Laika ziņas
Šodien
Migla
Svētdiena, 13. oktobris
Irma, Mirga

Bez nosaukuma

Pagājušajā gadā airBaltic pārvadāja 3,35 miljonus pasažieru un gadu noslēdza ar 83 miljonu latu zaudējumiem, savukārt ieņēmumi bija 228 miljoni latu. Šo gadu plānots noslēgt ar 33 miljonu latu zaudējumiem, 220 miljonu latu apgrozījumu un aptuveni trim miljoniem pasažieru. (Gada pirmajos sešos mēnešos airBaltic zaudējumi bija 33 miljoni latu, ieņēmumi - 104,7 miljoni latu, bet pasažieru plūsma - 1,41 miljons cilvēku.

) Pēc tam, kad Slovēnijas nacionālā aviokompānija Adria Airways 2009. gadā cieta 14 miljonus eiro lielus zaudējumus, bet 2010. gadā - pat 69 miljonus eiro lielus zaudējumus (45 miljoni bija nepieciešami flotes atjaunošanai), tika īstenots plāns, kura gaitā valdība lidsabiedrībā ieguldīja 50 miljonus eiro, bet Slovēnijas bankas, kuras bija aizdevušas līdzekļus Adria Airways, 25-50% aizdevumu pārvērta par daļām lidsabiedrībā (par kopējo summu 19 miljoni eiro). Rezultātā 2011. gadā kompānijas zaudējumi samazinājās līdz 12 miljoniem eiro (ieņēmumi bija 160 miljoni), tomēr 2012. gada pirmajos sešos mēnešos sasniedza 8,5 miljonus. Adria Airways 2011. gadā pārvadāja 1,17 miljonus pasažieru. Čehijas nacionālā lidsabiedrība Czech Airlines, salīdzinot ar konkurentiem, nav pārdzīvojusi grandiozus kritumus un kāpumus, tomēr kopumā laikā posmā no 2005. līdz 2011. gadam piedzīvojusi aptuveni 140 miljonus eiro lielus zaudējumus. Piemēram, 2010. gadā Czech Airlines strādāja ar trīs miljonu eiro peļņu, bet 2011. gadā, kad tika pārvadāti 4,2 miljoni pasažieru, cieta zaudējumus 9,3 miljonu eiro apmērā, lai gan centās novērst problēmas, veicot iespaidīgu optimizāciju, tajā skaitā atlaižot katru trešo pilotu (100 no 300 cilvēkiem). Tā īsti optimizēt kompānijai vairāk nav ko, valdības iespējas palīdzēt ir ierobežotas, bet stratēģisko investoru atrast pagaidām neizdodas. Tarom, kurā 95% pieder Rumānijas valdībai, 2011. gadu noslēdza ar 59 miljonus eiro lieliem zaudējumiem un 269 miljonus eiro lieliem ieņēmumiem. 2010. gadā, kad lidsabiedrība sāka restrukturizāciju, tās zaudējumi bija 80 miljoni eiro.

Jāpiebilst, ka vienlaikus ar zaudējumu samazināšanos samazinājās arī pārvadāto pasažieru skaits - no 2,2 miljoniem 2010. gadā līdz 1,9 miljoniem pasažieru 2011. gadā. Neraugoties uz to, ka TAP Portugal vairākkārt atzīta par pasaules labāko lidsabiedrību, kura veic reisus uz Āfriku, kā arī uz faktu, ka TAP ir lielākais Eiropas aviopasažieru pārvadātājs uz Brazīliju, 2010. gadā uzņēmums (kopā ar infrastruktūru un Brazīlijas apakšvienību) cieta 57,1 miljonu eiro lielus zaudējumus, bet 2011. gadā, kad lidsabiedrība pārvadāja 9,75 miljonus pasažieru, zaudējumu apjoms joprojām nav oficiāli paziņots, zināms vienīgi, ka pirmajā pusgadā tie sasniedza 137 miljonus eiro.

Lidsabiedrība gan norāda, ka galvenais zaudējumu iemesls ir augošās degvielas cenas. Vienlaikus ir sākta gan TAP, gan vēl vienas Portugāles valdībai piederošas lidsabiedrības ANA (2011. gadā strādāja ar 78 miljonu eiro pelņu) privatizācija, galvenokārt gan pašas valdības, nevis lidsabiedrību ekonomisko problēmu dēļ.

TAP privatizācijas cena varētu būt 1-2 miljardu eiro robežās, un par privatizāciju attīstīto Āfrikas un Brazīlijas virzienu dēļ nopietni interesējas gan British Airways, gan Lufthansa. Polijas nacionālā lidsabiedrība LOT Polish Airways neatlaidīgi samazina zaudējumus - no aptuveni 27,5 miljoniem latu 2010. gadā līdz nepilniem 25 miljoniem 2011. gadā, kad tika pārvadāti 4,63 miljoni pasažieru. Šogad cerēts sasniegt jau 20 miljonu robežu, tomēr tas notiek pārāk lēni, lai kompānija spētu izdzīvot apstākļos, kad valdībai liegts tai palīdzēt. Vienlaikus LOT bija ļoti tuvu tam, lai noslēgtu vienošanos ar Turkish Airlines, taču pēdējā no darījuma atsacījās, jo ES likumdošana liedza iegūt kāroto akciju kontrolpaketi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Provocējošā patiesība

Izaicināt skatītājus un dalīties savās sāpēs un pārdomās ir mērķi, kurus izvirza un sasniedz Vadims Bogdanovs monoizrādē Cilvēks un tirāns.








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?