Pēc R. Sinkeviča teiktā, precīzs parakstīšanas datums drīzumā tiks saskaņots, vienojoties visu Baltijas valstu ministriem. «Šo apliecinājumu es vērtēju kā kopīgu apņemšanos savlaicīgi īstenot projektu, jau tuvākajā laikā veltot tam visus nepieciešamos pūliņus, kā arī laikus nokārtojot vajadzīgās formalitātes. Kopuzņēmuma dibināšana un pieteikums finansējumam no Eiropas Komisijas (EK) fondiem vairs nevar tikt atlikts,» norādījis ministrs.
Ja dokumenti tiešām tiks parakstīti oktobrī, Rail Baltica projekts vēl varēs pretendēt uz daļu no gandrīz 12 miljardiem eiro, ko EK paredzējusi transporta sistēmu savienojumu izveides finansēšanai.
Baltijas valstu sarunās jūnijā Tallinā tika panākta vienošanās par Rail Baltica kopuzņēmuma akcionāru līguma noteikumiem, un drīz pēc tam triju valstu premjeri vienojās par Rail Baltica kopuzņēmuma dibināšanu.
Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijā. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. EK varētu līdzfinansēt 85% no kopējām izmaksām.
LETA