Diena jau ziņoja - ja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija apstiprinās Latvijas dzelzceļa (LDz) iesniegto paaugstināto maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu 2011. gadā, Pasažieru vilciens (PV) varētu slēgt gandrīz visus dīzeļvilcienu maršrutus, kas nodrošina cilvēku pārvietošanos starp Rīgu un attālākiem reģioniem. Lai PV pēc minētās maksas paaugstināšanas varētu saglabāt maršrutus, tam dotācijā no valsts budžeta nākamgad būtu jāsaņem par pieciem miljoniem latu vairāk nekā šogad jeb ap 30 miljoniem latu. Šādu iespēju ministrs sarunā ar Dienu apšaubīja. Viņaprāt, ir jāskata kopējās sabiedriskajam transportam atvēlētās dotācijas sadale - cik daudz naudas tiek autobusu un cik - vilcienu maršrutiem. Jāvērtē, vai abu sabiedrisko transportu maršruti nepārklājas, teica ministrs. Viņš nesolīja, ka visi dīzeļvilcienu maršruti tiks saglabāti, taču lika noprast, ka kāds no sabiedriskā transporta veidiem tālāk no Rīgas dzīvojošajiem būs pieejams. Tuvākajā laikā ministrs iecerējis tikties ar Satiksmes ministrijas (SM) paspārnē esošo valsts uzņēmumu vadību, arī ar LDz. «Tad arī mēģināsim šos jautājumus risināt,» teica U. Augulis un piebilda, ka jautājums par dīzeļvilcienu maršrutiem ir skatāms kontekstā ar valdības apņemšanos dzelzceļu elektrificēt. SM Dienai norādīja, ka sadarbībā ar LDz un nevalstiskajām organizācijām tapuši grozījumi Dzelzceļa likumā, kas paredzētu mehānisma izstrādi, kā valsts finansē infrastruktūras pārvaldīšanu. SM ieskatā, «pašreiz iestājusies tāda tirgus situācija, kurā valsts finansējums ir nepieciešams», taču par to jālemj jaunajai valdībai un Saeimai. LDz piedāvā mazināt maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ja kompānijai tiktu atdots samaksātais degvielas akcīzes nodoklis (pērn tajā samaksāti teju 17 miljoni latu).
Sola bez sabiedriskā transporta neatstāt
Tā kā valstij josta nākamgad būs jāsavelk vēl ciešāk, jaunais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) ir skeptisks pret iespēju piešķirt lielāku dotāciju dīzeļvilcienu maršrutu saglabāšanai 2011. gadā. Tomēr viņš sola, ka bez sabiedriskā transporta cilvēki nepaliks.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.