Februāra beigās jaunuzceltajā Soču trasē pirmo reizi uzlēja ledu. Šonedēļ notiek izmēģinājuma braucieni, lai noskaidrotu, kas vēl būtu uzlabojams. Tajos piedalās arī Latvijas pilots Edgars Maskalāns, nīderlandietis Ivo de Bruins un vācietis Dāvids Ludvigs. Pilotu atlase notika pēc iepriekš izstrādātiem atlases kritērijiem, ņemot vērā sportistu vietas Eiropas kausa izcīņas kopvērtējumā. Trases pilnveidošanā ar padomu piedalās arī Prūsis, kurš kopā ar četriem Latvijas bobslejistiem Maskalānu, Daumantu Dreiškenu, Intaru Dambi un Raivi Broku no pasaules čempionāta mājvietas Leikplesidas ASV lidoja uz Krievijas dienvidiem Sočiem.
Kādā stadijā ir trases būvniecības darbi Sočos?
Patlaban notiek tā sauktā homologācija. Trase vēl nav nodota ekspluatācijā, bet notiek pēdējie darbi, lai to varētu izdarīt. Par simts procentiem esmu pārliecināts, ka aizķeršanās nebūs un trase oficiāli tiks atzīta par piemērotu sacensību rīkošanai.
Kas būtu uzlabojams?
Trases ledus ir ļoti labi sagatavots. To atzīst visi sportisti, jo tik maigas braukšanas neesot nevienā pasaules trasē. Ledus sagatavošanā bija pieaicināti arī speciālisti no Vācijas. Es esmu iekļauts triju cilvēku grupā, kurā darbojas arī Leikplesidas trases direktors un inženieris no Kortīnas. Mūsu pienākums ir norādīt, kurās vietās, domājot par sportistu drošību, vajadzētu uzlikt papildu apmales, kur būtu jāpielabo ledus profils, palīdzam ar padomu arī tehnisku jautājumu risināšanā. Mēs jau neesam vienīgie. Savus ieteikumus dod arī kamaniņnieki un skeletonisti, kuri arī izmēģina jauno trasi.
Ko Edgars Maskalāns saka par jauno trasi?
Man šķiet, ka viņam te ir garlaicīgi. Trase tiešām nav pārāk sarežģīta. Tik viegla kā Īglsa Austrijā gan nav, toties kritieni te būs reta parādība. Māsu vai brālīti šai trasei gan grūti piemeklēt. Dažas vietas ir paņemtas no Lillehammeres, citas atkal no Nagano.
Kā kopumā izskatās nākamo ziemas olimpisko spēļu mājvietā?
Visapkārt ir viens liels būvobjekts. Smagā tehnika strādā ar pilnu jaudu, nepārtraukti riņķo lielās Kamaz automašīnas. Pēdējās trijās dienās ir sakritis neiedomājami daudz sniega. Citas pasaules trases noteikti būtu slēgtas braukšanai, taču te viss ir iztīrīts. Trase patiešām būs laba. Gandrīz visā garumā zem jumta un ar speciāliem saulessargiem. Pēc infrastruktūras Soči varētu būt pasaules labākā bobsleja trase. Mēs dzīvojam Radisson viesnīcā 15 minūšu braucienā no trases. Lidosta ir vienas stundas brauciena attālumā, taču sola, ka uz olimpisko spēļu laiku būšot gatavs ātrvilciens, kas visus atvizināšot 20 minūtēs. Netālu ir tramplīns un kalnu slēpošanas trase. Mani izbrīnīja tikai tas, ka biatlona sacensības it kā notikšot 2500 metru augstumā virs jūras līmeņa.
Soču bobsleja sacensību organizācijas komitejā strādā arī latvietis Normunds Kotāns…
Jā, un par viņu dzirdu ļoti pozitīvas atsauksmes. Izskatās, ka mums aug viens pasaules līmeņa menedžeris. Kotāns pilda tulka pienākumus un reizē darbojas arī praktisku jautājumu risināšanā, piemēram, organizē transportu. Nevajadzētu gan cerēt, ka viņš mums piespēlēs slepeno informāciju, taču es zinu, ka jebkurā brīdī varēšu viņam piezvanīt un latviešu valodā saņemšu informāciju, kur varu dabūt mums nepieciešamās praktiskās lietas.
Kad beigsies izmēģinājuma braucieni?
Piektdien. Pēdējās divas dienas būs braucieni ar četrinieku bobsleja kamanām.