Statoil Latvija pārstāve Margrieta Akmens stāsta, ka pavasarī un vasarā pieprasījums pēc degvielas pieaug, bet rudenī un ziemā samazinās. «Daudz cilvēku ziemā brauc mazāk vai nebrauc nemaz, vai nebrauc tālus gabalus. Savukārt pavasarī un vasarā vairāk brauc ārpus pilsētas, uz laukiem, un pieprasījums pēc degvielas pieaug. To, vai, pieaugot degvielas cenai par 3-4 santīmiem, samazinās pieprasījums, ir ļoti grūti noteikt, tomēr 2008. un 2009. gadā bija novērojams ļoti nopietns pārdošanas kritums,» analizē M. Akmens. To, vai kritumu ietekmējis tas, ka cilvēki krīzes apstākļos mazāk brauc ar auto vai arī ir aizbraukuši no valsts dzīvot citur, neesot iespējams noteikt.
Degvielas tirgotāju asociācijas vadītājs Mārtiņš Stirāns stāsta, ka degvielas cenu ietekmē naftas cenas pasaules biržās: «Naftas eksporta valstis grib nopelnīt, pēdējā laika kāpumu var saistīt arī ar arābu pavasari un tā izraisītajām sekām. Šīs valstis šobrīd vēlas vairāk ieguldīt sociālajās programmās un cenšas tirgot naftu dārgāk.» Latvijā tirgotais benzīns tiek ražots Eiropā - Lietuvā, Somijā un Norvēģijā, bet dīzeļdegviela tiek pirkta arī no Krievijas un Baltkrievijas: «Degvielas tirgotāji atrodas brīvā tirgus apstākļos un pērk no tā piegādātāja, kas piedāvā izdevīgāko cenu,» atklāj M. Stirāns.