Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +13 °C
Daļēji saulains
Ceturtdiena, 10. oktobris
Druvis, Arvīds, Arvis

Jauno vilcienu zemais starts

Vairāk nekā gads pagājis, kopš a/s Pasažieru vilciens (PV) jaunā valde pārtrauca iepriekšējo vilcienu iepirkumu. Tas bija tik neveiksmīgs, ka toreizējā PV valde, vicinot baltu padošanās karodziņu, uzņēmās pilnu atbildību un amatu atstāja. Ieturot nervozi lielu pauzi, jaunā valde beidzot izsludinājusi jaunu elektrovilcienu iepirkumu procedūru, kas, kā norāda PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns, ir veidots pavisam citādi nekā iepriekšējie. Vilcināšanās neesot bijusi darbība tukšgaitā, iepirkums prasījis «pilnīgi citādāku konceptuālo risinājumu».

Iepirkums paredz 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi. Ar jaunajiem vilcieniem tiks nodrošināts tas komforta līmenis, ko šobrīd dod jaunās paaudzes elektrovilcieni. «Mēs sākam pielīdzināt šo komfortu autobusiem, pat vēl vairāk - privātam autotransportam. Klimata iekārta, pneimopiekare vilcienam, labierīcības, ērtākas sēdvietas - tas viss ir tas, ko mēs gribētu saviem klientiem nākotnē sagādāt. Ceram, ka šie jaunie vilcieni dos papildu iespēju piesaistīt jaunus klientus, jo skaidrs, ka vairāk pasažieru nozīmē lielākus biļešu ieņēmumus. Šie te ieņēmumi kaut kādā veidā varētu kompensēt vilcienu iegādes un dzīvescikla izmaksas,» skaidro PV finanšu direktors Māris Bremze.

Pagaidām par to, cik varētu izmaksāt jaunie vilcieni, runāts netiek. M. Bremze teic, ka «katrā gadījumā cipars būs mazāks nekā iepriekš». Atšķirībā no iepriekšējā iepirkuma vilcienus iecerēts pirkt, nevis nomāt. Iepriekš lielā mērā spriedzi radīja jautājums par Eiropas Savienības līdzfinansējumu, nu droši var teikt, ka tas jaunajiem elektrovilcieniem ies gar degunu. PV vilcienu iegādei iecerējis ņemt kredītu. Jaunajiem vilcieniem tiek prognozēts apmēram 40 gadu kalpošanas ilgums. Katrā no tiem būs 400-450 sēdvietu, kas ir krietni vairāk, nekā plānoja iepriekšējā valde.

Par pretendentiem PV pārstāvji runā izvairīgi, nolikumam varētu atbilst 5-6 pretendenti. Kā norāda A. Lubāns, tad arī vietējiem ražotājiem, piemēram, Rīgas Vagonbūves rūpnīcai, iepirkuma nolikums nelaupīs iespēju piedalīties, jo «var būt arī kandidātu apvienība». Iepirkuma procedūra norisināsies divās kārtās, un labākais pretendents būs tas, kurš spēs piedāvāt saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Visi pieteikumi tiks atvērti 30. oktobrī. Otrajā kārtā jau tiks izvirzīts tehniskais uzdevums. Tiesa, lai tiktu līdz otrajai kārtai, ir vairāki kritēriji, piemēram, pretendentam ir jābūt ar iepriekšēju saimniecisku darbību, lai tas varētu uzrādīt vismaz 10 saražotu elektrovilcienu.

Iepriekšējo konkursu kandidāti publiski neklaigā par savām iecerēm piedalīties. Šveices kompānija Stadler, kas pērn konkursā uzvarēja, bet palika ar garu degunu, jo PV pēdējā brīdī atteicās parakstīt līgumu, par dalību jaunajā konkursā vēl tikai domā. «Šobrīd vienīgais, ko varam pateikt, ir, ka mēs plānojam iepazīties ar iepirkuma dokumentāciju un izvirzītajiem noteikumiem konkursa dalībniekiem. Tikai pēc rūpīgas noteikumu izvērtēšanas lemsim par dalību šajā iepirkumā,» teic Stadler pārstāvis Čaba Kiss.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) ar cerībām raugās uz izsludināto iepirkumu. Vakar pirmajā stundā pēc iepirkuma izsludināšanas interesi izrādījuši jau trīs potenciālie pretendenti. Ministrs prognozē, ka šis konkurss spēs piesaistīt vismaz septiņus astoņus pretendentus. Viņš cer, ka pirmais elektrovilciens jau sāks kursēt nākamgad. Uz jautājumu, vai viņam nav bažu par to, ka arī šis iepirkums varētu piedzīvot smagu fiasko, viņš konkrēti nesaka «nē»: «Bažas man beigsies tajā brīdī, kad tiks parakstīts līgums.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Izraēla šobrīd cīnās par Eiropu

Par to, kādas sajūtas un emocijas valda Izraēlā gadu pēc teroristu asiņainajiem uzbrukumiem, un par to, vai un kā iespējama situācijas atrisināšanās, Andis Sedlenieks sarunājas ar Izraēlas vēst...

Siliņai jāizdara tas, ko nespēj Sprūds

Pirms neilga laika ar nelielu ironiju rakstīdama par Progresīvo politiskā brieduma un vieduma trūkumu, iekuļoties katrā iespējamā problēmā, ko politiskā dienaskārtība tiem servē, patiesi nenoja...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?