Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Komunikācijas prasmi VID vajagot mācīties no CSDD

Pēc Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektores Nellijas Jezdakovas neveiksmīgās komunikācijas ar žurnālistiem iestādē sākta jaunas komunikācijas stratēģijas veidošana. Eksperti norāda, ka nevajadzētu aizrauties ar kampaņu veidošanu, tā vietā vairāk jāieklausās sabiedrības interesēs, kas uztveramas publiskajā telpā, un jākļūst atvērtākiem.

Sabiedrības par atklātību Delna padomes priekšsēdētāja Inese Voika uzskata, ka organizācijai jāspēj sabiedrībai atbildēt par savu darbību, arī gadījumos, kad lietas ir nepatīkamas. «Tviterī redzu, ka par iestādi parādās gan labas, gan sliktākas lietas. Domāju, ka iestādei šādām vēsmām jāseko līdzi un varbūt pat pašai jāuzdod jautājumi, lai izprastu problēmas, kā arī jāatbild uz publiskajā telpā izskanējušajiem jautājumiem, jārod skaidrojums, kas arī kliedēs aizspriedumus. Jāatzīst, ka šī iestāde kopumā pēdējos desmit gados ir ļoti mainījusies uz labo pusi, un līdz ar to aug arī prasības pret to,» norāda I. Voika.

Providus plašsaziņas līdzekļu politikas pētniece Ilze Straustiņa uzskata, ka VID apriori vienmēr būs ar negatīvu pieskaņu, jo šī iestāde saistās ar nodokļu iekasēšanu. «Galvenais ir atrast veidu, kā skaidrot, ka nodokļu maksāšana dod labumu visiem un ka iestāde palīdz uzturēt valstī kārtību. Kampaņas veidošana diez vai ir risinājums, domāju, ka ikdienas komunikācija šajā gadījumā ir daudz svarīgāka,» viņa stāsta. Pētniecei piekrīt arī sabiedrisko attiecību uzņēmuma SIA Repute valdes priekšsēdētāja Iveta Antonišķe: «VID vienmēr saņems kritiku, bet to ir iespējams līdzsvarot ar maksimāli atvērtu komunikāciju, skaidrojot iedzīvotājiem pieņemtos lēmumus un rosinot būt līdzatbildīgiem pozitīvas bilances uzturēšanai valsts kasē.» Viņasprāt, lielisks piemērs veiksmīgai atvērtai komunikācijai ir Ceļu satiksmes drošības direkcija, kuru savulaik bargi kritizēja autobraucēji, bet pašlaik šīs iestādes reputācija ir visnotaļ pozitīva.

Atvērtas komunikācijas principam piekrīt arī SIA Komunikāciju aģentūra/Edelman Affiliate līdzīpašniece Signe Reinholde-Āboliņa. «Atšķirība starp privāto organizāciju un valsti ir tāda, ka biznesā jābūt paša uzņēmuma vēlmei komunicēt, bet valsts iestādēm tas ir pat pienākums,» skaidro eksperte.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?