Nesasniedzot ES noteiktos zaļos mērķus vienā jomā, nāksies palielināt to izpildi citās, sarunā ar Guntaru Gūti skaidro Latvijas Biodegvielas un bioenerģijas asociācijas vadītājs Indulis Stikāns.
Pašā vasaras sākumā plašāka sabiedrība (atkal) uzzināja par biodegvielas klātbūtni mūsu ikdienā. Valdība meklēja risinājumus, kā samazināt degvielas cenas. Nespējot vienoties par akcīzes vai pievienotās vērtības nodokļu likmju samazinājumu, tā pieņēma lēmumu uz laiku atcelt obligāto biodegvielas piejaukumu fosilajai degvielai. Ar nelieliem izņēmumiem, bet kopumā biodegviela tiek pievienota fosilajai degvielai no 1. aprīļa līdz 31. oktobrim. Tātad ir noslēdzies šis laika posms, un var izvērtēt ieguvumus un zaudējumus.
Eiropas Savienība (ES) plāno samazināt izvirzītos mērķus biodegvielas izmantošanai, netīši atzīstot, ka siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanā šis risinājums nav bijis tik efektīvs, kā cerēts, liecina aģentūras AFP rīcībā nonākušais priekšlikuma projekts.
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome (LOSP) pasūtījusi pētījumu "Zaļā transporta attīstības stratēģija 2050", kurā tiks izvērtēta biodegvielas loma tautsaimniecības un lauksaimniecības jomā, informēja LOSP pārstāve Krista Garkalne.
Līdz ar to, ka vairāku pārtikas izejvielu cena pasaulē jau gandrīz divus mēnešus atrodas tuvu rekordaugstam līmenim, par vienu no vadošajām diskusijām globālā mērogā atkal kļuvusi biodegvielas ražošanas un pārtikas nozares industriju sadursme, trešdien raksta Dienas bizness.
Trešdien, 16.maijā, ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts, pēc Zemnieku Saeimas (ZSA) un Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas (LLKA) iniciatīvas, tikās ar ZSA un LLKA pārstāvjiem, lai pārrunātu lauksaimniecības kooperatīvu attīstību Latvijā un situāciju biodegvielu ražošanas nozarē.
Ekonomikas ministrijas (EM) ekspertu veiktā analīze un ierobežotās valsts budžeta iespējas liecina, ka nozares turpmākai attīstībai ir jāturpina līdzšinējie netiešā atbalsta instrumenti - samazinātās akcīzes nodokļa likmes biodegvielas un fosilās degvielas maisījumiem, kuros biodegvielas saturs ir vismaz 30%, kā arī 5% obligātais piejaukums fosilajai degvielai, kas veicina biodegvielas patēriņu un nodrošina ražotājiem stabilu noieta tirgu.