Premjers Valdis Dombrovskis (JL), reaģējot uz medijos izskanējušajām ziņām, mutiski lūdzis satiksmes ministru Kasparu Gerhardu (TB/LNNK) paskaidrot, kādēļ uzņēmums tā rīkojies, un pēc tam lems, kā rīkoties, Dienai teica viņa pārstāve Līga Krapāne. K.Gerhards, kura vadītajai ministrijai vajadzētu kontrolēt airBaltic darbību, izteicies, ka neko nosodāmu nesaredz, jo uzņēmums izmanto ES sniegtās iespējas. LTV raidījumā De facto izskanēja, ka sociālās apdrošināšanas iemaksas, ko veic darba devējs un darba ņēmējs, Kiprā ir 16,3% pretstatā 33,09% Latvijā. Pilotu algas pārsniedz vairākus tūkstošus latu.
Savukārt finanšu ministrs Einars Repše (JL) uzskata, ka «netiešā veidā tas nav labs signāls un piemērs Latvijas uzņēmējiem. Vajadzētu būt gluži pretēji, ka uzņēmumi ar valsts kapitālu rāda piemēru citiem uzņēmumiem. Valstij būtu jāaizstāv savas intereses un būtu jādara viss, lai līdzīgi gadījumi neatkārtotos». Viņš nemin, kāda konkrēta rīcība varētu sekot, lai uzņēmumi ar valsts kapitāla daļām nodokļu optimizāciju nevarētu veikt uz Latvijas sociālā budžeta iemaksu rēķina. Ne premjers, ne finanšu ministrs tālāko rīcību nesaista ar, piemēram, nosacījumu pievienošanu airBaltic pamatkapitāla palielināšanai, kas no valsts budžeta var prasīt vairāk nekā 15 miljonu latu.
E.Repše lūdzis Valsts ieņēmumu dienestu (VID) savas kompetences ietvaros izvērtēt radušos situāciju, sniedzot analīzi par iespējamiem neiekasētajiem ieņēmumiem. VID ģenerāldirektora vietniece Nellija Jezdakova Saeimas Budžeta komisijas deputātiem apstiprinājusi, ka publiski izskanējusī informācija tiekot pārbaudīta.