Edgars Šīns
Inovatīvu ideju rašanos un attīstību noteikti veicina iespēja uzņēmumiem šādiem mērķiem saņemt ES struktūrfondu līdzekļus. Veicinošs apstāklis ir arī tirgus kritums, kas mudina uzņēmējus domāt un meklēt risinājumus gan efektīvākam darbam un izdzīvošanai, gan arī attīstībai. Palīdz arī tas, ka pēdējā laikā uzlabojas attiecības ar dažādiem lieliem tirgiem, piemēram, Krieviju, un šķēršļi, kas jāpārvar, lai tajos strādātu, ir būtiski mazinājušies.
Strādājot ārvalstīs, traucē priekšstats par Latviju kā valsti neveiksminieci, jo ekonomiskajā krīzē esam vissmagāk cietuši. Potenciālie klienti vai sadarbības partneri vispirms mēģina apjaust, kāda ir valsts, kuras uzņēmums piedāvā inovatīvu produktu vai pakalpojumu.
Lai idejas pārvērstu veiksmīgā uzņēmējdarbībā, uzņēmumam ir jābūt motivētam šo ideju realizēšanai meklēt un apgūt lielus tirgus, jo Latvijas tirgus tomēr ir pārāk mazs, lai atmaksātos finansiāli ietilpīgas inovācijas. Tādēļ Latvijas valstij vēl vairāk ir jāstiprina ārējās ekonomiskās darbības kapacitāte, lai jaunu tirgu apgūšana negultos galvenokārt tikai uz uzņēmēju pleciem. Mums jāmācās no ekonomiskajām lielvarām, kas ļoti enerģiski atbalsta savu uzņēmumu inovāciju izplatīšanos.