Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Patīk radari, nepatīk to ieviešana

«Ja man būtu bijis jāslēdz derības par šī pētījuma rezultātiem, es tajās būtu zaudējis,» ceturtdien, prezentējot socioloģiskās aptaujas par Latvijas iedzīvotāju attieksmi pret fotoradaru ieviešanu, pārsteigumu atzina SKDS direktors Arnis Kaktiņš. Rezultāti bijuši Valsts policijai (VP) pārsteidzoši patīkami, jo, par spīti negatīvajai publicitātei, 70% respondentu atzinuši, ka radaru ieviešanu atbalsta.

Mazāk iemeslu priecāties ir radaru projektam piesaistītajam privātajam partnerim Vitronic Baltica - trīs ceturtdaļas iedzīvotāju atzinušas, ka radariem uzticētos vairāk, ja privātfirma to ieviešanā nebūtu iesaistīta.

Saskaņā ar SKDS aptaujas rezultātiem visvairāk fotoradaru atbalstītāju ir vecumā no 45 līdz 74 gadiem, sieviešu un cilvēku, kuriem nav autovadītāja apliecības. Savukārt visvairāk skeptiķu ir starp tiem, kuri pētniekiem atzinuši, ka pēdējo divu gadu laikā devuši kukuli ceļu policistiem, bieži pārsniedz atļauto ātrumu un kurus par to sodījis tieši fotoradars.

Jāatgādina, ka fotoradaru ieviešanu jau ilgu laiku vajā skandāli, un vēl nesen vairākas bijušās augsta ranga iekšlietu amatpersonas aicināja lauzt līgumu ar radaru ieviesējiem, jo, viņuprāt, projekts no satiksmes drošības uzlabošanas pasākuma esot kļuvis par biznesa projektu. Policija gan joprojām to kategoriski noliedz, bet fotoradaru ieviesēji sola aprīļa beigās beidzot sākt stacionāro radaru uzstādīšanu. Kaut gan termiņš visu radaru ieviešanai noteikts 20. maijs, Vitronic pārstāvji atzīst, ka līdz tam laikam visus darbus var nepaspēt pabeigt.

«Uzņēmums šobrīd ir iesaistījis visus resursus, lai izpildītu līguma nosacījumus un uzstādītu stacionāros radarus pilnā apjomā. Tomēr, ņemot vērā līdzšinējo smagnējo projekta gaitu, ir iespēja, ka visus stacionāros radarus līdz 20. maijam uzņēmumam var arī neizdoties uzstādīt, jo atsevišķās sākotnēji radaru uzstādīšanai paredzētajās vietās tehniski nav iespējams uzstādīt radara ietvaru un veikt ātruma mērījumus vai arī nav iespējas nodrošināt nepieciešamo elektroapgādi,» Dienai skaidroja Vitronic preses pārstāve Antra Gaile. Viņa apgalvoja - kad tehniskās ķibeles būs novērstas, pašu radaru uzstādīšana būs vienkāršs un ātrs process.

Tomēr, ja visi radari līdz 20. maijam nebūs ieviesti, valstij būs iespēja lauzt līgumu ar Vitronic. Sākotnēji visi ar to saistītie ierēdņi šādu iespēju kategoriski noraidīja, norādot, ka tādā gadījumā projekts atkal tiktu atcelts par vairākiem gadiem, tomēr aprīļa sākumā premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība) tik kategorisks vairs nebija. «Ja piegādātājs pilnībā nepildīs saistības un neuzrādīs nekādu progresu, šādu iespējamību nevar izslēgt,» viņš teica LNT raidījumā 900 sekundes.

Jāpiebilst, ka, par spīti aizdomām par radaru ieviesēju naudas kāri, pēc publiski pieejamajiem skaitļiem spriežams, ka līdz šim projekts Vitronic pasakainu peļņu nav atnesis. Kaut jau ieviestie pārvietojamie radari kopš novembra ir piesprieduši naudas sodus teju 900 000 latu apmērā, tikai 400 000 no tiem līdz šim ir samaksāti, bet Vitronic no šīs summas pienākas tikai 35% jeb aptuveni 140 000 latu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Fotoradari līdz šim

Radaru ieviešanu, lai uzlabotu satiksmes drošību, pilnībā atbalsta 25% un drīzāk atbalsta 45% Latvijas iedzīvotāju. Radarus pilnībā neatbalsta 10% un drīzāk neatbalsta 15% SKDS aptaujāto.
Par izplatītākajām satiksmes drošības problēmām 96% cilvēku uzskata ātruma pārsniegšanu, 82% - pārgalvīgu braukšanu, 81% - braukšanu dzērumā.
Tomēr aptuveni trīs ceturtdaļas cilvēku uzskata, ka ātruma pārsniegšana par 10 kilometriem stundā nav bīstama un par to nebūtu jāsoda. Apmēram ceturtdaļa autovadītāju atzīst, ka ātrumu pārsniedz bieži.
7% autovadītāju atzinuši, ka pēdējo divu gadu laikā ir devuši kukuli ceļu policistiem. Policija informē, ka pagājušogad pieķerti 11 korumpēti ceļu policisti un 49 kukuļa piedāvātāji. Līdz šim šogad pieķerti jau 38 kukuļdevēji.
No gada sākuma līdz marta beigām par fotoradariem saņemtas 703 sūdzības, visvairāk (153) no auto īpašniekiem, kuri norāda, ka nav bijuši pie stūres. Latvijas likumdošana gan sodu ļauj piemērot auto īpašniekam, tāpēc šīs sūdzības ir noraidītas. Sodi ir atcelti tikai 65 gadījumos, piemēram, kad bijušas kļūdas numurzīmes noteikšanā.
Avoti: SKDS, VP

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?