Grib justies vēl labāk
Meklējot iespējas safrizēties vai veikt manikīru lētāk nekā līdz šim, cilvēki pārstāj apmeklēt lielās pazīstamo zīmolu frizētavas un atklāj mazos salonus ārpus centra, savas dzīvesvietas tuvumā. «Ļoti, ļoti daudzi tagad pie mums pārnāk no dārgajām centra frizētavām,» saka Diāna Strazdiņa, kurai kopā ar biznesa partneri pieder divi saloni Studija pluss netālu no Āgenskalna tirgus. Tajos kopā strādā ap 19 cilvēkiem, un pakalpojumu cenas kopš gada sākuma samazinājušās par 10-15%, ieviestas arī klientu kartes ar dažādiem papildu labumiem. Cenu pazemināšana ir iespējama, taupot uz pakalpojumu izmaksām, piemēram, procedūrām tiek piemeklēti kvalitātes ziņā līdzvērtīgi, taču mazāk pazīstami un lētāki produkti. Tomēr uz apkalpošanu taupīt salonā negrasās, jo klients, atnācis uz mazu skaistumkopšanas salonu, grib justies vēl vērtīgāks un aprūpētāks nekā lielajos.
«Nē» impulsa pirkumiem
Tomēr arī pazīstami skaistumkopšanas biznesa zīmoli ievērojami pazemina cenas. Skaistumkopšanas salonu tīkla Maija direktors Edgars Barons pauž, ka salonu cenrādī kopš šā gada sākuma cenas kritušās par aptuveni 10-20% un arī PVN kāpumu no 5 līdz 21% uzņēmums sedzis no savas peļņas. Viņš atzīst, ka klienti cenu pazemināšanos uztver pozitīvi, jo bija pieraduši pie līdzšinējā - augstāka cenu līmeņa, taču to skaits gadā ir samazinājies par aptuveni 30%. Viņš uzsver - tagad salonu īpašnieki par cenām domā daudz biežāk un kritiskāk nekā iepriekšējos gados.
Daži uzņēmumi cenu pazemināšanas vietā izvēlas aktīvāk piedāvāt dažādas cenu akcijas. Solāriju tīkla Sunlounge līdzīpašnieks Mihails Šomers Dienai pastāstīja, ka cenas solārijos nav pazeminātas, taču pastāvīgajiem klientiem tiek rīkotas ilgākas un biežākas akcijas nekā līdz šim, kuru laikā cenas tiek pazeminātas par aptuveni 20-30%. Atlaižu rīkošanu kā klientu piesaistes metodi izvēlējusies arī Kolonna, kas cenas nav pazeminājusi un neplāno to darīt.
M.Šomers pauž, ka apgrozījuma kritums gadā ir aptuveni 30%. Arī tie klienti, kas turpina apmeklēt solāriju, dara to retāk, mazāku minūšu skaitu un izmanto lētākus solārija krēmus, norāda M. Šomers. Savukārt a/s Kolonna serviss izpilddirektore Ērika Lazdiņa stāsta, ka cilvēki gan izvēlas lētākus zīmolus, gan atsakās no impulsa pirkumiem, gan vairs nenāk uz saloniem pēc procedūrām, ko iespējams veikt pašiem, piemēram, I.Plaudes pieminēto matu krāsošanu tagad paveic mājās.