Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Džordžijas likums

Ja neklausīsit omi, tad ome ieziepēs jums muti — liks paņemt mutē gabalu ziepju un, kamēr nebūsit pārskatījis savu uzvedību, kas neapmierina omi, dabūsit izjust sārma garšu! Omes Džordžijas vārdā tad arī ir nosaukta šī filma — kas tikpat labi varētu būt padumja dāmu komēdija, pliekana vasaras izklaide, teiksim, līdzīga nesen demonstrētajai filmai Jo es tā teicu/Because I Said So (2007), kurā dižojās Holivudas veterāne Daiena Kītone, kā perētājvista rūpējoties par atvašu likteņa sakārtošanu — meitu precībām.

Nekā tamlīdzīga! Nekā dumja un īpaši dāmām, kaut filmā ir gan sava veterāne Džeina Fonda, gan sava TV seriālu zvaigzne Felisitija Hafmene, gan pat dzeltenās preses karaliene Lindsija Loena!

Džeinu Fondu, kas Džordžijas likumā karaliski un ar aerobikas (kuru viņa tā popularizēja 80.gados) profesionāles stāju iznes vecmāmiņas Džordžijas lomu, nekā citādi kā par ķēnišķu personu nenodēvēsi. No Džordžijas stingrās rokas un gatavības sadauzīt ar beisbola nūju pat znota jauno ferrari viņas tuvie gan ir mēģinājuši bēgt un darījuši to sev par postu un nelaimi. Gan meita Lilija (Felisitija Hafmene), kura mātes valdonībai pretī likusi narkotikas un alkoholu, kaut ieprecējusies labi situēta jurista ģimenē, gan mazmeita Reičela (Lindsija Loena), kura vecmāmiņu savā dzīvē faktiski nav redzējusi.

Pazudušo atgriešanās

Filma Džordžijas likums sākas ar abu "pazudušo meitu" atgriešanos — no "izlaidīgās" Kalifornijas uz askētisko, provinciālo miestu Aidaho, kur dzīvas mormoņu tradīcijas un dzelžaina reliģiozitāte, brauc Džordžijas meita un mazmeita — kašķēdamās, lamādamās, katra savu taisnību izspīlēdama. Galu galā pie dzelzs sievietes Džordžijas viņas ierodas pa vienai — vispirms meita Lilija, pēcāk mazmeita Reičela, kuru māte paguvusi izsviest no mašīnas pirms ceļa mērķa sasniegšanas — nervi nebija izturējuši. Tie Lilijai vāri jau sen, tālab meita pie vecmāmiņas tiek stiepta ar vienu vienīgu nolūku — glābt, kas glābjams, ja vairs vispār kas glābjams. Reičela ir ar pašas seksualitāti apsēsta būtne, kas gatava pavest pirmo ceļabiedru (viss viens, veterinārārsts vai reliģiozs jaunietis), ar garum garu pārkāpumu "asti" (autoavārijas izraisīšana, narkotikas, meli…).

Linsdija Loena, kuras popularitāte rietumu dzeltenajā presē salīdzināma ar Parisas Hiltones mūžīgo klātbūtni, ir ideāla Reičelas lomas atveidotāja. Turklāt šī loma, kurā Loena šķietami tēlo pati sevi — precīzāk, to meiču, par kādu viņu ir pataisījusi dzeltenā prese — seksuālu, izlaidīgu būtni "bez robežām", gudram skatītājam būs arī pierādījums "no pretējā" — ierosme pārdomām par tēmu: aktiera būtība un viņa tēls presē. Tik tiešām gudri uzrakstītajā un nospēlētajā Reičelas lomā Loenai ir jādzīvo pamatīga dramatiskā pieredze, turklāt tieši jautājums — vai Reičela melo vai saka patiesību par sava patēva seksuālajiem noziegumiem — ir tā intriga, kas šķietami izklaidējošo filmu par triju paaudžu sievietēm ievirza nopietnā, arī sižetiski intriģējošā gultnē. Atzīšanās par patēva — tā paša jaukā jurista — uzmākšanos Reičelai vienkārši izsprūk, izraujas kā negaidīta grēksūdze viņai tik simpātiskajam veterinārārstam (D.Malronijs), pie kura vecmāmiņa Reičelu iekārtojusi iziet darbaudzināšanas "skolu".

Ir pārsteigums Loenas profesionāli virtuozā spēle, virpinot gražīgās, seksīgās, provocējošās un izlaidīgās skuķes izpausmes ar jūtīgiem, ievainotas un elli pieredzējušas jaunas meitenes patiesuma mirkļiem. Kuram šajā "skeleta purināšanas" (kas katras ģimenes skapī) procesā izrādīsies taisnība — melei Reičelai vai patēvam advokātam, lai paliek neizstāstīts filmas noslēpums. Kā nekā tā ir viena no elektrizējošajām šīs filmas intrigām, kas triju paaudžu sieviešu — vecmāmiņas, savu vīru, potenciālo noziedznieku, mīlošās mātes un mazmeitas — attiecībās ienes gan šoku, gan no tā gūtās svētīgās mācības…

Pēc jaukās sievietes

Džordžijas likums tik tiešām ir pārsteigums — režisors Gērijs Māršals, tas pats, kurš savulaik uzkurināja Džūlijas Robertsas kultu ar filmu Jaukā sieviete un laiku pa laikam veido jaukas romantiskas komēdijas, šajā filmā ir pietuvojies sev neierasti dramatiskiem zemtekstiem. Īpaši iedarbīgiem arī ļoti precīzās aktieru atlases dēļ, kurā kā lielākā veiksme minama Lindsija Loena. Holivudas leģenda Džeina Fonda ir stiegra, vizuāli pārliecinoša, kaut tomēr lomas iegrožota bargās vecmāmiņas ādā. Tā nepiedāvā tādus pārsteigumus kā Lindsijas Loenas tēls — tās acīs krītošā (ar seksu apsēsta nimfomāne) un paslēptā (ievainotās būtības) kontrasts. Runājot par "Bīstamo mājsaimnieci" Felisitiju Hafmeni, arī viņai filmā ir ļauts spilgti apliecināties, demonstrējot alkoholisma pārmērības, taču arī te pārsteigumu mazāk nekā Loenas gadījumā

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja