Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Sola bez sabiedriskā transporta neatstāt

Tā kā valstij josta nākamgad būs jāsavelk vēl ciešāk, jaunais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) ir skeptisks pret iespēju piešķirt lielāku dotāciju dīzeļvilcienu maršrutu saglabāšanai 2011. gadā. Tomēr viņš sola, ka bez sabiedriskā transporta cilvēki nepaliks.

Diena jau ziņoja - ja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija apstiprinās Latvijas dzelzceļa (LDz) iesniegto paaugstināto maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu 2011. gadā, Pasažieru vilciens (PV) varētu slēgt gandrīz visus dīzeļvilcienu maršrutus, kas nodrošina cilvēku pārvietošanos starp Rīgu un attālākiem reģioniem. Lai PV pēc minētās maksas paaugstināšanas varētu saglabāt maršrutus, tam dotācijā no valsts budžeta nākamgad būtu jāsaņem par pieciem miljoniem latu vairāk nekā šogad jeb ap 30 miljoniem latu. Šādu iespēju ministrs sarunā ar Dienu apšaubīja. Viņaprāt, ir jāskata kopējās sabiedriskajam transportam atvēlētās dotācijas sadale - cik daudz naudas tiek autobusu un cik - vilcienu maršrutiem. Jāvērtē, vai abu sabiedrisko transportu maršruti nepārklājas, teica ministrs. Viņš nesolīja, ka visi dīzeļvilcienu maršruti tiks saglabāti, taču lika noprast, ka kāds no sabiedriskā transporta veidiem tālāk no Rīgas dzīvojošajiem būs pieejams. Tuvākajā laikā ministrs iecerējis tikties ar Satiksmes ministrijas (SM) paspārnē esošo valsts uzņēmumu vadību, arī ar LDz. «Tad arī mēģināsim šos jautājumus risināt,» teica U. Augulis un piebilda, ka jautājums par dīzeļvilcienu maršrutiem ir skatāms kontekstā ar valdības apņemšanos dzelzceļu elektrificēt. SM Dienai norādīja, ka sadarbībā ar LDz un nevalstiskajām organizācijām tapuši grozījumi Dzelzceļa likumā, kas paredzētu mehānisma izstrādi, kā valsts finansē infrastruktūras pārvaldīšanu. SM ieskatā, «pašreiz iestājusies tāda tirgus situācija, kurā valsts finansējums ir nepieciešams», taču par to jālemj jaunajai valdībai un Saeimai. LDz piedāvā mazināt maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ja kompānijai tiktu atdots samaksātais degvielas akcīzes nodoklis (pērn tajā samaksāti teju 17 miljoni latu).

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?