Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

EP ar reklāmu iestūrē grāvī

Apšaubāms kvalitātes līmenis, neskaidrs un pārprotams vēstījums - šādus apzīmējumus un neizpratni izraisījis Eiropas Parlamenta (EP) pārstāvniecības Latvijā radītais videorullītis, kas veidots, lai aicinātu piedalīties šonedēļ gaidāmajās Eiroparlamenta vēlēšanās. Kā norāda EP pārstāvniecībā, vēstījumu mērķauditorija esot tieši jaunieši.

Vēstījumu nesaprot

Video parādīta vecāku sapulce, kurā skolotāja informē par jaunu Eiropas Savienības (ES) regulu. «Tas nozīmē, ka ikvienā izglītības iestādē tiek izveidota seksuālo minoritāšu klase, kas tiks formēta no esošajiem skolēniem. Līdz ar to mūsu skolā ir pieņemts jauns pedagogs, kurš ir ļoti profesionāls, ļoti progresīvs un ļoti jauks cilvēks,» sapulcē stāsta audzinātāja. Klasē ienāk androgīnais modelis Jaroslavs Barišņikovs un sāk vecākiem stāstīt par sevi, norādot, ka viņš jūtas pagodināts kļūt par klases audzinātāju.

Pēc epizodes seko paskaidrojums: «Netici muļķībām. Ko un kā mācām skolās, lemjam Rīgā, bet uz Eiropas Parlamentu sūtām cilvēkus, kuriem uzticies. Nāc uz vēlēšanām 24. maijā!»

Vērtējot videorullīti, sabiedrisko attiecību kompānijas Prae projektu direktors Arnis Lapiņš uzsver, ka tas ir ļoti pārprotams. «Noskatoties rullīti, pirmais, ko nodomāju, ka to ir uzņēmuši kādi ES ienaidnieki, kas diezgan patruli ņirgājas par Eiropu. Tad, kad iedziļinās, domu saprast var, bet reklāmas būtībā nav domātas, lai tajās iedziļinātos,» saka A. Lapiņš un piebilst: «Neviens vēl nav atcēlis to, ka reklāmai jābūt vienkāršai un viegli uztveramai, lai bez problēmām nolasītu vēstījumu. Baidos, ka attiecībā uz šo reklāmu ļoti daudzi nesaprata, ko viņiem grib pateikt.»

Riskants ceļš

McCann World Group Riga valdes priekšsēdētājs Ainārs Ščipčinskis Eiroparlamenta vēlēšanu reklāmu salīdzina ar lielveikala Maxima reklāmas kampaņu par salātu mazgāšanu. «Kad bija izskanējusi informācija, ka viņi mazgā salātus, tad to kā mītu mēģināja atspēkot ar reklāmu palīdzību, tomēr notika tieši pretējais - šis mīts tika arvien vairāk uzpūsts. Arī šeit izvēlētie risinājumi mītus vairāk uzpūš nekā risina,» uzskata A. Ščipčinskis.

Rullīti veidojusi producentu grupa SIA Brīvdienas, kas ir arī raidījuma Gandrīz ideālas vakariņas autors. A. Ščipčinskis uzskata, ka reklāmas ir jātaisa reklāmas speciālistiem, nevis producentu grupām: «Šis neizskatās pēc reklāmas profesionāļu darba. Tas ir amatieru līmenis, turklāt jau sākotnēji pieļauta stratēģiska kļūda. Ja man kāds pateiks, ka šādi kādu varētu uzaicināt uz vēlēšanām, tad atbildētu, ka tas ir ārkārtīgi riskants ceļš.»

Uzrunāt jauniešus

EP biroja Latvijā preses sekretāre Marta Rībele Dienai atklāj, ka ar līdzīgu vēstījumu tapis vēl viens reklāmas rullītis par gaļas kūpinājumiem un ka abi reklāmas klipi jāvērtē viens otra kontekstā.

Viņa norāda, ka šāds risinājums izvēlēts, lai jauniešus rosinātu domāt, jo viņi «informācijas gūzmā ir imūni pret institucionāliem tekstiem». EP pārstāvniecība Latvijā vēlēšanu tūres ietvaros bijusi daudzviet. Pēc vizītēm tapis skaidrs, ka sabiedrībā par Eiropas pārvaldi patlaban dominē divi stereotipi - ka Brisele aizliegs ēst kūpinājumus un ka diktēs mums seksuālo izglītošanu. «To, ko ēdam mājās, Brisele nenosaka - tikai mēs paši. Eiropas Parlaments arī skaidri pateicis, ka seksuālā izglītošana ir katras dalībvalsts kompetence. Vienlaikus jāuzsver, ka Eiropas Parlaments stingri nosoda vardarbību un aicina aizsargāt lesbiešu, geju, biseksuāļu un interseksuāļu pamattiesības,» stāsta M. Rībele.

Arī Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāve Kristīne Keiča vēlreiz uzsver, ka Eiropas Savienība neiejaucas dalībvalstu izglītības saturā. Taču viņa atklāj, ka EP, izmantojot reklāmas rullītī izglītības sistēmu Latvijā, ar ministriju to nav saskaņojis.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?