Vēll pirms jaunākais Civic modelis nonāca pārdošanā, par tā aerodinamisko personu nobrāzās pārmetumu vētra par pārāk mazo dzinēju izvēli. Vētra nav sacelta ūdens glāzē, jo «revolucionāri evolucionārā» Civic motorizētajā smaidā trūkst pāris zobu, piemēram, mazlitrāžas dīzeļa, kas piesaistītu šim modelim vairāk pircēju Eiropā. Civic prezentācijā 2011. gada rudenī, kad vienīgā dīzeļmotora izvēle bija 2,2 litru i-DTEC, tika apsolīts, ka visdrīzākajā laikā sekos arī 1,6 litru opcija. Lai gan iespēja iegādāties visu laiku ekonomiskāko Civic pagaidām ir attāla, mēs varam apstiprināt, ka tāda Honda eksistē. AutoDienas pārstāvim radās īsa testa iespēja, viesojoties Honda izmēģinājumu centrā Japānā.
Lai gan pusotra apļa pa sacīkšu trasi nekādi nav uzskatāms par testu, pirmais iespaids ir uzmundrinošs. 120 zirgspēku dīzeļdzinējs ir kas vairāk nekā trūkstošais posms Civic motorizācijas ķēdītē. Ņemot vērā 1,4 litru benzīna motora viduvējo jaudu, 1,8 litru versijas apetīti un 2,2 litru dīzeļa cenu, 1,6 i-DTEC var kļūt par šī modeļa topa dzinēju. Jā, pasaulē lielākais motoru ražotājs Honda Motors nekad nav uztverts kā dīzeļu lielvara, taču divas paaudzes vecākā Civic 1,7 litru dīzelis bija ģeniāls motors tikai ar to trūkumu, ka Latvijā to oficiāli nepārdeva. Arī jaunais dzinējs ir teicamnieks, jo, pēc Honda vārdiem, ir vieglākais šāda tilpuma dīzelis pasaulē. Tā masa gandrīz neatšķiroties no tikpat liela benzīna motora. Atšķirībā no citiem sākumizmēra dīzeļiem Civic motors standartā aprīkots ar 6 pārnesumu kārbu, kas paplašina ekonomiskuma un dinamikas apvāršņus. Cik tālu tie sniedzas, 4,8 kilometros, protams, nebija iespējams noskaidrot.
Līdz pārdošanas startam Eiropā automašīna vēl tiks pilnveidota, kas varētu novērst nedaudz uzmācīgo «urkšķi» pie zemiem apgriezieniem. Lai gan Honda konkurenti ir vairākus gadus priekšā šādas litrāžas dīzeļdzinēju attīstībā, turklāt japāņi delikāti klusē par automātiskās pārnesumkārbas iespējamību, 1,6 i-DTEC stāv tur, «kur gali satiekas». 5