Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Reklāmas treniņš, kas jāpārdomā

Reti kurš uzņēmējs uzskata, ka viņa prece vai pakalpojums nav pats labākais pasaulē, valstī vai pilsētā, vai vismaz savā cenu kategorijā. Reklāmas vēsture aizsākās jau Senās Ēģiptes laikos, bet mūsdienās iespējas reklamēt sevi, savu uzņēmumu un tā ražotās preces vai sniegtos pakalpojumus ir pamatīgi augušas.

Pieejami dažādi rīki un komunikācijas kanāli, reklāmas zinātnē izveidojies pat atsevišķs sabiedrisko attiecību atzars. Turklāt mūsdienās tas viss paveras ne tikai biezu reklāmas budžetu turētājiem, bet arī tiem, kam lieli līdzekļi savas firmas tēla spodrināšanai un produkcijas reklamēšanai nav pieejami. Galvenais ir pietiekami interesants un kvalitatīvs vēstījums. Un, protams, labs, atbilstošs produkts.

Uzrunās īpašu publiku

Valodu mācību firmas Password X īpašniece Inga Munda* uzskata, ka viņas izstrādājums - lomu spēļu kārtis, kas paredzētas labākai angļu valodas apguvei, ir labs un vajadzīgs produkts. Tā pircēju loks pamatā ir angļu valodas skolotāji un pasniedzēji visās pasaules malās. «Man reklāmas budžeta kā tāda šobrīd nav,» smaida uzņēmēja. Viņa plāno izmantot sava uzņēmuma interneta lapas un sociālo tīklu sniegtās iespējas. Inga stāsta, ka ir izlasījusi milzumdaudz pamācību, kā piesaistīt potenciālo klientu, kas mājo Facebook un Twitter kopienās, uzmanību un kā labāk un pareizāk radīt savu Facebook lapu, kurā iepazīstināt ar savu produktu. Sociālo tīklu sniegtās reklāmas iespējas ir salīdzinoši lētas un piedāvā labu mērķauditorijas segmentāciju - tie, kas būs ārpus auditorijas loka, reklāmu vienkārši neredzēs. Ja šis plāns nesniegs vajadzīgos rezultātus, Inga pirks reklāmas baneri skolotāju portālā busyteacher.org. «Principā šī bija reklāmas sākotnējā koncepcija, bet pavasarī portāla uzturētāji divkāršoja reklāmas cenu - tagad par banera izvietošanu uz mēnesi ir jāmaksā aptuveni 1000 eiro. Ar cenu kāpumu nebiju rēķinājusies, tādēļ sākumā pamēģināšu sociālos tīklus un pēc tam ķeršos pie plāna B,» Inga atklāj. Viņa tikko atgriezusies no atvaļinājuma Balkānos un sākusi tirgot lomu spēles. Pirmie kāršu komplekti jau nosūtīti uz Vāciju.

Bombardē visur

Pavisam cits vēriens ir taizemiešu restorāna Kotai īpašniekam Gintam Zīvertam. Viņam jau sākotnēji biznesa plānā reklāmas nolūkiem bija atvēlēti Ls 12 000. Tiesa gan, remontējot telpas, šī summa esot mazliet sarukusi uz neparedzētu remontizmaksu pieauguma rēķina.

Reizē ar restorāna atvēršanu uzņēmums sācis tēla reklāmas kampaņu vairākos glancētos žurnālos. «Es vēlējos, lai cilvēki zina, ka šis nebūs vēss, smalks un dārgs restorāns, bet gan draudzīga un omulīga vieta, kur baudīt autentisku un gardu taizemiešu virtuvi. Reklāmā redzamos modeļus, kas pusdieno, centos izvēlēties tādus, lai klienti spētu tos asociēt ar sevi,» atklāj Gints. Sekojusi arī nedēļu ilga kampaņa kādā no radiostacijām. «Tas bija konkurss Radio 101 rīta raidījumā, kur klausītāji varēja zvanīt un mēģināt uzminēt, no kā gatavots viens vai otrs taizemiešu ēdiens. Uzvarētājs saņēma Ls 20 dāvanu karti. Šī kampaņa man izmaksāja Ls 600.»

Paralēli notiek nepārtrauktas aktivitātes internetā. «Uzņēmuma mājaslapa pagaidām ir izstrādes stadijā, tur viss vēl tikai top. Kopš pirmās dienas es ļoti nopietnu uzmanību pievēršu sociālajiem tīkliem - mums ir lapas portālā Draugiem.lv, Facebook.com arī Twitter konts. Šie trīs kanāli ērtības labad ir savstarpēji sinhronizēti, tas ietaupa laiku. Lielākā jūtamā atdeve šobrīd ir no draugiem.lv. Es cenšos lieki neuzmākties un savus klientus informēju par būtisko - dienas piedāvājumu,» Gints stāsta.

Ir vieta attīstībai

Internetā aktīvs ir arī Romāns Ruzins - viņa uzņēmumam ir mājaslapa, elektrisko velosipēdu pārdošanas sludinājumi tiek izvietoti sludinājumu portālā Ss.lv. Par produkciju Romāns cenšas vairāk pastāstīt, filmējot reklāmas videoklipus un piedaloties tematiskajās izstādēs.

Evas Narunovskas firma IT Sapiens vairāk sniedz «bizness biznesam» orientētus pakalpojumus. «Teikšu godīgi, reklāma šobrīd nav prioritāte, jo uzņēmums sasniedzis un pat pārsniedzis maksimālo kapacitāti. Tomēr, vēsturiski raugoties, savus ārzemju klientus atradu, piesakoties un uzvarot konkursos par programmatūras izstrādi. Tāpat daudz uzmanības pievēršu firmas mājaslapas pieejamībai interneta meklētājos un tās reitingam,» teic Eva.

Jaunus ceļus sava pakalpojuma reklāmai meklē tīrīšanas pakalpojumu uzņēmums tutinelli. Stāsta Sandis Tutins: «Arī mana uzņēmuma klienti ir citi biznesi. Šobrīd klientu piesaiste notiek ar tiešās pārdošanas metodēm. Pats eju, runāju, piedāvāju, rēķinu tāmes, pierunāju un sarunāju. Cenšos sadarboties ar vietējiem medijiem - esmu bijis biznesa raidījumā televīzijā, bija arī sarunas ar vietējo radiostaciju, tās gan pagaidām vēl ne ar ko nav vainagojušās. Vēl, protams, ir mūsu mikroautobuss ar reklāmas uzlīmēm un lapa Draugiem.lv.» Uzņēmējs atzīst, ka šīs aktivitātes nav pietiekamas sekmīgai uzņēmuma attīstībai un tiks gudroti jauni veidi, kā palielināt klientu skaitu.

*Šonedēļ Diena.lv visvairāk portāla lasītāju balsu nominācijā Perspektīvākais starts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

Taizemiešu restorāna veidotājs SIA Rojāls
(Šonedēļ Diena.lv visvairāk balsu nominācijā Enerģiskākais starts.)
Ginta Zīverta restorāna apmeklētāji interneta aptaujā ir nobalsojuši par ēdienkartes papildinājumiem. Tagad Kotai var baudīt arī bazilikā cepto vistas gaļu uz rīsiem, saldskābo ananasu mērci un tom kha zupu.
Uzņēmumu vadības sistēmu izstrādātājs IT Sapiens
(Šonedēļ Diena.lv visvairāk balsu nominācijā Perspektīvākais starts.)
«Te ir darbs,» sauc Eva Narunovska un izsludina konkursu vēl vienai PHP programmētāja vakancei. Pieteikties iespējams, sūtot e-pastu uz [email protected].Mazgāšanas uzņēmums tutinelli
(Šonedēļ Diena.lv visvairāk balsu nominācijā Enerģiskākais starts.)
Sandis Tutins pagaidām neizpauž, ar kādiem uzņēmumiem veic sarunas par iekštelpu tīrīšanu. Uzņēmumi esot lieli, un viņš baidās no liekas ažiotāžas.

Elektrisko velosipēdu tirgotājs eRitenis.lv
(Šonedēļ Diena.lv visvairāk balsu nominācijā Perspektīvākais starts.)
Romāns Ruzins ir iegrimis papīrdarbos, kas saistīti ar uzņēmuma reģistrācijas procedūrām, pieteikšanos uz nodokļu maksātāja statusu Valsts ieņēmumu dienestā un citām birokrātiskām izklaidēm.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?