Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +20 °C
Skaidrs
Sestdiena, 4. maijs
Viola, Vizbulīte, Vijolīte

Ābolu ķocis. Iekšējais bērns palika apmulsis

Dramaturģe – Rasa Bugavičute, režisors – Elmārs Seņkovs. Sarkangalvīte un vilks. Nacionālais teātris

Normunds Naumanis ***

Sameklējis sevī "iekšējo bērnu", nopriecājos, ka NT tapusi tempa ziņā raita izrāde – postmoderna rotaļa par brāļu Grimmu pasakas tēmām, kuras vizuālajā kodā gana asprātīgi aizguvumi – leģendāro izrāžu Equus un War Horse dzelzs masku karkasi, tuklie dzīvnieki "pa tiešo" iesprukuši no Nika Pārka plastilīna multenēm (scenogrāfija un kostīmi Dzudzilo tandēma ziņā), arī ideja par Sarkangalvīti kā rudmati nav jauna... Protams, ir muļķīgi šādā po/mo diskursā meklēt slavenā strukturālisma celmlauža Vladimira Propa Pasakas morfoloģijā definētās elementārās stāsta struktūras/jēgas/ morāles sastāvdaļas, jo dramatizējuma autorei Rasai Bugavičutei tās acīmredzami nav bijušas saistošas. Bet žēl gan. Jo kā naratīva struktūra, kā lugas teksts Sarkangalvīte un vilks vispār cieš no paviršības – stāsts sašķīst stilistiski neviendabīgās detaļās, kurām katrai sava mērķauditorija, tāpat nav skaidrs, kādēļ dziesmiņas piešķirtas tikai diviem pasakas varoņiem vai kādēļ dzīvniekiem, piemēram, nav astes. Brīžiem uz skatuves notiekošais kļūst aloģisks un bezjēdzīgs (Mātes un Mednieka līnija, Vecmāmiņas uzvedība Vilka klātbūtnē liek šaubīties par viņas garīgo veselību). Mans "iekšējais bērns" palika apmulsis. Kaut ceļojums pa Vilka zarnu traktu ar šausmu filmu trokšņiem bija daudzsološs.

Henrieta Verhoustinska ****

Sarkangalvītes, no vienas puses, pasūtīto pīrādziņu daudzuma nomocītā, no otras puses – joprojām izskatīgā Daigas Gaismiņas mamma, kurai nav laika atbildēt uz bērna jautājumiem, kurai viss zūd, kuras darba telpā maģiski lido priekšmeti un kuras sirds priecīgi iepukstas, parādoties aplidotājam ar aveņu vīna pudeli, – bez šaubām, ir ļoti atpazīstams tēls daudziem skatītājiem. Un Marijas Linartes drošā, ziņkārīgā un visnotaļ racionālā Sarkangalvīte ar tikai šai aktrisei raksturīgo intonāciju (citā sastāvā – Inga Misāne) ir ļoti pievilcīga varone. Bet Gundara Grasberga Vilks – biedējošs un traumēts vienlaikus. Sarkangalvītes interpretācijās arī mūsdienās lielākoties dominē sarkanā tradicionālā micīte vai sarkans apmetnis ar kapuci. Tāpēc NT lokalizācija ar rudo meiteni Crocs gumijniekos atklāj teātri kā fantāzijas mājvietu, kur, Seņkova/Dzudziloprāt, vieta gan šausmām, gan maigumam, gan drosmei, gan milzu vilkvēdera mājai ar sarkanu sirdi vidū. Dramaturģes Rasas Bugavičutes ieviestais Meža parlaments gan palaikam klūp ne tikai savos likumos, bet arī darbības raitumā. Veids, kā Mednieks izglābj Sarkangalvīti un Vecmāmiņu no Vilka vēdera, arī paliek mīkla – droši vien tādēļ, lai neviens nebūtu jānogalina, kā to atļāvās Valters Sīlis šīs pasakas inscenējumā Leļļu teātrī. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja