Patlaban vienīgās publiski pamanāmās aktivitātes ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pirmdien izplatītais paziņojums par izdoto rīkojumu pārtraukt koplietošanas e-velosipēdu operatora Ride Mobility (Ride) piedāvāto pakalpojumu sniegšanu. PTAC, izvērtējot publiski pieejamo informāciju un veicot pakalpojuma pārbaudi, konstatējis, ka Ride mobilajā lietotnē nav ieviesti efektīvi vecuma verifikācijas mehānismi, kas liegtu nepilngadīgām personām piekļūt pakalpojumam. Lietotāji varēja ievadīt brīvi izvēlētus dzimšanas datus un apstiprināt pilngadību bez jebkādas pārbaudes, ziņoja aģentūra LETA. Vienlaikus PTAC pirmdien esot saņēmis komersanta sniegto informāciju par risinājumiem un tos izvērtēs, taču patlaban pakalpojumu Ride nedrīkst sniegt, līdz PTAC pārliecināšoties, kā notiek lietotāju identitātes un vecuma pārbaude, kādas metodes tiek izmantotas, kā arī kur un kā tiek iegūti dati, lai gūtu pārliecību, ka persona ir pilngadīga.
Ticēsim, ka komersants centīsies novērst visas nepilnības un vairs nepieļaus nepilngadīgu personu iespēju apiet vismaz teorētiski noteikto vecuma ierobežojuma kritēriju, tādējādi arī attiecīgi liedzot nepilngadīgajiem lietot šos braucamos. Vai tas izdosies un vai patiešām ar šīm ierīcēm nepilngadīgie nevarēs braukt pa pilsētas ielām – rādīs laiks.
Taču runa nav tikai par šo konkrēto komersantu, bet gan par visdažādāko braucamrīku pārvietošanās kultūru pa pilsētas ielām, tostarp arī tā sauktajiem stāvdrāžiem – nav dzirdēts, vai arī šajā gadījumā notiek kādas aktivitātes, lai disciplinētu to lietotājus. Un nebūt nav pietiekami ar to, ka PTAC esot sācis visu lietotņu, kuras piedāvā koplietošanas skrejriteņus un citus mikromobilitātes rīkus, izvērtēšanu.
Kā jau minēju sākumā, pēc skaļajiem paziņojumiem un solījumiem pirmajās dienās pēc traģēdijas reāli risinājumi, lai garantētu visu satiksmes dalībnieku, īpaši gājēju, drošību, no atbildīgajiem nav sekojuši. Vismaz publiski. Var jau būt, ka kaut kur dziļi iestāžu kabinetos atbildīgie dienu un nakti strādā un jau pavisam drīz nāks klajā ar konkrētiem risinājumiem. Tomēr vairāk ir sajūta, ka tas viss jau ir aizmirsts, tieši tāpat kā pērn dotais solījums novērst, ka Vecrīga tiek izmantota par elektroauto masveida bezmaksas stāvvietu.

