Par to īpašnieku - Rīgas domi - brīdina Civilās aviācijas aģentūra (CAA). Taču, tā kā teritorija faktiski ir izveidojusies par t.s. mazās aviācijas centru, pašvaldībai tiek piedāvāts to attīstīt. Pirmdien Pilsētas īpašuma un privatizācijas lietu komiteja lems par teritorijas nodošanu jauna pašvaldības nodibinājuma rokās, jo līdzšinējā nomnieka saimniekošana bijusi nesekmīga.
Izmanto arī ārzemnieki
2000.gada vasarā teritorijā izveidota tā sauktās mazās aviācijas bāze - Spilves nosēšanās laukums - un iedalīta gaisa telpa virs tās. To šobrīd izmanto motodeltaplāni, aviomodeļi, kā arī nelielas lidmašīnas. Spilvē pastāvīgi glabā 23 lidmašīnas un sešus motodeltaplānus un darbojas vairākas lidošanas skolas, klubi un kursi. Gaisa telpu un skrejceļu izmanto arī ārzemju lidmašīnas.
Taču, palielinoties lidaparātu skaitam, aktuāls kļuvis jautājums par sertificēta lidlauka izveidošanu, ko pieprasa starptautiskie standarti. Tā kā Spilvē tāda nav, CAA lidošanas mācības, zemie lidojumi un līdzīgas darbības būtu jāpārtrauc, vēstulē pašvaldībai norāda aģentūras direktors Māris Gorodcovs. Tomēr CAA uzskata, ka Spilvi slēgt nebūtu lietderīgi, jo Rīgā cita šāda lidlauka nav. Aprīlī CAA vērsās pie domes ar lūgumu kopīgi izstrādāt pasākumu kompleksu, lai izveidotu sertificētu lidlauku un turpinātu izmantot esošo skrejceļu vispārējās aviācijas vajadzībām.
Privātajiem nenomās
Pirmais solis no pašvaldības puses būs ar SIA Trešais elements noslēgtā nomas līguma laušana. Uzņēmums ilgstoši nav maksājis nomu un uzturējis teritoriju kārtībā. Otrais - tiks dibināts pašvaldības nodibinājums Lidlauks Spilve, kura apsaimniekošanā nodos nekustamo īpašumu ar ēkām, lidlauka infrastruktūras objektiem un gandrīz 110 hektāru lielu zemes gabalu.
Īpašuma departamenta preses sekretāre Liene Pētersone domes iesaistīšanos skaidro ar to, ka līdzšinējā pieredze ar privātu uzņēmumu nav devusi gaidīto rezultātu. «Ņemot vērā to lielo kolhozu, kas tur tagad notiek», arī Īpašumu un privatizācijas lietu komitejas vadītājs Andris Ameriks (LPP/LC) atbalsta pašvaldības nodibinājuma izveidi. Tā uzdevumi ir veicināt aviācijas un tehnisko sporta veidu attīstību, nodrošināt lidlauka un tā infrastruktūras uzturēšanu. Līdzekļus gūs no saimnieciskās darbības.
Anatolijs Kupče no aerokluba Delta, kas Spilvē piedāvā pilotu mācību kursus, cer, ka pašvaldība spēs saglabāt lidlauku. «Astoņus gadus esam saviem spēkiem to saturējuši,» viņš piebilst. Vaicāts par līdzšinējā nomnieka un domes paveikto, viņš atbild īsi: «Kā saka, nesodi citus, un tu netiksi sodīts, bet varēja, protams, viss būt daudz labāk.»