Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Spēj apburt ar formām un gaitu

Normunds Avotiņš

Automašīnas vērtēšana pēc skaņas izolācijas citkārt izskatītos pēc piekasīšanās, taču ne Mazda gadījumā.

Pēc trim privātām mazdām un neskaitāmiem demomodeļiem esmu lieliski pazīstams ar sportisko japāņu skanīgo virsbūvi. Atceros kāda paziņas teikto par pašu pirmo Mazda3, kuras lepnais īpašnieks viņš bija: «Uzbraucot uz zemē nokritušas monētas, es varu pateikt, ar kuru pusi uz augšu tā guļ - ar ciparu vai ar ģerboni.» Jaunākajā modelī šāds «supersensorisms», par laimi, vairs neiet cauri. Mazda3 pasažieri daudz mazāk dzird ceļa, riepu un pretvēja troksni, bet no benzīna dzinēja salonā retumis ielaužas sauss, metāliskam kāsam līdzīgs svilpiens. Un tas apbrīnojamā kārtā ir arī viss. Izbrauciens pa grantētu ceļu gan atdzīvina akustisko fonu aizmugurējās arkās, kuras līdz galam izolēt Mazda nav iemācījusies pat blīvi noslēgtajā krosoverā CX-5.

Skaistums sašaurina

Atšķirībā no iepriekšējās paaudzes Mazda3 ir viens no skaistākajiem kompaktklases automobiļiem. Tā dēvētā Kodo dizaina stils dara savu - vijīga forma, muskuļota sānu līnija un gandrīz tēlnieka rokas liktas proporcijas. Sevišķi labi izskatās Mazda3 sedans, kuru bildē var droši likt blakus iznesīgajam Audi A3 sedanam. Hečbeks virzienā uz bagāžnieku kļūst pašaurs. Jumta līnija virs aizmugurējiem sēdekļiem krīt kā vakara saule jūrā, un bagāžnieks ar saviem 308 litriem un augsto slieksni ir viens no mazākajiem kompaktklasē. Novērtējot izcili slīpo aizmugurējo stiklu, kas padara Mazda3 nedaudz līdzīgu stilīgam tā sauktā «shooting brake» tipa auto, šaurība čemodānu sekcijā nemaz nepārsteidz, jo, kā zināms, - skaistums prasa upurus.

Toties no bampera lien ārā divi izpūtēja gali, solot iespaidīgu dinamisko potenciālu. Labākajās komplektācijās Mazda3 lepojas ne tikai ar LED dienasgaitas lukturiem, bet arī grozāmiem ksenona starmešiem.

Tahometrs goda vietā

Mazda3 interjers spētu pārsteigt pat rūdītu auto pazinēju. Tas drīzāk izskatās pēc sporta mašīnas kokpita nekā parasta kompaktklases automobiļa salona. Pilnīgi negaidīts risinājums no japāņu ražotāja ir planšetes tipa multimediju sistēmas ekrāns a la Mercedes A klases tieši paneļa centrā. Tas ir skārienjutīgs, sniedz informāciju dažviet arī mazliet jocīgā latviešu valodā un klausa arī parocīgai grozāmsvirai, kas atrodas starp sēdekļiem.

Planšetei ir teicama grafika, taču, izvēloties rimbuli ar nosaukumu Navigācija, elegantais izstrādājums vaļsirdīgi atzīstas, ka šajā automašīnā tāda nav uzstādīta, un piedāvā izlīdzēties ar kompasu. Jācer, ka stacionāri piestiprinātais monitors nepievilinās zagļus, jo iztālēm tas patiešām atgādina pazīstamo Apple produktu.

Pārējais salons arī stipri atšķiras no citiem Mazda modeļiem, turklāt par labu Mazda3. Sporta stūre ir standartā visiem modeļiem, turpretim Volvo V40 līdzīgais instrumentu panelis laikam gan tomēr ne. Kā var noprast, bāzes modeļos vienīgajā apaļajā «akā» atrodas normāls spidometrs, savukārt «spicākajos» apakšmodeļos tur iekārtojies tahometrs gluži kā Porsche, ātruma rādīšanu atstājot mazam ciparu lodziņam stūrī. Šāds risinājums ir aizraujošs tieši piecas minūtes. Pārējā laikā autovadītājam nākas šķendēties par grūti saskatāmo spidometru, kas ikdienā ir krietni svarīgāks. Dārgajās versijās situāciju risina primitīvs projekcijas displejs pie vējstikla. Taču tas ir no plastmasas gluži kā Peugeot, turklāt pēc izslēgšanas neielokās atpakaļ panelī.

Divu litru vidusceļš

Lai gan centienos un aizrautībā radīt atšķirīgu un interesantu automobili, Mazda vietām aizgājusi par tālu, atrasties tās salonā un braukt ar šo automašīnu ir patīkami. Par tīkamo sajūtu jāpateicas saturīgajai šasijai un atsaucīgai, precīzai un mēreni smagai stūrei. 120 zirgspēku benzīna dzinēja dinamika atbilst mūsdienu prasībām, bet Skyactiv tehnoloģija ļauj noturēt degvielas patēriņu septiņu litru uz 100 km robežās. Braucot pa šoseju, teorētiski degvielas patēriņam vajadzētu būt mazākam, taču pat sešu pakāpju pārnesumkārba nepalīdz mazināt Mazda3 apetīti. Tā kā 2,2 litru dīzelis Mazda3 ir par lielu un par dārgu, vienīgā alternatīva ir jaunais 1,5 litru benzīna motors ar 100 ZS, taču pēc tā neesot pieprasījuma. Par mazizmēra turbodzinējiem Mazda laikam negrib dzirdēt, tā vietā eksperimentējot ar sevišķi augstām kompresijas pakāpēm u. tml. Tomēr divu litru benzīna motors ar «automātu» (tagad tam ir ne vien seši ātrumi, bet arī pārslēdzēji uz stūres) varētu būt visai «garšīgs» Mazda3 izpildījums, tiesa gan, par mazliet sālītu cenu - 20 tūkstošiem eiro.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas

Mazda3 1.5
15 640 eiro
Mazda3 2.0
18 270 eiro
Mazda3 2.0 A/T
19 340 eiro
Mazda3 2.2 Skyactiv-D
23 080 eiro

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?