Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Aleksandrs Morfovs Dailes teātrī iestudē traģikomēdiju Kāds pārlaidās pār dzeguzes ligzdu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
sana
s
Ķuzule ir ļoti laba Ugunsgrēkos. Ļoti laba.
Juhans
J
Bulgāru režisors Aleksandrs Morfovs Kena Kīzija romāna dramatizējumu “Kāds pārlaidās pār dzeguzes ligzdu (Aptumsums)” jau vienreiz ir iestudējis Maskavas Ļenkom teātrī. Tad šī izrāde saņēma Krievijas Teātra festivāla "Zelta maska" Skatītāju balvu. Cerams, ka šoreiz bēs Spēlmaņu Naktsbalva.
trilleris< romantisks farss
t
Man prātā un iekšās trīs "Amadejs", kas ir Artūra Skrastiņa varoņdarbs. Vai aktierim tagad obligāti jākļūst par varoni, šaubos. Vai kādam nebūtu bijis pienākums veidot dramatizējumu ar dialogiem, lai Skrastiņam nav jāplēš sevi pušu ilustratīvus teksta palagus, romānu pasniedzot. Skrastiņš, Dīcis un Ķuzule-Slratiņs izrādes otrajā daļā sasniedz gluži vai fantastisku devīto vilni. Kā tad mums tagad būs? Režisori atgriežas, pārprofilējas vai vēl kā citādi apliecinās patiesībā daudz izzogot no slavenām ekranizācijām. Tā ir ar "Amadeju". NT piedavā "Kabarē" un paliek pusratā, jo vajadzēja ņemt no izcila parauga vairāk. Nu būs "Dzeguzes ligzda". Acīmredzot tādus dramatiskus darbus, kas nav jau pārbaudīti, kas nav mūsu apziņā jau iekodēti, režisoriem netīk jemt. Grūti.
zilbe
z
Māras Ķimeles Valmieras iestudējums tika izrādīts pirms vēl iepazinām ekranizāciju. Jā, Ināra Ieviņa ir māksliniece, kas satriekusi ne tikai "Dzeguzes ligzdā".
  • 4
  • 0
zilbe
z
Lai gan Ķuzule, taisni vai par skādi, nav man radiniece, tomēr bildīšu dažus vārdus, zinot ka nekāda aizstāvība ne viņai, ne citiem nav vajadzīga. Jaunu aktieru bēda ir tā, ka teātrī gan mēdz izrādīties režisori, bet ar pedagogiem ir švaki. Mihailu Gruzdovu var pārstāt mīlēt, jo viņš prasa profesionālo lomas sagatavošanu, atņemot pat, tā saucamo, haltūrlaiku, bet reizēm, kā uzskatu, uztiepj savu krievisku mentalitāti, kam spilgtākais pienērs varētu būt "Indrānu" un "Raudupietes" iestudējumi DT. Tagad jāmin, ka aktierkursā, kurā profesiju apguva Ķuzule, bija Annas Eižvertiņas uzraudzībā, tatad saņēma lietprātīgu aktiermeistarības skolu. DT trakums būs tik ilgi, kamēr neatradīs naudu, lai ierobežotu lielās zāles apjomus. Kā būsit ievērojuši, aktieri ilgā laika posmā pierod pie tāda šķūņa piepildīšanas,jūtas laimīgi, kad tikuši enerģētiski piepildāmā telpā. Manprāt, DT vērojama profesionāla izaugsme attieksmē pret skatuves runu. Ir beidzot jūtama uzmanība pievērsta dikcijai/ artikulācijai. Tikpat nebaudāmi mēdzam būt mēs paši, pasniedzot sevi ar pašmērķīgi atraktīviem vai balģimju izteiksmes līdzekļiem. Izrādes veiksme ir abpusējas iekšējas darbības rezultāts. "Mēs esam par savu baudu samaksājuši". Domāju, ka aktieri maksā ne mazāk. Tad nu nemētāsimies tik ļoti viszinīgi ar saviem epitetiem- baudāmi vai nebaudāmi. Ja kaitunu, apglabājiet mani zem grīdas.
  • 3
  • 0
Vārds
V
Kuras tad ir tās Ķuzules skatāmās lomas? Viņa bija nebaudāma Džuljeta, Vendija, Antigone, Ņina "Kaijā", Olga "Oņeginā", Dītrihas meita "Marlēnā". Vienīgā loma, kurā bija vidēja līmeņa spēle bija Sanajeva dramatizējumā "Apglabājiet mani zem grīdas".
  • 6
  • 1
zilbe
z
Bet piebildīšu, ka Skrastiņš gan tiek vedināts visu spēlēt, kā, piemēram, savulaik, Hamletu, bet Ķuzule būs ļoti interesanta māsa Reičela, jo diezin vai Džuljeta bija vai nebija viņas loma. Tas,lūk, ir neatbildāms jautājums, jo DT lielā skatuve "aprij" un maldina mūžīgi mūžos, āmen.
  • 0
  • 4
Vārds
V
Valmieras teātrī reiz bija fantastisks "Dzeguzes ligzdas" iestudējums. Vilims bija fantastisks Makmērfijs un Ināras Ieviņas māsa Rečida pat pārāka pat par Holivudas filmā redzēto. Skrastiņš var nospēlēt visu, arī Makmērfiju nospēlēs, bet Ķuzule Rečidas lomā tālāk par neveiklu kariķēšanu netiks.
  • 7
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

2024. gads teātrī. Teātris nav ēka

Gandarījumu ir sagādājuši oriģināldarbi, kas runā par šīs zemes cilvēkiem, viņu vēsturi un šodienu, cerībām un vilšanos, stereotipiem un vērtībām

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja