Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Lūsiņa: Melnā ēna ap Balto namu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
jumors
j
Baidos, ka tās "pigas" pret savējiem solistiem ir stipri tendenciozas un slimas, tāpēc vien gribas aizgriezt finansu trubu, lai nebrauktu "trešās rokas" solisti, kas nemaz nav labāki par vietējiem.
Alvis
A
Pīļu dīķī rosība! Turies, ministre!Paldies raksta autorei!
SIM
S
Lūsiņai atliek vien piekrist, drīzāk pat varētu vēlēties, lai spriedumi būtu asāki, galu galā, pēdējos vairāk nekā desmit gados LNO ir "pazudusi" srietna naudiņa, mūsu , nodokļu maksātāju nauda!
peter
p
parmainas opera atnestu siguldas opersvetku organizators dainis kalns vinam nopelni jaunu talantu atbalstisana,arzemjuzvaignu unsponsoru piesaistee,varbutjapaludz.peejas zinas par 1 milj, paradukatastrofa
Skaidrojumus
S
var atrast cik uziet. Piemēram, 1) publikai, kurai kā padomju laikos padod tik " importu importu", 2) vietējam solistam piga, 3) ārzemnieks samaksā (ja tā nebūtu LNO, bet gan skatuve kas noder priekš CV,) 4) Žagaram tas ir barters, 5) personīgas simpatijas 6) kāds viesus ieblatojis utt.
jumors
j
Ak, "vārdiņ", paskaidro lūdzu man, dīvainītim, kam bija vajadzīgs importa Gremins "Oņeginā", kas stāvēja kā stabs un nodziedāja- viss, kam bija vajadzīgs Verters, kas izskatījās pēc Šarikova un dziedāja vispār, kam bija vajadzīga Malgožata Paņko kā Karmena un Olga? Ko no tā nevarēja izdarīt Latvijas vokālisti?Kāda velna pēc LNO Jaungada koncertā trīs neizprotami viesi? Lai savējie negribētu svinīgos brīžus pavadīt "Baltajā namā"?
vārdiņš
v
Diezi vai es varēšu paskaidrot, jo arī man par visu šo jābrīnas.
  • 0
  • 0
vārdiņš
v
Jā tā viesmāksliniece - vulgārā puslietuviete tiešām bija "ļoti nepieciešama" LNO, ļoti
vārdiņam
v
Viņa ir ļoti laba soliste un publikai arī patīk. Iesaku apdalītajiem un nīgrajiem labāk pievērst uzmanību savai attīstībai, nevis gvelzt komentāros un aprunāt citus.
  • 0
  • 4
jumors
j
Raksts ir vietā un sen jau tādam bija jāparādās- tas tikai nozīmē, ka jaunā ministre rok pareizajā virzienā. Par Žagaru neizteikšos - pats slavē sevi tā, ka pēc tam atliek tikai rokas noplātīt. Nu ja var operu režisēt pasaules teātros bez mizikālās un režisora izglītības- kāpēc no katra operas mākslinieciskās daļas personāža tiek prasīti izglītības dokumenti? Ja publika nobalso par notikumiem operā, tad viņai šos notikumus atņem , jo jāskatās taču ir Žagara un draugu iestudējumi. Kur ir tas līmenis, kuru te adepti piesauc? Kora tērpos, kurus līdz nemaņai izšuj darbnīcu cilvēki, bet no zāles tas nav redzams, jo neviens nav sapratis, ka teātra specifika sīkos rotājumus izslēdz kā šķiru? Mūžīgi pelēkajās gaismās- neatceros, kad uz skatuves parādījās kas gaišs- laikam "Dievu mijkrēslī". Jā, un attiecības ar citiem Latvijas režisoriem arī nav nopietnas. Kādreiz Venemuines šefu Karelu Irdu slavēja par teātra līmeni, bet Irds pārzināja visu Igauniju un labākos režijas spēkus aicināja uz savu teātri. Tā to dara. Profesionāļi. Vēl viens jautājums - vai Latvijā trūkst dziedošu cilvēku, ka mūždien jāredz uz skatuves neizprotami personāži no dievszinkādām valstīm?
jumors
j
Raksts ir vietā un sen jau tādam bija jāparādās- tas tikai nozīmē, ka jaunā ministre rok pareizajā virzienā. Par Žagaru neizteikšos - pats slavē sevi tā, ka pēc tam atliek tikai rokas noplātīt. Nu ja var operu režisēt pasaules teātros bez mizikālās un režisora izglītības- kāpēc no katra operas mākslinieciskās daļas personāža tiek prasīti izglītības dokumenti? Ja publika nobalso par notikumiem operā, tad viņai šos notikumus atņem , jo jāskatās taču ir Žagara un draugu iestudējumi. Kur ir tas līmenis, kuru te adepti piesauc? Kora tērpos, kurus līdz nemaņai izšuj darbnīcu cilvēki, bet no zāles tas nav redzams, jo neviens nav sapratis, ka teātra specifika sīkos rotājumus izslēdz kā šķiru? Mūžīgi pelēkajās gaismās- neatceros, kad uz skatuves parādījās kas gaišs- laikam "Dievu mijkrēslī". Jā, un attiecības ar citiem Latvijas režisoriem arī nav nopietnas. Kādreiz Venemuines šefu Karelu Irdu slavēja par teātra līmeni, bet Irds pārzināja visu Igauniju un labākos režijas spēkus aicināja uz savu teātri. Tā to dara. Profesionāļi. Vēl viens jautājums - vai Latvijā trūkst dziedošu cilvēku, ka mūždien jāredz uz skatuves neizprotami personāži no dievszinkādām valstīm?
opermīle
o
Paldies Lūsiņas k-dzei par beidzot profesionālu iejaukšanos LNO lietā. Lai pietiek spēka un drosmes turpināt atzīt direktora darbības kļūdas. Žagara lielummānija un uzdrīkstēšanās kritizēt Metropolitena izrādes, izceļot savas režijas ir par daudz. Skumji, ka Operas direktors vēl nav sapratis, ka Operā galvenais ir dziedātājs, viņa dziedājums, nevis aktiera meistarība. Izcilais Pavaroti mūs visus pasaulē sajūsm ināja ar savu balsi nevis aktiera meistarību. Kad dziedātājs slikti dzied, tad skatītājs sāk vērtēt: dziedātāja izskatu, aktierspēli, dekorācijas utt.
opermīle opermīlei
o
...un tikai mūzika un dziedājums,nevis samākslots tēlojoms (vārtīšanās pa zemi,pa gultu,nesakarīga skraidīšana pa skatuvi...)
  • 6
  • 0
Kinca
K
Operas soliste: «Ļaujiet mums darīt savu darbu!» Una Griškeviča, TVNET Šodien, 00:11 Kamēr nerimst kaislības ap Latvijas Nacionālo operu, mākslinieki turpina strādāt. Arī skaistās balss īpašniece Liene Kinča, kurai uzticēta Mimī loma Pučīni operā «Bohēma», - galu galā atjaunotā iestudējuma pirmizrāde paredzēta jau 17.februārī. Kā dziedātāja tiek galā ar mitro un drēgno laiku, kas nepavisam nenāk par labu balss saitēm? Liene Kinča atklāj, ka cenšas bez vajadzības neuzturēties ārpus telpām un saģērbjas maksimāli silti. «Nekādu īpašu rituālu gan man nav. Dzeru daudz apelsīnu sulas, ļoti daudz lietoju C vitamīnu un paļaujos uz savu imunitāti. Ceru, ka tā šim klimatam ir piemērojusies,» smejas dziedātāja. Lūgta raksturot Mimī – Parīzes ziedu šuvēju -, dziedātāja nedaudz apdomājas, tad teic: «Ar Mimī ir tā ļoti jocīgi: pēc tām milzīgajām, dramatiskajām partijām – Amēlijas, «Triptiha», Lizas – Mimī ir pilnīgi citādāka. Viņa ir ļoti maiga, kautrīga, pieticīga meitene. Man nekad tāda loma nav bijusi, un būtībā Mimī ir pilnīgs pretstats man. Viņa ar visu samierinās, viņa ir gatava visu pieņemt, viņa pat ir ar mieru nomirt, viņa vienmēr meklē kompromisus, jebkuru situāciju mēģinās vērst par labu. Mimī saka: «Man jāmirst? Labi, es miršu...» Vai Liene paudusi izrādes režisoram Pēterim Krilovam, ka viņai tomēr gribētos aizstāvēt savu varoni? «Nē, ar režisoru vēl neesmu tikusies, jo mēģinājumi sāksies janvāra beigās. Pagaidām tikai mācos muzikālo materiālu. Turklāt man būs interesanti sastapt režisoru un dzirdēt, ko viņš prasa un kādu šo izrādi grib redzēt. Nekad neesmu strādājusi kopā ar Krilovu, tāpēc skatīsimies.» Problēmu veidot tēlu Lienei nebūšot, jo viņai ir pietiekami liela pieredze un nodziedāts pietiekami daudz lomu. «Man tas būs jaunatklājums, un tas ir interesanti,» viņa smaida. Vai Lieni nebaida tas, ka viņas dziedāto Mimī salīdzinās ar Ineses Galantes, Ingas Kalnas un Maijas Kovaļevskas šīs lomas interpretāciju? «To nevar salīdzināt, jo mums ir tik radikāli atšķirīgas balsis! Un to, ko rakstīs kritikās, – nu, lai raksta. Tās ir kritiķu tiesības,» saka Liene, uzsverot – viņu kritikas neuztrauc, jo viņa tām nepievērš īpašu uzmanību. Dziedātāja arī atklāj, ka nākotnē savu karjeru domājot saistīt ar Eiropas opernamiem – par to liecinot tendences, kas pašlaik iezīmējas. «Domāju, ka tas ir likumsakarīgi, jo balss attīstās un man kā māksliniecei ir interesanti dziedāt vairākās vietās, ne tikai būt piesaistītai vienai trupai un vienam operteātrim.» Par konkrētiem plāniem Liene gan runāt negrib, jo – viņai nepatīkot runāt par nenotikušām lietām. Taču Lienes plāni saistās arī ar mūsu pašu opernamu – viņa ļoti gaida Vāgnera tetraloģijas «Nībelungu gredzens» noslēgumu, kur viņa pirmoreiz dziedās Ziglindes lomu «Valkīrā». «Man ar šo lomu gribas strādāt vairāk nekā ar Mimī, bet pagaidām jāpiebremzē. Tomēr tā ir galvenā loma – ļoti smaga, jo dziedamais materiāls ir gandrīz divas stundas garš. Nu, tas ir Vāgners! Viņš ir mans mīļākais komponists,» atklāj Liene, kura apzinās savas balss iespējas šajā mūzikā, taču sargājas tai pieķerties par ātru. «Ja tu sāc dziedāt Vāgneru, tad iegūsti štampu «tu esi Vāgnera dziedātājs», un neviens neko citu vairs nedod. Tomēr, godīgi sakot, man Vāgneru ir vieglāk dziedāt nekā, piemēram, Pučīni.» Taujāta, vai ap Operu notiekošā jezga netraucē viņai gatavoties izrādēm, dziedātāja strikti teic: «Ziniet, kāds ir mans neitrālais skatījums? Es ļoti labi saprotu tās abas puses, kas iesaistītas tajā visā pasākumā. Bet – mani interesē mans darbs, lai es justos labi savā darbavietā, lai man laikā samaksātu nopelnīto. Tās lietas, ko kārto administrācija, direkcija un vēl kaut kur augstāk, - tās uz mani neattiecas. Man nav laika par to domāt un mēģināt pārliecināties, cik tai kafijai ir notērēts. Tāpēc es priecātos, ja man atstātu manu darbu un ja katrs darītu savu darbu. Un varu pilnīgi noteikti pateikt, ka atbalstu Andreju Žagaru – viņš ir ļoti daudz izdarījis šajā teātrī. Domāju, ka tas, kurš kādu dienu gribēs būt viņa vietā, – tam būtu jābūt ļoti stipram cilvēkam. Ļoti šaubos, vai šeit tuvumā kāds atbilstošs cilvēks ir manāms.»
nav nav manāms!
n
jo tagadējo operas direktoru jau speciāli izgatavoja, izcepa formiņā kā vafelīti!
  • 3
  • 0
prognoze
p
Žagars būs prom un tingeltangelis operā rullē! Nāks uz operu ziņģu festivālu publika ar čipsu pakām. Tikai lai nīgrie arodbiedrības biedri sagatavojas, ka orķestra vietā spēlēs fonogramma.
Māra
M
Paldies par šo rakstu, kam varu tikai apbolūti piekrist. Kas tā par Nacionālo operu ar izcilu vadību, kas iestudē tik NElatviešu autordarbus. Vāgners ir arī labs komponists, bet diez vai Vācijā iestudēs Mediņu? Un tur arī tiesa, ka Opermūzikas svētki daudz vairāk popularizē mūsu ārzemju operzvaigznes nekā izcilnieks Žagars. Laiks pārmaiņām!
tik tiešām slimi
t
kur Māras komentā ir čipši, skraidoši bērni, limonādes? Vai tas ir kāds šizofrēnijas paveids, ka nespēj precīzi dzirdēt, ko citi saka? Šādas "kļūdas" jau vien liecina, ka Operas aizstāvībai un prestižam PARASTI IZMANTO DEMAGOĢIJU UN MELUS. ...nesaprotu.. kur tāds tik nenormāli stulbu snobu kontingents LV vispār rodas un kāpēc viņi visi grib līst kultūrā???
  • 5
  • 1
Tik tiešām, Māra, laiks pārmaiņām
T
Lai publika nāk uz Operu ar maziem bērniem, kas izrādes laikā skraidelē pa skatītāju zāli, lai skatītāji izrādes laikā grauž čipsus, šokolādi un dzer limonādi, kas nopērkama turpat zālē, lai uvertīras laikā skaļi sarunājas (jo vēl taču nedzied!) - tad būs aPsolūtii kā Opermūzikas svētkos. Žagaram tiešām tālu no tā līmeņa, tāpēc prom viņu!
  • 3
  • 8
Uh!
U
Nu Žanetai un Andrejam roku rokā būs jāveido ceļš uz gaišu nākotni.
Žanetai - jā, Andrejam - nē
Ž
Ministre pierādīja, ka domā valstiski un stratēģiski, ar visu to, ka viņai no dabas ir mēnešreizes, ok? LNO direktors jau ilgi pierāda, ka ir kā labi mēslots vītenītis ap oranžu stumbru, tagad vēl skaidri redzams, ka stiepjas uz sarkano baronu pusi ..
  • 2
  • 0
MK
M
Ļoti izsverts raksts! Paldies autorei!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja