Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Trūkstošais posms

Normunds Avotiņš

Vēll pirms jaunākais Civic modelis nonāca pārdošanā, par tā aerodinamisko personu nobrāzās pārmetumu vētra par pārāk mazo dzinēju izvēli. Vētra nav sacelta ūdens glāzē, jo «revolucionāri evolucionārā» Civic motorizētajā smaidā trūkst pāris zobu, piemēram, mazlitrāžas dīzeļa, kas piesaistītu šim modelim vairāk pircēju Eiropā. Civic prezentācijā 2011. gada rudenī, kad vienīgā dīzeļmotora izvēle bija 2,2 litru i-DTEC, tika apsolīts, ka visdrīzākajā laikā sekos arī 1,6 litru opcija. Lai gan iespēja iegādāties visu laiku ekonomiskāko Civic pagaidām ir attāla, mēs varam apstiprināt, ka tāda Honda eksistē. AutoDienas pārstāvim radās īsa testa iespēja, viesojoties Honda izmēģinājumu centrā Japānā.

Lai gan pusotra apļa pa sacīkšu trasi nekādi nav uzskatāms par testu, pirmais iespaids ir uzmundrinošs. 120 zirgspēku dīzeļdzinējs ir kas vairāk nekā trūkstošais posms Civic motorizācijas ķēdītē. Ņemot vērā 1,4 litru benzīna motora viduvējo jaudu, 1,8 litru versijas apetīti un 2,2 litru dīzeļa cenu, 1,6 i-DTEC var kļūt par šī modeļa topa dzinēju. Jā, pasaulē lielākais motoru ražotājs Honda Motors nekad nav uztverts kā dīzeļu lielvara, taču divas paaudzes vecākā Civic 1,7 litru dīzelis bija ģeniāls motors tikai ar to trūkumu, ka Latvijā to oficiāli nepārdeva. Arī jaunais dzinējs ir teicamnieks, jo, pēc Honda vārdiem, ir vieglākais šāda tilpuma dīzelis pasaulē. Tā masa gandrīz neatšķiroties no tikpat liela benzīna motora. Atšķirībā no citiem sākumizmēra dīzeļiem Civic motors standartā aprīkots ar 6 pārnesumu kārbu, kas paplašina ekonomiskuma un dinamikas apvāršņus. Cik tālu tie sniedzas, 4,8 kilometros, protams, nebija iespējams noskaidrot.

Līdz pārdošanas startam Eiropā automašīna vēl tiks pilnveidota, kas varētu novērst nedaudz uzmācīgo «urkšķi» pie zemiem apgriezieniem. Lai gan Honda konkurenti ir vairākus gadus priekšā šādas litrāžas dīzeļdzinēju attīstībā, turklāt japāņi delikāti klusē par automātiskās pārnesumkārbas iespējamību, 1,6 i-DTEC stāv tur, «kur gali satiekas». 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?