Amo Plant tirgus daļa jauno autobusu tirgū šā gada pirmajos septiņos mēnešos ir 22,4% ar kopumā pārdotiem 11 autobusiem. Latvijā ražotajiem autobusiem seko Mercedes-Benz spēkrati ar 20,4% tirgus daļu un desmit pārdotiem autobusiem. Trešajā vietā ierindojies Volkswagen ar 18,4% tirgus daļu un deviņiem pārdotiem autobusiem.
Kopumā šā gada septiņos mēnešos jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 64% - pērn šajā laika posmā tika pārdoti 136 autobusi, bet šogad - 49.
Šā gada jūlijā jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 39% - no 23 pārdotām vienībām 2011.gada jūlijā līdz 14 šogad.
Jūlijā visvairāk autobusu pārdevis Amo Plant un Isuzu - abi pārdevuši pa sešiem autobusiem (attiecīgi katra zīmola tirgus daļa jūlijā bijusi 42,9%). Savukārt pa vienam pārdevuši Volkswagen un Renault (abu tirgus daļa jūlijā pa 7,1%).
Jau ziņots, ka nākamā gada sākumā rūpnīca "Amo Plant" plāno sākt ražot sērijveida VDL Citea 12 metru zemās grīdas pilsētas autobusus ar hibrīda dzinēju.
Hibrīddzinēju autobusu ražošanas sākšana būs nopietns solis elektroautobusu ražošanas attīstības jomā, sacīja AS Amo Plant preses pārstāve Dzintra Krūze.
«Pirmais solis tika sperts jau tālajā 1974.gadā, kad tieši Latvijā "RAF" rūpnīcā tika izlaisti pirmie elektromikroautobusi,» sacīja Krūze.
VDL Citea auto izstādē Hannoverē ieguva titulu Gada autobuss 2011. VDL Citea autobusiem ir ērts pasažieru salons, lieliska vadāmība un stabilitāte uz ceļa, ergonomiska vadītāja darba vieta un degvielas ekonomija, sacīja Krūze.
Pirmie VDL Citea autobusi parādījās 2007.gadā, un 2010.gada beigās VDL Citea autobusi tika uzlaboti, dzinēji ir kļuvuši daudz ekonomiskāki un piemērotāki Ziemeļeiropas klimatiskajiem un satiksmes apstākļiem. Liels pluss ir arī tas, ka šie autobusi tiek izlaisti arī hibrīdversijā, skaidroja uzņēmuma pārstāve.
Kopējais investīciju apjoms Amo Plant ražotnē patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 79 darbinieki.
Patlaban arī tiek izskatīts jautājums par Krievijas lielākās bankas Sberbank iesaistīšanos Krievijas autobūves attīstībā. Šajā projektā nozīmīga loma paredzēta arī Latvijas uzņēmumam Amo Plant, informēja Krūze.
AS Amo Plant ir dibināta 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS Amo zil (4,4%), Jelgavas dome (2,7%) un AS Ferrus (0,3%).