Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Priekšroka ekonomiskajām riepām; dārgajā segmentā - inovācijas

No marta oficiāli drīkst atvadīties no ziemas riepām. Tomēr riepu tirgotāji vēl nemudina to darīt, jo martā var būt gan sals, gan sniegputenis, gan izveidoties melnais ledus. Der atcerēties, ka vasaras riepu gumijas sastāvs ir cietāks nekā ziemas riepām un vislabāk pildīs savas funkcijas, kad gaisa temperatūra stabili turēsies virs + 5 grādu atzīmes. Tomēr šis ir īstais brīdis apzināt dažus vasaras riepu jaunumus.

Tradicionāli biežāk pieprasītas ir tā sauktās ekonomiskās klases riepas, ņemot vērā cenu atšķirību starp lielo ražotāju un ekonomiskās klases zīmolu cenām par vismaz 20-30% un pieņemamo kvalitāti, Dienai stāsta riepu tirgotāji. Te var minēt tādus zīmolus kā Continental koncernā ietilpstošās Barum, Matador, kā arī Goodyear un Dunlop zīmolam piederošās Debica un Sala un Michelin grupas uzņēmumu Kormoran, Tigar, Taurus piedāvājumus. Jāmin arī Bridgestone grupas ražotāja Seiberling, Pirelli uzņēmuma Ceat riepas, stāsta riepu tirgotāja Laneks projektu vadītājs Žans Ribaks.

Viens no inovatīviem sezonas jaunumiem ir Continental meitasuzņēmuma Uniroyal riepas RainExpert 3 un RainSport 3, kas piemērotas Latvijas ceļu apstākļiem. Lai radītu drošāko riepu braukšanai pa slapju ceļu ar peļķēm un pielijušām risēm, riepas garenvirziena kanālos ir izmantota haizivs ādas reljefa imitācija (tā dēvētā Shark skin technology), kas palīdz maksimāli ātri izspiest ūdeni no saķeres virsmas. Vēl viena inovācija ir riepas protektora zīmējumā ar vienlaikus virzienveida un asimetriskā raksta tehnoloģijām, kas ļauj nodrošināt maksimāli klusu gaitu un degvielas ekonomiju, kopā ar virzienveida protektora nodrošinājumu pret akvaplanēšanu, stāsta SIA Atlas riepas pārdošanas un mārketinga vadītājs Jānis Purvītis.

Gana daudzi auto īpašnieki izvēlas iegādāties tā sauktās vissezonas riepas, kas gan visbiežāk nespēs nodrošināt pietiekamu bremzēšanu sniegotā vidē, savukārt vasarā atpaliks iespējās, piemēram, uz slapja asfalta. Tomēr, ja kopējais nobraukums gada laikā nepārsniedz 10 000 kilometru, vissezonas riepas ir noderīgs kompromiss. Autobraucējiem, kas brauc samērā maz, ieteicams izvēlēties Eiropas ražotāju, piemēram, Continental, General TireUniroyal, Barum Centrāleiropas tipa ziemas riepas, kam ir vidēji ciets gumijas sastāvs, kas arī vasarā pārāk ātri nenodils, stāsta Purvītis.

Nozīmīgs vissezonas riepu jaunums ir ražotāja Michelin modelis CrossClimate, kuras materiāls izceļas ar elastību un ļauj protektoram efektīvi darboties neatkarīgi no temperatūras, stāsta Ribaks. Protektors dažāda spiediena apstākļos nodrošina labu braukšanu gan pa slapju asfaltu vasarā, gan ziemā nodrošina saķeri ar sniegu. Var apgalvot, ka tik augstvērtīgs (un arī viens no dārgākajiem) ražojums, ar ko ziemā un vasarā drīkst braukt arī pie mums Latvijā, ir viena no riepu ražotāju cunftes reakcijām uz klimata sasilšanu.

Tāpat šogad teju visi lielie riepu ražotāji piedāvā plašu klāstu ar sportiskai un ātrai braukšanai paredzētām lielāka izmēra riepām, piemēram, Goodyear F1 Asymmetric 3, Dunlop Sport Maxx RT 2, Michelin Pilot Sport 4, Continental Sport Contact 6. Tās ražotas, vairāk orientējoties uz noietu, piemēram, Vācijā, kur ir augstvērtīgi un ātri braucami ceļi. Tomēr arī Latvijā šādas riepas būs pieejamas, kaut ierobežotā daudzumā, sola riepu eksperti.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses