Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Izrādes Izraidītie recenzija. Par viņiem un par mums

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
ANDRIS
A
Loti nekulturala izrade . Atliek vel tikai ,,nodrazties,, uz skatuves
Teātra kritiķis?
T
Nu jābūt ļoti aprobežotam cilvēkam, lai pateiktu kaut ko sliktu par mūsu aktieru izspēli šajā izrādē un režiju. Viss bija skaidri un gaiši attēlots, nu ko tur nesaprast, nesaprotu... Tur jau tā doma ir dziļāka, bet nu jā, cik nu katram cilvēkam mums tas saprašanas līmenis ir. Kritiķa kungam iesaku domāt plašāk, lai arī cik svarīgs mūsu katra viedoklis būtu mums kā personībai!
mazohiste
m
Lieliskā laikā, kad laukā viss plaukst, zied, smaržo, es piecas stundas sēdēju neērtā krēlā bezgaisa telpa un klausījos rupjas, lielākoties nemotivētas un pašmērķīgas lamas. Man bija sajūta, ka mani kā skatītāju neciena, ka uzskata par tik stulbu, kas uzķersies uz lētām klišejām un vārtīšanos, asinīm pa visu seju un tukšu muldēšanu, ko paši dēvē pr filozofiju. Viss, ilgi neiešu uz Daili.
skatītāja
s
Principā piekrītu Naumanim. Pati izturēju pirmo cēlienu. Varbūt, ja būtu kompānija, ar ko iedzert bufetē :)... Esmu lasījusi V.Lācīša grāmatu, kura tiešām ieintresēja- varēja gan raudāt, gan smieties, gan cilvēku dzīvēs iejusties. Toties no šīs izrādes paliek riebīga sajūta kā apspļaudītai. To pašu varēja īstenot 1,5 stundās, nevis 5.
...
.
Televīzijā raida sižetu par "Izraidītajiem". Mani uzrunā nosaukums "Izraidītie", jo esmu bijusi starp tiem. Izrāde 22.03.3014. Braucu mājās un domāju, jā, izrāde būtu laba, ja nosaukums būtu "Bena Ivanova piedzīvojumi Londonā". Bet nosaukums ir "Izraidītie". Uz izrādi braucu ar domu SAJUST to, kad biju TUR, kur tu esi otrās vai pat trešās šķiras cilvēks, kur tu esi nekas. Atkal pārdzīvot dzimtenes ilgas un saprast to, cik nozīmīgi ir tas, kad un kur tu piedzimsti.
Katrīna
K
Piekrītu. Nepārliecināja. Izņemot Žagaru, no kura sejas varēja nolasīt to, ko nevarēja nolasīt no bara kliedzošajiem aktieriem ar neskaidro dikciju. Dzelme bija vienīgā, kuras tekstu līdz galotnēm varēja saprast arī 11.rindā. Izrādē manāmas dažas tiešām interesantas režisora idejas, taču diemžēl šķiet, ka Dailes aktieri to neiznesa. Vai arī, kā recenzijas autors saka - neiznesa pats režisotrs.
...
.
Žēlīga izrāde. Vienīgais, kas iepriecina ir aktieru spēlējums. Tomēr tas tāpat neizglāba nožēlojamo dramaturģiju, kurā tik tiešām vienkārši apkopoti daudz un dažādi vārstījumi. Trūka vienkārša skaistuma n vienkārša secīga stāsta. Lamuvārdu pārbagātība visu padrīja vēl sliktāku. Pēc izrādes jutos it kā kāds gribētu deģenerēt jel kādu eksistējošo intelekta līmeni, kuru esmu guvusi lasot grāmatas, ejot uz citām izrādēm, utt. Nu bēdīgi vienkārši. Un vēl bēdīgāk, ka tik daudziem šī izrāde liekas lieliska!
Cilvēku ceļš
C
Jā, varbūt lamuvārdi arī bija par daudz. Bet mīļie cilvēki, kāpēc gan ne? Dažreiz ir tieši labi tā no malas kaut ko tādu paklausīties. Un izrādei tas ļoti piestāvēja. Tur tiešām notiek viss kā dzīvē. Cilvēki noiet no ceļa, sajūk prātā, atkal tiek augšgalā.
  • 0
  • 0
Cilvēku ceļš
C
Jā, varbūt lamuvārdi arī bija par daudz. Bet mīļie cilvēki, kāpēc gan ne? Dažreiz ir tieši labi tā no malas kaut ko tādu paklausīties. Un izrādei tas ļoti piestāvēja. Tur tiešām notiek viss kā dzīvē. Cilvēki noiet no ceļa, sajūk prātā, atkal tiek augšgalā.
  • 0
  • 0
Batman
B
Nez kad beidzot Naumanis iemācīsies rakstīt recenzijas bez spoileriem?
Batman,
B
kas ir spoilers, vai bez savazājumiem nevar?
  • 1
  • 0
Skaisle
S
Es gan kategoriski nepiekrītu tam,ka Latvijā būtu jāuzved kaut kas tik riebīgs kā Lācīša Skats uz stojku vai Manfeldes Dzimtenīte. Par spīti ļaunajam liktenim, mēs esam daudz izcilāka un smalkāka tauta. Kopīgiem spēkiem mēs pavisam noteikti uzrakstītu izcilu lugu par no Dzimtenes izraidītajiem , bez neviena paša lamu vārda un jēlības vismaz no galveno varoņu mutēm. Kādu es iedomājos tādu lugu. Galvenie varoņi ir precēts pāri nedaudz pāri trīsdemit. Viņa - medmāsiņa - strādā divās darbavietās - arī nakts maiņās. Viņš izbijušais sportists - Sporta akadēmijas absolvents - raujās no agra rīta līdz vēlam vakaram gan skolā,gan sporta zālē, gan sporta klubos. Abi ļoti skaisti, gudri, sasodīti noguruši, bet viens otru joprojām mīloši. Starp citu - bez kredītiem!! Tad viņu bērniņi - pusaudzis un viens maziņš - vēl pārapaļiem vaigiem. Tad viņu vecāki. Kā jau padlaiku cilvēki - mazām pensijām, sabeigtām veselībām. Tad noteikti viņu politiskās simpātijas -vislatvieši. Te parādās jau sarežģītāks tēls - Raibiņa Rokiņa, vai Šaibiņa Šrokiņa, to vārdu vēl var uzlabot,lai skan labāk. Lūk, vienkāršas izcelmes skaista un gudra latviešu sieviete,kura ir gatava sevi visu ziedot visumīļās latviešu tautas labā. Šai brīdī noteikti vajaga tuvplānus ar šo aktrisi ziedošā pļavā , ar margrietiņu vainagu galvā un acīm - skaistām, dziļām,patiesi godīgām - tādām, kurām nav iespējams atteikt. Tālāk sākās intriga ar šo tēlu. Asi un skarbi vārdi latviešu tautas apspiedējiem, bet vakarā tusiņš ar draugiem, kur tiek spriests , kura draudzene, kurš draugs tiesneši kā var sakārtot lietas citai draudzenei - uzņēmējai - tā lai par izsaimniekotajiem miljoniem samaksātu tauta no valsts budžeta. Te var diezgan skaistus un konkrētus citātus no dzīves pasmelties. Teiksim raksts par kristeru Gudļeviski un viņa patēvu , kurš strādā Īrijā, un saka,ka Latvijā neatgriezīsies. Kāpēc? - jo nekas nav mainījies. Pirms aizbraukšanas viņš strādāja apsveidīgas uzņēmējas kompānijā. Tā pasludināja maksātnespēju saviem darbinikiem - katram no viņiem palikdama parādā vismaz pāris tūkstošus. Pēc tam tās pašas Raibiņas Rokiņas komandētais maksātnespējas administrators tiem pašiem darbiniekiem izmaksās katram pa simtam, lai nebļauj lumpeņi,ka nekas neesot dots šiem. Nu jā - tur darbība risinās tā,ka lai kur sportists ar medmāsu ietu un lai kā grozītos - visur viņus kaunina par slinķiem un zagļiem,kuri tik domā kā valsti apzagt. Teiksim medmāsiņas mammai vajag operāciju gūžā. Valsts apmaksāto - var rinda pienākt pēc 10 -15 gadiem, var nepienākt vispār. Viņa aiziet uz Soc dienestu - tur izsmalcināts - augsti izglītots kungs jaukos vārdos viņai paskaidro ,ka viņš šitās jaunās sievietes, kuras negribot strādāt ,bet dzīvot uz citu rēķina pazīstot. Likums skaidri nosaka, ka ne viņai , ne viņas ģimenei nekāda palīdzība nepienākās un lai beidz te apgrūtināt valsti un sāk strādāt. Tad noteikti lugā vajadzētu kādu tēlu no tautas inteliģences - teiksim kā J.Žagars visu laiku sēž ratiņkrēslā , tā kādu dzejnieci - nu tādu tautas sirdsapziņu vēl no tālajiem padlaikiem - vajadzētu uzsēdināt uz mākoņa malas - un no turienes tad dzejniece visu laiku izsauktu savas spārnotās frāzes. Teiksim jaunajai gimenei aizbraucot no valsts, dzejniece kliedz pakaļ - aizejot nospiediet visas lifta pogas. Bet viņi pieklājīgi kā pēdējie palikušie nodzēš uguni, dzīvoklī, tad lidostā. Bez neviena lamuvārda, bet ar dziļu simbolismu šadā lugā varētu salikt visu tautas sāpi. Ja es to rakstītu - es noteikti ieliktu tādu ainu. Visu Latvijā dziedādams iestājies - par lielo patriotu kļuvis Auris Untulis. Lūk, stāv viņš pretī operai savai bijušajai gaismas pilij. Tur iekšā skan latviska opera, ar latvisku publiku, pats Igmars Iepiņš -ierāda labākās vietas visiem izredzētajiem tautiešiem dzjeniecei, uzņmējai, politiķei ar godīgajām acīm un margrietiņām. Auris nemierīgs mīņājās - iela gandrīz līdz potītēm piemētāta ar netītrumiem -viņš grib ātrāk no turienes tikt prom. Tikko mašīna aizbrauc viņš metas pāri ielai , uzskrien virsū kādam bosikam , kas viņam iesit sejā. Deputātam asiņo deguns - skatuvi pārņem sarkanas uguns un asins liesmas, skan izcilās - kopš padlaikiem - dzjenieces libreta vārdi par mirstošo tautu un rīb bungas, taures , kaut kur kā pēdējā klusā cerība ieskanas trejdeksnītis - tad ātri apklust un viss - izrāde beigusies. Nu aizrāvos gan. Bet var -es ticu,ka var uzrakstīt ļoti skaistu un patiesu lugu par aizbraucējiem.
Skaisle
S
Nezinu - varbūt. Mana pieredze ir - zilas acis. Tā svētulības un grēcīguma kopā būšana, saka, jau,ka visiem katoļiem tāda esot. Nezinu, nav man tik plaša pieredze.
  • 3
  • 1
Vai tad
V
ne zaļās acis? Ir taču tāds stereotips, ka īriem esot tik zaļas acis kā Īrijas pakalni.
  • 1
  • 0
Skaisle
S
īri ir ļoti skaisti vīrieši, sasodīti grēcīgi katoļi, bet tās zilās acis ...
  • 4
  • 1
Skaisle
S
Iekopēju savus iespaidus - pirms mēneša rakstītos. Naumanis ir pirmais, kurš piekrīt manam veidoklim par slikto dramaturģiju. Skaisle biju, redzēju. Manā vērtējumā - slikta dramaturģija, bet izcili aktierdarbi. Pirmais cēliens bija drausmīgs. Dīdījos,lai celtos un ietu prom. Es sapratu tos,kuri to izdarīja un nesapratu tos,kuri zālē smējās. Man uz skatuves notiekošais bija trāģēdija,pie tam neizturama priekš manis. Starpbrīdī biju pārsteigta,ka mans pavadonis gribēja palikt uz pārējiem cēlieniem. Paskatījāmies Paulas- Vīgneres darbus, iedzērām un tad jau nospriedu, nav ko trakot - mājās paspēsi vienmēr - un nenožēloju,jo izrāde sākās ar otro cēlienu. Vispār -man šķiet,ka liels mīnuss bija tas,ka bija daudz par daudz lamuvārdu un maz par maz vārdu varoņu jūtām un domām. Piemēram, Dzelmes Danas traģēdija, manuprāt, par daudz ar siekalām un vārtīšanos tika rādīta. Lugas autoram pietrūka talanta ielikt viņas mutē spēcīgus monologus vai dialogus. Mans favorīts bija L. Dzelzīša Vandals. Izcili. Jā un beidzot sev atklāju Daini Grūbi. Pat sameklēju veco IR numuru un izlasīju interviju ar viņu,kuru biju ignorējusi sava uzskata dēļ,ka DG tāds tusiņu puisis vien tik ir. Bet kopumā - izrādes reklāmās teikts - policists atmasko policijas šefu saistību ar mafiju un tā - lūk, tas man pietrūka, paskrēja garām, nepielēca. Nezinu, man daudzas vietas izrādē ar savu tiešumu kā saplēstā pīzda utt, likās absolūti nevajadzīgas, tādu publikas trulu smieklu un gārdzienu izraisītājas - kā saka, lai tiek visām gaumēm. Katrā ziņā, es par izrādi domāšu vēl,tātad tā ir tomēr laba izrāde. Un bravo aktieriem - visiem. pirms mēneša, 2014.01.12 09:51
man atkal
m
šķiet interesanti, ka NN ir sācis tik labi izteikties par Dž. Dž. Dž.. (pie viena uzslavējot DT aktierus). Tas ir kas jauns. Rakstīt recenziju par Koršunova izrādi teju no Koršunova salīdzinājuma ar Dž. Dž. Dž. pozīcijām (ekspicīti), skaidri un gaiši pasāk, ka mūsu pašu Dž. Dž. Dž. ir labāks, bet salīdzinājumu ar A. Hermani piesaucot vien implicīti (bliezīsim ar maigumu). Uz ko tas diez tā? Vai tad Eiropā Koršunovs ar Hermani būtu tādi kā konkurenti? Ja nu vienīgi ar spicāko Baltijas režisoru slavu un ar visai daudzajiem piedāvājumiem tur strādāt, taču abi pārstāv tik atšķirīgas pieejas teātrim un izpratnes par to. Es gan nekādi nevaru saņemties uz "Izraidītajiem", jo mani biedē tās vairāk kā piecas stundas, jo man ir fobija no garām izrādēm. Ja ir runa par Ivaškēviča dramaturģiju, tad "Madagaskāra" savulaik tiešām bija burvīga.
Ne gluži
N
"Lai cik tas būtu jautri, Dailes Dž. Dž. Džilindžers ar lielo formu strādā daudz smalkāk" ir nepārprotams apgalvojums no NN puses, ka Džilindžers izdarītu labāk, nevis tikpat labi kā Koršunovs.
  • 0
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
MAN ATKAL izklausās tā, ka Naumaņaprāt tikpat švaki kā Koršunovs norežisējis [ar sen atstrādātām kultūrklišejām] būtu varējis nobliezt arī Dž.Dž.Dž. Tā sacīt, nemaz nevajadzēja aicināt viesrežisoru.
  • 1
  • 1
man atkal
m
Jūs esat pilnīgi pārliecināts, ka ar savu komentāru gribējāt atbildēt tieši man, vai tomēr drīzāk iepriekšējam to NN komentāram? Pēc loģikas tas otrs variants liekas ticamāks.
  • 0
  • 0
Vienkārši
V
NN ir daudz kvalitatīvāka izglītība. Padomju laikos daudzi kritiķi mācījās Maskavā (ja nemaldos arī L.Dzene, M.Augstkalne...). Cita vide tajos laikos, citi mērogi, kas veidoja priekšstatu par teātri un tā sūtību. Salīdzinājumā LU filologu izglītība teātra specifikā, gribot negribot, velk uz pašdarbnieciskāku skatījumu.
  • 6
  • 0
To NN
T
Izlasīju arī S.Radzobes recenziju par Izraidītajiem. Tajā "sevišķi" jauka vieta atvēlēta žurnāla IR recenzentes citātiem, kas netika saukta vārdā, bet, kā zināms, nes Z.Radzobes vārdu. Paradoksāli, bet tas jo vairāk liek domāt par savdabīgu blata izpausmi izraidīto kontekstā. Savi draugi, radi taču izceļami. Kad neesi savējais, tad ļoti bieži kļūsti par izraidīto, ne tā? Un ne jau tikai politikā vai atsevišķā uzņēmumā. Jebkurā dzīves jomā, arī kultūrā. Kopš laika, kad A.Liniņa daiļrade S.Radzobes vērtējumā tika mērīta ar V.Maculēviča mērauklu, sapratu, ka kaut kas nav riktīgi kārtībā. Varbūt nedaudz S.Radzobi atvēsināja Viļņā notikušais Baltijas teātra festivāls, kas tomēr pateica savu skarbo vērtējumu Raiņa Daugavas iestudējumam. Un, Normund, tieši tur bija daudz pārmetumu par plakātismu, aģitbrigādi, primitīvismu. Tātad nekā jauna. Nevaru iedomāties, ko S.Radzobe stāsta saviem audzēkņiem par A.Liniņu kā aktieri, pedagogu un režisoru. Bet sāpīgi, ja nākošās paaudzes dzīvos tālāk ar deformētu skatījumu teātra vēsturē. Var jau vērtēt 50-to gadu smadzeņu skalošanu, tikai būtiski neaizmirst neseno pagātni arī. P.S. Ļoti precīzi par M.Zaharova izrādēm.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies mākslinieks Eižens Valpēters

Ziemassvētku laikā 23. decembrī mūžībā devies mākslinieks nonkonformists, grāmatas Nenocenzētie. Alternatīvā kultūra Latvijā. XX gs. 60-tie un 70-tie gadi (2010) sastādītājs Eižens Valpēters (1943–20...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja