Tam pamatā ir cieņa viņa disciplīnas priekšā, viņa suverenitātes un viņa smalkās jušanas priekšā, kas atdzīvina katru instrumentālistu līdz pēdējai pultij. [..] Katrs no šī simta [..] vēlas visu, ko viņš saņem no Jansona, atdot arī viņam atpakaļ. Kad latvietis stāv aiz pults, ir jūtama atdevība, kas saslēdzas simpātijās. Vai pat vēl vairāk - visi šie toporķestri ir vienkārši iemīlējušies Marisā Jansonā.»
Gada diriģentu vidū ir nosaukts arī Andris Nelsons, atskaņojot Vāgnera Loengrīnu Baireitas festivālā. Jaunatklāto operu vidū divas reizes - Financial Times un Frankfurter Rundschau - minēta ir Bruno Skultes Vilkaču mantiniece Latvijas Nacionālajā operā. Gada inscenējumu vidū nosaukts Andreja Žagara iestudētais Čaikovska Jevgeņijs Oņegins LNO. Kā Gada dziedātājas vairākkārt pieminētas ir gan «fenomenālā Kristīne Opolais titullomā Bavārijas Valsts operas iestudētajā Dvoržāka operā Rusalka, gan «dīvu duelis» Vīnes Valsts operā - Elīna Garanča tandēmā ar Annu Ņetrebko Doniceti operā Anna Boleina. Spēcīgāko jauno mākslinieku vidū nosaukta arī Geļena Gaskarova - Tatjana Rīgas Jevgeņija Oņegina iestudējumā.