Likumprojektam, ko pēc ilgstošām diskusijām februārī beidzot akceptēja Ivara Godmaņa (LPP/LC) valdība, pirms 2.lasījuma Saeimā bija iesniegti 92 priekšlikumi. Būtiskākās no akceptētajām izmaiņām skārušas līgumcenu sliekšņus, līdz kuriem nav jāpiemēro stingras iepirkumu procedūras. Piegādēm un pakalpojumiem tas noteikts 20 tūkstošu latu apmērā, bet būvdarbiem - 120 000 latu. Saeimai nosūtītā redakcija būvdarbiem paredzēja Ls 200 000 slieksni, bet piegādēm - Ls 30 000.
Sākotnēji Finanšu ministrija (FM) uz piegādēm un pakalpojumiem vēlējās attiecināt Ls 92 755 slieksni, to aizstāvēja arī toreizējais ministrs Atis Slakteris (TP). Bažas par to pauda Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB), Konkurences padome, Latvijas Darba devēju konfederācija un virkne uzņēmēju, uzskatot, ka tas varētu nopietni palielināt korupcijas riskus un būtiski samazināt konkurenci valsts un pašvaldību iepirkumos.
KNAB priekšnieka vietnieks Alvis Vilks tagad pieņemto sauc par kompromisa variantu. «Sliekšņi pazemināti saprātīgi, taču šābrīža budžeta situācijā arī 20 tūkstoši latu iepirkumiem būs liela nauda, un tās tērēšana bez regulējuma varētu radīt būtiskus korupcijas riskus,» norāda A.Vilks. Tagadējais likums paredz stingri regulētu iepirkuma procedūru piemērošanu, ja iepirkuma paredzamā līgumcena ir vismaz Ls 10 000, kā arī daļēji nosaka pasūtītāja rīcību gadījumos, kad tā pārsniedz 1000 latu.
Komisija noteikusi arī precīzāku kārtību, kā veicami iepirkumi zem līgumcenu sliekšņiem, kuras trūkumu iepriekš kritizēja uzņēmēji un KNAB. Par plānotajiem līgumiem piegādēm un pakalpojumiem Ls 3000-20 000 un būvdarbiem Ls 10 000- 120 000 robežās pasūtītājam būs jāpublicē paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā, nosakot vismaz 15 dienu piedāvājumu iesniegšanas termiņu.
Arī šo iepirkumu veikšanai pretēji sākotnējai FM iecerei tomēr būs jāizveido iepirkumu komisija ar vismaz trim locekļiem, kam jānosaka prasības iepirkumam. «Tās ir pamatlietas, kas būs jāievēro. Pretējā gadījumā varēs vērtēt pasūtītāja atbildību, arī pretendenti varēs pārsūdzēt rezultātu,» vērtē A.Vilks. Tas, cik efektīvi veikti iepirkumi, būs tieša iestādes vadītāja atbildība.
No grozījumiem svītrota arī iecere par iesnieguma nodrošinājumu, kas būtu jāiemaksā, sūdzoties IUB. Tā vietā noteikti kritēriji, kad IUB var atstāt iesniegumus bez izskatīšanas.