pašmāju sportistu rezultāti krasi kritušies. Toties rīkotāji ar katru nākamo posmu dzird arvien jaunus komplimentus no Starptautiskās Automašīnu federācijas (FIA) un ārzemju braucējiem, vairākkārt izpelnoties sezonas labāk organizētā posma statusu. Svētdien Mūsas trasē EČ 3. posma atklāšana pulksten 11.

«Nav patīkami noskatīties, kā mūsu autosportistu rezultāti pasliktinās. Ja pirms astoņiem gadiem es būtu zinājis, kā «ieberzīšos», nemaz nebūtu uzņēmies rīkot Mūsas trasē Eiropas čempionāta posmu. Bet pamest to visu arī žēl. Ļoti daudz darba jau ieguldīts,» situāciju skaidro Maišelis.

Jautāts, kāpēc Latvijai vajadzīgs rīkot tik dārgu, turklāt finansiāli neizdevīgu pasākumu, Maišelis nedaudz apjūk.

«Nesaprotu jautājumu. Tas ir valsts prestižs. Tikai sešām valstīm piešķirts tāds gods, un vismaz astoņas jau gaida savu iespēju rokas berzēdamas. Kopš 1990. gada Latvijā tiek rīkots viens no Eiropas čempionāta posmiem, un ne reizes tas vēl nav izlaists. Šāda mēroga sacensības vajadzīgas ne tikai valstij, arī braucējiem un līdzjutējiem. Atteikties no tradīcijas ir ļoti viegli, bet to atjaunot būs praktiski neiespējami, tāpēc nevar būt ne runas par malā paiešanu,» teic Maišelis.

Organizatoriem viena šāda posma sarīkošana izmaksā vismaz 75 000 latu. Un tas jau nav tikai par braukšanu. Šogad savu dalību Mūsas trasē apstiprinājuši 88 sportisti. Katrs no viņiem Latvijā dzīvos četras dienas. Viņus vajag pabarot, izguldīt, piedāvāt maksimāli ērtus apstākļus. FIA reglamentēts katrs sīkums - kādām jābūt dušām, cik platām gultām, cik plašai ēdienkartei, sacensību laikā jābūt evakuācijas plānam, ugunsdzēsējiem un mediķiem trasē uz vietas... Vēl jau ir viss gads, kad jāiegulda nauda trases infrastruktūrā.

«Sacīkšu auto ātrumi strauji pieaug, līdz ar to jāpaaugstina arī drošības apsvērumi. Trases uzturēšana arī nav no lētajiem priekiem. Seguma labošana vien cik izmaksā!»

Cik var noprast, Mūsa rīkos Eiropas čempionāta posmu arī tad, ja tajā nepiedalīsies neviens latvietis. Pagaidām gan tik skumjš skats nedraud. Šogad uz starta līnijas Latvijas karoga krāsas aizstāvēs deviņi autosportisti. Uz augstām vietām cerēt neesot pamata. Pēc diviem posmiem labākie latvieši Jānis Boks (SuperBuggy klase) un Māris Līcis (Buggy1600) kopvērtējumā ieņem attiecīgi 15. un 14. vietu. Tas sagādā pamatīgas galvassāpes organizatoriem.

«Nav viegli Latvijā atrast sponsoru, kas būtu gatavs ieguldīt sporta veidā, kurā latvieši nespēlē vadošās lomas. Bet daži tādi tomēr ir, jo, objektīvi vērtējot, mūsu braucēju uzrādīto rezultātu pasliktināšanās saistāma ar finanšu, nevis talanta trūkumu. Latvija autokrosā ir ziemeļvalsts, bet pārējie posmi notiek Centrāleiropā un Dienvideiropā. Tāpēc latviešu braucējiem lielāka budžeta daļa jāatvēl ceļojumiem, nevis tehnikas uzlabojumiem.»

Ar tradīciju uzturēšanu netiek atmesta cerība atjaunot Latvijas autokrosa braucēju kādreizējo slavu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Autokross

Nāciju kausa kopvērtējums pēc diviem posmiem
1. Čehija 95
2. Nīderlande 64
3. Francija 63
11. Latvija 12

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?