Mazāk iemeslu priecāties ir radaru projektam piesaistītajam privātajam partnerim Vitronic Baltica - trīs ceturtdaļas iedzīvotāju atzinušas, ka radariem uzticētos vairāk, ja privātfirma to ieviešanā nebūtu iesaistīta.
Saskaņā ar SKDS aptaujas rezultātiem visvairāk fotoradaru atbalstītāju ir vecumā no 45 līdz 74 gadiem, sieviešu un cilvēku, kuriem nav autovadītāja apliecības. Savukārt visvairāk skeptiķu ir starp tiem, kuri pētniekiem atzinuši, ka pēdējo divu gadu laikā devuši kukuli ceļu policistiem, bieži pārsniedz atļauto ātrumu un kurus par to sodījis tieši fotoradars.
Jāatgādina, ka fotoradaru ieviešanu jau ilgu laiku vajā skandāli, un vēl nesen vairākas bijušās augsta ranga iekšlietu amatpersonas aicināja lauzt līgumu ar radaru ieviesējiem, jo, viņuprāt, projekts no satiksmes drošības uzlabošanas pasākuma esot kļuvis par biznesa projektu. Policija gan joprojām to kategoriski noliedz, bet fotoradaru ieviesēji sola aprīļa beigās beidzot sākt stacionāro radaru uzstādīšanu. Kaut gan termiņš visu radaru ieviešanai noteikts 20. maijs, Vitronic pārstāvji atzīst, ka līdz tam laikam visus darbus var nepaspēt pabeigt.
«Uzņēmums šobrīd ir iesaistījis visus resursus, lai izpildītu līguma nosacījumus un uzstādītu stacionāros radarus pilnā apjomā. Tomēr, ņemot vērā līdzšinējo smagnējo projekta gaitu, ir iespēja, ka visus stacionāros radarus līdz 20. maijam uzņēmumam var arī neizdoties uzstādīt, jo atsevišķās sākotnēji radaru uzstādīšanai paredzētajās vietās tehniski nav iespējams uzstādīt radara ietvaru un veikt ātruma mērījumus vai arī nav iespējas nodrošināt nepieciešamo elektroapgādi,» Dienai skaidroja Vitronic preses pārstāve Antra Gaile. Viņa apgalvoja - kad tehniskās ķibeles būs novērstas, pašu radaru uzstādīšana būs vienkāršs un ātrs process.
Tomēr, ja visi radari līdz 20. maijam nebūs ieviesti, valstij būs iespēja lauzt līgumu ar Vitronic. Sākotnēji visi ar to saistītie ierēdņi šādu iespēju kategoriski noraidīja, norādot, ka tādā gadījumā projekts atkal tiktu atcelts par vairākiem gadiem, tomēr aprīļa sākumā premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība) tik kategorisks vairs nebija. «Ja piegādātājs pilnībā nepildīs saistības un neuzrādīs nekādu progresu, šādu iespējamību nevar izslēgt,» viņš teica LNT raidījumā 900 sekundes.
Jāpiebilst, ka, par spīti aizdomām par radaru ieviesēju naudas kāri, pēc publiski pieejamajiem skaitļiem spriežams, ka līdz šim projekts Vitronic pasakainu peļņu nav atnesis. Kaut jau ieviestie pārvietojamie radari kopš novembra ir piesprieduši naudas sodus teju 900 000 latu apmērā, tikai 400 000 no tiem līdz šim ir samaksāti, bet Vitronic no šīs summas pienākas tikai 35% jeb aptuveni 140 000 latu.