Viņš atgādinājis, ka nozare strādā ārkārtējas situācijas apstākļos, virkne dalībvalstu pieņem atkāpes no regulējuma par transportlīdzekļu vadīšanas un atpūtas laiku, bet Latvijas pozīcija ir skaidra - atkāpes būtu jānosaka vienoti ES līmenī, lai atvieglotu darbu kravu pārvadātājiem.
Ministrs klāstījis, ka transporta sektoram pašlaik svarīgs uzdevums ir nodrošināt operatīvu kravu plūsmu pāri robežām, kas iedzīvotājiem ir slēgtas. Īpaši būtiski ir nodrošināt kravu pārvadājumu nepārtrauktību pārtikas un medicīnas precēm.
"Diemžēl situācija uz Polijas robežas ir kritiska, un ir nepieciešams nekavējoties rīkoties, lai, ievērojot nepieciešamos piesardzības pasākumus, kravu kustība notiktu," uzsvēris Linkaits.
Transporta ministri videokonferencē uzsvēruši, ka vīrusa izraisītā globālā ekonomiskā krīze būtiski ietekmēs visu transporta sektoru, bet jo īpaši aviāciju. Satiksmes ministrs informējis kolēģus, ka ārkārtējās situācijas dēļ Latvijā atcelti visi starptautiskie pasažieru pārvadājumi un iespējami ir tikai izņēmuma reisi Latvijas valstspiederīgo repatriācijai no citām valstīm. Tāpat zem jautājuma zīmes ir nozīmīgākie investīciju un attīstības projekti aviācijas nozarē Latvijā.
"Ir nepieciešami līdzvērtīgi konkurences apstākļi, kā dalībvalstis mazina darbinieku atlaišanas aviosabiedrībās. Līdz ar to Latvija aicina Eiropas Komisiju (EK) rast līdzekļus un risinājumus, lai visas ES valstis varētu sniegt līdzvērtīgu atbalstu aviācijas sektoram - gan savā valstī reģistrētajām aviokompānijā, gan lidostām un saistītajiem uzņēmumiem, kur tas nepieciešams," teicis Linkaits.
EK Transporta komisāre Adina Veleana videokonferencē solījusi aktīvu rīcību, lai paustu atbalstu dalībvalstīm, tai skaitā informācijas apmaiņā, bet pats galvenais ir nodrošināt ES iekšējā tirgus funkcionēšanu - kravu pārvadājumiem ir jānotiek netraucēti un valstīm ir jānosaka speciāli koridori kravu plūsmai.
Mazais Gunča
Peksis
klusais