Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +19 °C
Skaidrs
Piektdiena, 3. maijs
Uvis, Gints

Pulks: Rīgā vides reklāmas uzņēmumiem jābūt vienlīdzīgām tiesībām

Ir pagājis vairāk nekā mēnesis kopš Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrija (VARAM) nesaskaņoja Rīgas domes vairākuma pieņemtos saistošos noteikumus par vides reklāmu nodevas apmēru. Ministrija nesaskatīja pietiekamu pamatojumu, kādēļ visiem vides reklāmas jomā strādājošiem uzņēmējiem nodeva tiek palielināta no 1,57 līdz 1,85 eiro, bet tajā pat laikā vienam domei pietuvinātam uzņēmējam nodeva tiek saglabāta četras reizes mazāka – 0,43 eiro. 

Rīgas domes vadība nav darījusi neko, lai atbilstoši VARAM norādījumiem tiktu izmainīti saistošie noteikumi un iedzīvināta vienlīdzīga konkurence. Galvaspilsētā turpinās  protekcionisma politika vides reklāmas jomā. Pilsētas attīstības komitejā tika pieņemts lēmums par digitālo reklāmas ekrānu izvietošanu sabiedriskā transporta pieturvietās. Ņemot vērā, ka reklāmas izvietošanu pieturās Rīgas satiksme ir ekskluzīvi, bez konkursa un beztermiņā nodevusi vienam vides reklāmas jomā strādājošam uzņēmumam, JCDecaux Latvija, ir labi saprotams, ka tieši šim uzņēmumam būs jauna, izcila biznesa iespēja - izvietot digitālos ekrānus, kuros demonstrēt reklāmdevēju apmaksātus materiālus. Tātad ekskluzīva biznesa iespēja Rīgā, jo digitālo ekrānu izvietošana pilsētā nav atļauta citās vietās pilsētā, izņemot kvartālu starp Marijas ielu, Satekles ielu un Elizabetes ielu. Pārējie vides reklāmas uzņēmēji ir spiesti maksāt gandrīz divu eiro reklāmas bāzes nodevu un aprobežoties ar jau esošajām vides reklāmas iespējām, jo digitālie ekrāni nav domāti visiem. 

Ņemot vērā jaunās reklamēšanās iespējas - digitālos ekrānus, kas pavērs papildus peļņas iespējas - ir nepieciešams lauzt visus ekskluzīvos līgumus ar vienu, bez konkursa izvēlētu komersantu un izsludināt godīgu, vienlīdzīgu konkursu par tiesībām izvietot jebkādus reklāmas objektus pieturvietās. 

Ekskluzīvās reklāmas izvietošanas tiesības par īpaši zemo nodevas likmi Rīgas satiksme piešķīra JCDecaux Latvija, jo šis uzņēmums par saviem līdzekļiem uzstādījis aptuveni 800 pieturu nojumes. Tomēr Konkurences padomes bažas izraisa pašvaldības lēmums bez skaidra pamatojuma un bez publiski rīkota iepirkuma, kurā uz vienlīdzīgiem noteikumiem būtu bijusi iespēja piedalīties vairākiem tirgus dalībniekiem, nodot pilsētas resursus vienas vai vairāku kompāniju rīcībā. 

Arī Finanšu ministrija un VARAM neatbalsta samazināto reklāmas likmi vienam komersantam. Ministriju rīcībā nav dokumentu, kas apliecinātu zemās nodevas pamatotību – ja būtu bijis konkurss, tad iespējams cits pretendents piedāvātu pašvaldībai izdevīgāku risinājumu, un atlaides nebūtu nepieciešamas četrkārtīgas.

Nevienlīdzīga konkurence kropļo gan uzņēmējdarbību, gan morāli. Uzņēmēji var secināt, ka ne jau produkta vai pakalpojuma kvalitāte un pieņemamās izmaksas būs svarīgākie veiksmīga biznesa priekšnoteikumi Rīgā, bet gan dažādas shēmas, savējo statuss un māka pareizi pateikt "paldies".  Vienlīdzīga konkurence motivē uzņēmējus, pamato nepieciešamību pierādīt spējas un talantus, kas galarezultātā palielina apgrozījumu un peļņu, tātad vairo arī budžeta ieņēmumus. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mums jau 34 gadus atkal ir neatkarīga valsts

Par latviešu mentalitāti, politisko pusaudzību, neesošo politisko krīzi, Krievijas gaidāmo sabrukumu un 30 gadiem, kas nav palaisti vējā, 4. maija priekšvakarā ar bijušo Augstākās Padomes depu...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē