VK konstatējusi, ka VM rīcībā nav datu, pamatojoties uz kuriem, ir aprēķināti un noteikti veselības aprūpes pakalpojumu tarifi. Vairākās būtiskās pozīcijās faktiskie izdevumi, piemēram, darba samaksai, ražošanas izmaksām, ir būtiski atšķirīgi no noteiktajiem tarifiem, arī krietni lielāki. «Tarifos, kas tiek izmantoti valsts apmaksāto pakalpojumu finansēšanai, iekļauto izmaksu elementu apmēri nav patiesi, nav pamatoti un aktuāli,» uzsver valsts kontroliere Inguna Sudraba. VK par risku uzskata arī to, ka jaunu tarifu iekļaušanu un esošo tarifu pārskatīšanu ierosina ārstniecības iestādes vai mediķu profesionālās apvienības un VM iestāde šo informāciju izmanto kā pamatdatus pakalpojumu izmaksu aprēķinam.
VM norāda - no 2008. gada veselības nozares finansējums ir būtiski samazināts, tāpēc nav iespējams norēķināties ar ārstniecības iestādēm par sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem atbilstoši to faktiskajām izmaksām. VM valsts sekretārs Rinalds Muciņš saka: «Vadījāmies no tā, lai ar pieejamajiem resursiem nodrošinātu veselības aprūpes pakalpojumus.» Tiesa, pēdējos gados rudenī VM aicina valdību piešķirt papildu finansējumu veselības aprūpes budžetam, vidēji ap 10, 12 miljoniem latu.
VM neplāno pārskatīt pašreizējo tarifu atbilstību faktiskajiem izdevumiem, jo ar 2013. gadu slimnīcu darba apmaksā plānots ieviest jaunu apmaksas modeli, ko izmanto Skandināvijā un Igaunijā. Pēc jaunās apmaksas sistēmas tiks noteikts katras konkrētās diagnozes ārstēšanas standarts un izmaksas, ievērojot vienlīdzības principus visu medicīnas nozaru veiktā darba apmaksā. «Tāpēc nevajadzētu milzu enerģiju ieguldīt esošās sistēmas uzlabošanā,» saka R. Muciņš.