«Ir izstrādātas vadlīnijas, ļoti labs dokuments tapis par zināšanu vērtēšanu, taču vēlētos, lai no valsts puses tiktu pievērsta lielāka uzmanība latviešu valodas apguves programmai mazākumtautību grupās,» norāda Olaines novada pašvaldības izglītības speciāliste Mārīte Zaube. Viņa atklāj, ka problēmas ir gan mācību programmu, gan metodisko materiālu trūkums, uz to gan Izglītības un zinātnes ministrija norāda, ka Valsts izglītības satura centrs patlaban izstrādā vienotu pirmsskolas izglītības mācību programmas projektu, tostarp arī latviešu valodas apguvei pirmsskolas izglītības mazākumtautību programmās.
«Mēs izmantojam kaimiņu dārziņa kolēģu izstrādāto programmu, kas patlaban ir aprobācijā. Arī speciāli sagatavotu metodisko materiālu nav, izmantojam tos, kuri domāti runas attīstībai, logopēda darbam, ikdienā strādājam ar pielāgotiem un pašu gatavotiem uzskates līdzekļiem,» piebilst Jeļena Kalviša.