Kas ir galvenais iemesls, kāpēc esi šeit un gatavojies rallijam Latvija?
Man ir līgums ar MM Motosport komandu, kuras partneris ir Skandi Motors. Viņi šobrīd attīsta Mitsubishi EVO 10 R4 spēkratu, un esmu šeit, lai to testētu. Tas ir galvenais iemesls. Taču arī bez tā man Latvijas rallija posmi šķiet interesanti. Te ir labi apstākļi rallijam, un tas vienmēr braucējus vilina.
Kāds tev šķiet rallijs Latvijā?
Šeit tas ir tiešām augstā līmenī. Var redzēt, ka tas strauji attīstījies, jādomā, ka vēl turpinās attīstīties. Esmu patīkami pārsteigts, cik labi te strādā ar mediju piesaisti, ar sponsoriem. Man kā sportistam ļoti patīkami ierasties preses konferencē, kurā ir vairāk par pieciem mediju pārstāvjiem. Šeit baudu lielu uzmanību, kādu Somijā negadās izjust bieži. Jā, Latvijas ralliji nav tik prestiži kā WRC vai IRC, bet no konkurences viedokļa te ir labi. Tehniskajā ziņā Latvijas ralliju kvalitāte neatpaliek no Somijas, organizatoriskajā - pat pārspēj.
Atvaino, bet izklausās pēc viesa pieklājības.
Nē, nopietni! Latviešiem ir pamats lepoties ar savu ralliju. Esmu apbraukājis visu pasauli, piedaloties dažāda mēroga sacensībās, tāpēc zinu, ko saku.
Kurzemes rallijā biji vadībā, bet tehnisku iemeslu dēļ izstājies. Cik konkurētspējīgs šobrīd ir tevis testējamais spēkrats?
Mašīna ir laba. Salīdzinājumā ar Kurzemes ralliju tagad tā ir kļuvusi vēl ātrāka. Komanda var būt apmierināta ar paveikto. Vismaz es esmu.
Tā ir tuvu ideālam?
Nē, nekādā gadījumā. Ideālu mašīnu autosportā nemēdz būt. Vienmēr ir iespēja progresam. Nezinu nevienu autosportistu, kurš kādreiz būtu bijis pilnībā apmierināts ar sev pieejamo mašīnu. Pat tad, ja tā ir ātrākā, jāturpina strādāt un to attīstīt, citādi vienā brīdī paliksi nopakaļus.
Tātad pasaules prestižākajā rallijā WRC tā vēl nebūtu konkurētspējīga?
Kā tad ne?! Būtu gan, un noteikti nebūtu sliktākā. Kurzemes rallijā piedalījās arī igaunis Ots Tanaks, kurš šogad ar Ford Fiesta startē WRC, bet es ar savu Mitsu biju viņam priekšā. Turklāt mēs bijām ātrāki visos ātrumposmos līdz brīdim, kad izstājāmies.
Jā, bet, redz, jūs izstājāties, taču viņu mašīna izturēja…
[Smejas - aut.] Jā, uz to šobrīd arī koncentrējamies - beidzot ir arī jāfinišē, nevis tikai jābūt vadībā. Nevarētu gan teikt, ka tā ir galvenokārt mašīnas vaina. Kaut kur laikam pietrūkst veiksmes, kaut kur varbūt es pieļauju kādas sīkas neprecizitātes braukšanā un, jā, varbūt arī kaut kas nav līdz galam noslīpēts mašīnā.
Tātad gaidāmajā rallijā ceri tikt pie pirmās uzvaras Latvijā?
Es tā ceru. Vispār šis rallijs solās būt interesants. Dažādi ātrumposmi uz atšķirīgiem segumiem, arī viens nakts posms. Tas man ir interesants izaicinājums, jo te vajadzīga pieredze un meistarība braukt visdažādākajos apstākļos. Cik man zināms, arī konkurenti nesēž bezdarbībā, bet cītīgi strādā, lai finišētu pēc iespējas augstāk.