Laika ziņas
Šodien
Migla
Pirmdiena, 14. oktobris
Minna, Vilhelmīne

Neesam Baltijas naba

Māris Zanders

Kaut kā Latvijai neveicas ar saskaņotu lielu projektu enerģētikā un transportā attīstīšanu, vienlaikus neignorējot arī Baltijas kontekstu. Šonedēļ ekonomikas ministrs intervijā Dienai vēstīja, ka Latvija ir ģeogrāfiski loģiskākā vieta sašķidrinātās gāzes termināļa būvniecībai Baltijas valstīs, turklāt tiek sagaidīts, ka projektā finansiāli piedalīsies Latvenergo. Jautājums: ja saglabājas valsts politika dividendēs «izņemt» teju vai visu Latvenergo peļņu, ar kādiem līdzekļiem valsts uzņēmums projektā iesaistīsies? Aizņemtiem? Vai valsts politikas rezultātā uzņēmuma iespējas kreditēties ar jēdzīgiem procentiem nav samazinātas? Rodas bažas par šādu notikumu secību: Latvija «pēkšņi» apķeras, ka Latvenergo kā investors nevelk, un kamēr domā citus variantus, terminālis tiek izbūvēts Lietuvā.

Citi piemēri. Kamēr Latvijā politiķi un eksperti plūcas, kurš dzelzceļa projekts jāattīsta - Rail Baltica vai Maskava-Rīga -, leiši attīsta gan pirmo, gan ātrvilcienu uz Minsku. Un raksturīgi tas, ka Latvijā Rail Baltica aizstāvji saka, ka «austrumu virzienam» Eiropa līdzfinansējumu nedos, savukārt leiši nefilozofē un strādā, lai šo finansējumu dabūtu arī Minskas projektam (LETA, 11.04.2011.), pierādot, ka tas tomēr iekļaujas Ziemeļu asī.

Kad Zatlers ASV runāja par slānekļa gāzes ieguvi, pati ideja tika izsvilpta kā nereāla. Nez kāpēc Lietuvas gadījumā ir citādi: kā vēsta Financial Times, ASV Enerģētikas departamenta pasūtītais pētījums (izpildītājs - Advanced Resources International) pieļauj, ka kaimiņvalstī var būt 113,3 miljardi kubikmetru slānekļa gāzes. Tātad Lietuvā ir, mums - ne «piles».

Mūsu ostas pieņem, ka Latvijas politiskās elites salīdzinoši draudzīgākās attiecības ar Krieviju dod tām priekšrocības, salīdzinot ar igauņiem, turpretim ziemeļu kaimiņi pierāda pretējo: šonedēļ Tallinas osta un Krievijas holdings Rail Garant parakstīja līgumu, kuram atbilstoši krievi kļūst par jaunā konteineru termināļa Mūgā operatoru, no savas puses ieguldot vairāk nekā 60 miljonus eiro plus piesaistot Mūgai savu partneri - pasaulē pazīstamo loģistikas uzņēmumu - Vācijas Hoyer (RIA Novosti, 11.04.2011.).

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?