"Nevar būvēt māju no jumta, ja nav pamatu," salīdzināja asociācijas vadītājs. Pēc viņa domām, no sākuma būtu jāizstrādā stratēģija, lai nodrošinātu tehniski un ekonomiski ilgtspējīgu nozares attīstību Latvijā.
"Kopējā summa - 3,5 miljoni latu - ir pietiekami būtiska, tāpēc jāskatās konceptuāli. Lai nav tā, ka nauda ir, iztērējam, apēdam to un tad domāsim, ko darīt tālāk. Līdz šim daudz kas noticis kampaņveidīgi. Tā vairs nevajadzētu darīt. Būtu jātērē pārdomāti un labi," vērtēja Sproga.
Komentējot detalizētāk projekta nosacījumu, viņš norādīja, ka patlaban tiek plānots 1,7 miljonus latu iztērēt 100 kombinēto uzlādes staciju uzstādīšanai, lai gan par to pašu naudu var uzstādīt septiņas reizes vairāk ātrās uzlādes staciju. Turklāt plānots izmantot japāņu standartu, kas nav izplatīts Eiropas Savienībā (ES), lai gan Eiropā plānots līdz gada beigām izstrādāt savu ātrās lādēšanas standartu, teica Sproga.
Viņš mudināja paskatīties arī uz citām alternatīvām.
Tā kā e-mobilitātes jēdziens ir vismaz trīs ministriju pārziņā, un, pēc Sprogas domām, tādējādi neviens neuzņemas iniciatīvu, viņaprāt, ir nepieciešams neatkarīgs veidojums, kas novēstu ministriju "savstarpējā deķīša vilkšanu".
LATEA ar Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrību un Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociāciju konceptuāli vienojušās veidot kompetences centru, kas līdzdarbotos šīs jomas normatīvo aktu izstrādē, tostarp domājot par dažādām valsts atbalsta programmām. Tas varētu piesaistīt arī ES finansējumu, informēt sabiedrību.
Sproga pauda viedokli, ka centram vajadzētu piesaistīt arī pašvaldības, jo nav prātīgi, ka e-mobilitāte koncentrējas tikai Rīgā.
Centrā iecerēts apvienot dažādu jomu ekspertus ar mērķi likt pamatus ilgtspējīgai un perspektīvai e-mobilitātes attīstībai Latvijā. Kā uzskata Sproga, centru veidojot neatkarīgām organizācijām, tiks novērstas situācijas, kurās kādas nozares attīstībā iesaistītās institūcijas strādā kampaņveidīgi, atrauti no citām vai pārstāvot tikai vienas jomas vai dažu uzņēmumu intereses.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādājusi kārtību KPFI finansējuma saņemšanai elektromobiļu iegādei un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai Latvijā. Kopumā KPFI pieejamais finansējums būs 3 522 621 lats, no tiem 1 761 310 latus plānots novirzīt elektromobiļu ieviešanai, bet 1 761 311 latus - elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izveidošanai, paredz valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais noteikumu projekts.
Projekta pieteikumus varēs iesniegt tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestādes, atvasinātās publiskās personas, Latvijā reģistrēti komersanti un fiziskās personas.