Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Zemo lidojumu vienīgais uzraugs - pilota veselais saprāts

Kļūstot stingrākiem Eiropas Savienības (ES) diktētajiem noteikumiem attiecībā uz gaisa satiksmi, arī Latvijā ieviestas vairākas normas, kas mazo lidmašīnu pārvietošanos gaisa telpā padara vairāk kontrolētu. Reālitāte gan apliecina, ka striktāks regulējums nav pasargājis no traģiskām avārijām.

Mēneša sākumā Liepājā, avarējot sporta lidmašīnai, gāja bojā tās pilots. Viņš bija lidojumu instruktors un gaisā veica akrobātiskus manevrus. Par notikušo sākts kriminālprocess. Līdzīgā nelaimes gadījumā pirms pāris gadiem netālu no Siguldas izdzisa divas citas dzīvības.

Pirms izlidošanas un pēc atlidošanas pilotiem ir jāveic ieraksts lidlauka žurnālā, norādot iecerēto maršrutu. Gadījumā, ja tiek izmantota nekontrolētā gaisa telpa, sīkākas ziņas nav jāsniedz. Tas nozīmē, ka šajās zonās pilots uzņemas pilnīgi visu atbildību. «Ja lido kontrolējamā gaisa telpā, pilotam ir jāiesniedz konkrēts lidojuma plāns. Ja lidaparāts paceļas nekontrolējamā gaisa telpā, tā uzraudzība nav obligāta. Tomēr, ja tu avarē, neviens par to nezina, un ir jāpaļaujas, ka tevi atradīs kāds sēņotājs,» Dienai stāsta aviācijas personāla sertificēšanas eksperts Gunārs Prekelis, nenoliedzot, ka nekontrolējamā gaisa telpā pilotam «ir iespēja uzvesties, kā grib». G. Prekelis to salīdzina ar situāciju uz lauku ceļiem: «Mēs zinām, ka noteikumus pārkāpt nedrīkst, taču lauku ceļus policija uzrauga krietni mazāk.»

Latvijas Civilās aviācijas aģentūras Aeronavigācijas daļas vadītājs Māris Čerņonoks papildina: «Neviens lidojums bez noteikumiem nenotiek.» Pastāv starptautiskās civilās aviācijas vizuālo lidojumu noteikumi, kur precīzi pārrunātas visas iespējamās robežas, cik tālu, kur un kādā veidā drīkst lidot. Pērn Latvijā ieviesta arī Eiropas Komisijas regula, kas padarīja vēl stingrākus jau pastāvošos nosacījumus. Ieviestas stingrākas veselības un pilota vecuma prasības. Radīta arī jauna gaisa kuģu kapteiņu kategorija - amatierpiloti. Tas nozīmē, ka, iegūstot tiesības, viņi drīkst lidot tikai noteiktās teritorijās, ar ierobežotiem lidaparātu veidiem. M. Čerņonoks atklāj, ka lidojumus lielā augstumā paralēli uzrauga arī gaisa vadības dispečers. Lielāka individuālā atbildība ir pilotiem, kas veic zemos lidojumus. «Šeit pēc vizuālajiem noteikumiem pilotu neviens nevada. Ja ir nosacījums, ka līdz mākonim ir jābūt 300 metriem, viņš pats par to ir atbildīgs.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?