Kā apgalvo profesionāļi, kuri uzcītīgi sekojuši Venēcijas konkursa dramaturģijai, vēl mirkli pirms galveno balvu un spārnotās Zelta lauvas saņēmēju nosaukšanas kuluāros tā arī nedominēja viena potenciālā uzvarētāja vārds. Iemesls - vairākas spilgtas filmas un līdera trūkums. Kopumā šis Venēcijas festivāls - vismaz sacensību programmas pirmajā pusē - sajūsmināja daudzus - prese priecājās par konkursa programmas augsto līmeni un festivāla direktora Marko Millera spēju nokomplektēt šķietami ļoti blīvu, rekordlielu konkursa programmu - 25 filmas ierasto 20 vietā.
Jūsma sāka noplakt festivāla otrajā pusē, kad konkursā parādījušās arī gluži neobligātas un mākslinieciski aptuvenas vienības. Daļēja vilšanās tomēr nav traucējusi kritiķiem definēt šā gada Venēcijas festivāla konkursa galveno tēmu - vēsturiskā atmiņa un tās ietekme uz mūsdienām (A.Plahovs, Maskava). Uz šāda fona pasaulslavenā Taivānā dzimušā, ASV strādājošā režisora Anga Lī vadītā žūrija ir izvēlējusies akcentēt politisko un sociālo aktualitāti, apbalvojot Izraēlas režisora filmu Libāna, kuras darbība risinās Libānas kara laikā 1982.gadā. Filmas galvenie varoņi ir četri tankisti, kuri spiesti pielāgoties kara absurdam, - lielākā daļa filmas norišu ir vērota caur tanka tēmekli. Savukārt filmas Sievietes bez vīriešiem centrā ir četras sievietes, darbība notiek 50.gadu sākumā Irānā arīdzan militārā konflikta laikā. Filmas režisore ir Amerikā dzīvojošā irāņu videomāksliniece Širina Nešata, darba pamatā ir Irānā aizliegts romāns. Kritiķi Sievietes bez vīriešiem dēvē par vizuālu feministisku poēmu, kas paskaidro Irānas radikalizāciju pēc notikumiem 50. gadu sākumā. Filma gan ar savu atsvešināto racionālismu vairāk atgādinot instalāciju - tāds ir kritiķu verdikts, kam acīmredzot nav piekritusi žūrija.
Viena no festivāla lielajām intrigām - bijušā Gucci galvenā dizainera Toma Forda debija režijā Vientuļš vīrs/A Single Man ir rezultējusies ar balvu britu aktierim Kolinam Fērtam. Krievu aktrise Ksenija Rapoporta, kurai ir arī lieliska karjera Itālijā, atzīta par labāko aktrisi itāļu filmā Dubultā stunda/La doppia ora. Balva par labāko scenāriju piešķirta «neatkarīgajam» amerikānim Todam Solondzam par filmu Dzīve kara laikā/Life during Wartime.