NEIZMANTO ĀTRĀKĀS MAŠĪNAS PĀRSVARU
Kopš Maiami posma, kas risinājās maija sākumā, McLaren komandas rīcībā ir ātrākā mašīna. Protams, spēku samēri mūsdienās Formulā 1 ir ļoti līdzvērtīgi un svārstās atkarībā no daudziem apstākļiem – trases konfigurācijas, temperatūras vai uzlabojumu grafika. Ar visu šo atrunu McLaren rīcībā pēdējos astoņus mēnešus ir formula, kas nodrošina iespēju cīnīties par uzvaru pilnīgi visu tipu un konfigurāciju trasēs, bet lielā daļā no tām pat atrodas pamanāmi priekšā konkurentu braucamajiem. Šajā periodā esam pieredzējuši tikai pāris dominējošas McLaren līdera Lando Norisa uzvaras, kā, piemēram, Zandvortā un Singapūrā, taču vairāk atmiņā palikusi viņa nepiespiesto kļūdu un neizmantoto iespēju sērija. Tāpēc rodas loģisks jautājums – vai zaudētajā titula cīņā nav jāvaino tikai un vienīgi pats Lando Noriss? Pirms sašutumā metat žurnālu zemē, padomājiet – ja Norisa vietā McLaren komandā kopš Barselonas posma atrastos Makss Verstapens, vai viņš būtu spējis ar ātrāko formulu atlikušajos 14 posmos sadeldēt oponenta kopvērtējuma pārsvaru (69 punkti) un izcīnīt titulu? Tas ir retorisks jautājums.
Jau vasaras posmos, kad McLaren izvirzījās favorītu statusā, nespēju saskatīt tiešu cīņu par titulu. Šī iedomātā cīņa vairāk ir mūsu iztēle un vēlme. Lando Noriss šosezon īsti nebija titula pretendents, bet gan vienkārši ilgstoši atradās čempionāta kopvērtējuma otrajā vietā. Daļu no šīs sajūtas nenoliedzami veido arī Maksa Verstapena spēja regulāri gūt labāku rezultātu, nekā pienāktos ar viņa rīcībā esošo tehniku. Turklāt Red Bull talismans šajos gados ir spējis nobriest un savai kontrolētajai agresivitātei pievienot arī taktisko viedumu. Verstapens vairākkārt uzskatāmi parādīja, ka māk izvēlēties kaujas, un gadījumos, kad McLaren un Norisa pārsvars bija neapstrīdams (Zandvorta), viņš nemaz neiesaistījās cīņā, bet sargāja otro vietu, kas bija maksimums. Tomēr, tiklīdz trīskārtējais pasaules čempions sajuta kaut nelielu iespēju aizķerties, mēs redzējām visu Verstapena kaujas arsenāla plejādi. Pat tajos gadījumos, kad šķita, ka Verstapens vairs nekontrolē sevi, kā, piemēram, Meksikas duelī ar Lando Norisa izstumšanu no trases, viņš no konkrētās jau zaudētās situācijas izspieda maksimumu. Proti, pat ar vēlāk piešķirto soda laiku, pasaules čempions bija ievērojami sabojājis Norisa sacīkstes, nepieļaujot viņa uzvaru un samazinot sava zaudējuma rūgtumu. Kad Verstapena rīcībā nav ātrākā mašīna, viņš māk un spēj savā labā izmantot citas metodes, lai agresīvi nosargātu pārsvaru, un tas viņu padara par vienu no visu laiku izcilākajiem F1 pilotiem un sarežģītākajiem oponentiem. Par to ir pārliecinājušies gan Lūiss Hamiltons, gan Šarls Leklērs, bet tagad kārta pienāca Lando Norisam, kurš, manuprāt, nebija gatavs oktagonā stāties pretim grizli lācim.
Visu rakstu lasiet žurnāla Sporta Avīze decembra numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu mājaslapā ŠEIT!