Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +2 °C
Skaidrs
Trešdiena, 24. aprīlis
Nameda, Visvaldis, Ritvaldis

airBaltic zaudējumi pirmajā pusgadā sasniedz 26 miljonus eiro

Nacionālās aviokompānijas airBaltic apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 219,465 miljoni eiro, kas ir par 20,1% vairāk nekā 2018.gada pirmajā pusgadā, bet kompānijas zaudējumi pieauga par 71,3% un bija 26,614 miljoni eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

airBaltic finanšu pārskata vadības ziņojumā skaidrots, ka airBaltic pārvadāto pasažieru skaits Rīgā un Viļņā pieaudzis par 17%, bet Tallinā - par 38%. Lidsabiedrības tirgus daļa lidostā Rīgā pieaugusi no 54% pērn pirmajā pusgadā līdz 57% šogad sešos mēnešos, Tallinā - no 15% līdz 19%, bet Viļņā - no 8% pērn pirmajā pusgadā līdz 9% šogad.

Lidsabiedrības vadība skaidro, ka airBaltic grupa pirmajā pusgadā sasniedza prognozētos rezultātus, tomēr vairāki faktori rezultātus ietekmēja negatīvi.

Piemēram, 2019.gada jūnijā lidsabiedrības apgrozījums bija relatīvi mazāks nekā gadu iepriekš šajā mēnesī, jo pērn to pozitīvi ietekmēja Krievijā notiekošais futbola Pasaules kauss. Aptuveni četru miljonu eiro negatīvu ietekmi radīja zemāka eiro un ASV dolāra attiecība, bet divu miljonu eiro negatīvu ietekmi radīja straujais oglekļa dioksīda (CO2) emisijas kvotu cenu pieaugums. Zaudējumu apmēru ietekmēja arī pilotu, apkalpes un tehniķu atalgojuma pieaugums. Turklāt laika apstākļi šogad pirmajā pusgadā nebija tik labvēlīgi nozarei, kā tas bija gadu iepriekš.

Tāpat pārskatā minēts, ka saistībā ar starptautisko finanšu atskaišu standartu izmaiņām no 2019.gada 1.janvāra kompānija kapitalizējusi 12 lidmašīnu Bombardier Q400 līzingu darījumus, pievienojot bilancei līzinga saistības 101 miljona eiro vērtībā. Tādējādi Bombardier Q400 līzinga kopējās izmaksas (nolietojums plus procenti) pieauga par diviem miljoniem eiro salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu.

Šogad pirmajā pusgadā lidsabiedrība flotei pievienoja piecas lidmašīnas, kas visas finansētas operatīvajā līzingā, līdz ar to kopējais lidmašīnu skaits sasniedza 39, un no tām 19 bija Airbus A220-300.

Vienlaikus airBaltic šogad sāka vairākas iniciatīvas, lai palielinātu ieņēmumus - šogad pirmajā pusgadā aviokompānijas papildieņēmumi uz pasažieri pieauga par apmēram 8%.

Tāpat uzņēmuma vadība atzīmē, ka airBaltic darbībā liela nozīme ir sezonalitātei, tostarp gada pirmajā pusē parasti ir vājāki rezultāti nekā gada otrajā pusgadā, piemēram, 2018.gada pirmajā pusgadā vidējā lidaparātu noslodze bija 73%, bet otrajā 76%, kā arī apkalpoto pasažieru skaits pērn otrajā pusgadā bija par 22% lielāks nekā pirmajā. Līdzīga sezonalitāte prognozēta arī šogad, gada otrajā pusgadā palielinoties pārvadāto pasažieru skaitam. 

Kompānijas vadības ziņojumā arī prognozēts, ka pārvadāto pasažieru skaits 2019.gada otrajā pusgadā, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, pieaugs par 21%, kamēr pirmajā pusgadā pieaugums bija 17% apmērā. Savukārt airBaltic apgrozījums šogad prognozēts 500 līdz 510 miljonu eiro apmērā.

Pērn pirmajā pusgadā airBaltic apgrozījums bija 182,678 miljoni eiro, bet kompānijas zaudējumi bija 15,534 miljoni eiro.

 

Top komentāri

aha
a
par ko Gausam maksā miljonu?
O !
O
Bet galvenais lai Gausam tiek izmaksāta alga laikā,vairāk kā 1 miljons eiro gadā !
mg
m
Toties nopindzelēja lidmašīnas baltijas karogu krāsās, rīkoja tusiņu Joskem ar pavāru klubu tautas dejām, ķipa, uz Baltijas ceļa jubīli, atceļot tai dienā reisus uz un no Šveices; jo nebija, ar ko lidot, 3 krāsainas ļotenes bija noparkotas pretim ko paskatīties. Tas nekas, ka strādā ar augošiem zaudējumiem.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Kad klasiskā reklāma nav variants, jādomā radoši

Dzīvojot dinamiskās konkurences apstākļos, kur auditorijas uzmanība ir augstvērtīga deficīta prece, par kuru notiek nepārtraukta cīņa, uzņēmumiem un to zīmoliem ir vitāli svarīgi prast izcelties ...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses