Konkrētu summu Olšteins neatklāja, tomēr iepriekš ziņots, ka jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).
Šādas sankcijas līguma laušanas gadījumā paredz starp AS Pasažieru vilciens (PV) un Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF), kā arī Latvijas valsts noslēgtie starptautiskie līgumi par investīciju aizsardzību.
Olšteins norādīja, ka jauno pasažieru vilcienu iepirkumā pieļautas kļūdas, un patlaban tiek vērtēts, vai pēc vilcienu saņemšanas no valsts budžeta nebūs jāatmaksā nesamērīgi lielas summas par saņemto ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.
"Tas būs jāvērtē vēlāk, vai kļūdas bija apzinātas, vai ne," sacīja Olšteins, piebilstot, ka iepirkuma apturēšanu nevar pilnībā izslēgt.
Finanšu ministrija, izvērtējot noslēgtā līguma atbilstību iepirkuma nolikumā pievienotajam līguma projektam, secinājusi, ka PV vērienīgajā jauno vilcienu iepirkumā ne tikai nav ievērojusi ministriju un citu iestāžu iepriekš oficiāli izteiktos iebildumus, lai nepieļautu būtisku izmaiņu veikšanu līgumā, bet arī nav ņēmusi vērā valdības iepriekš paustos norādījumus.
PV vadība gan noraida bažas par iespējamu līgumu punktu neatbilstību sākotnējam variantam un uzsver, ka, sludinot konkursu, bija sajaukti kopā divi līgumi - iepirkuma un uzturēšanas.
PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds atturējās nosaukt summu, kāda PV būtu jāmaksā līguma laušanas gadījumā, taču uzsvēra, ka šādi tiktu zaudēja Eiropas Savienības (ES) nauda un prestižs, ka arī valsts budžetā neienāktu nodokļi 170 miljonu latu apmērā.