Precīzu procentu, par cik varētu samazināties dotāciju apjoms, M. Jirgens neminēja, vienīgi atzina, ka patlaban Satiksmes ministrijā tiek koriģēts biznesa plāns, kurā tad arī būs skaidri noteikti samazinājuma apjomi. Viņš uzsver, ka biļešu cenu pieaugums, sākot ekspluatēt jaunos vilcienus, neesot paredzēts.
Biznesa plāna koriģēšana esot nepieciešama, jo ievilkusies līguma slēgšana ar jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju - spāņu kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF). Līgumu bija paredzēts parakstīt pagājušā gada beigās, bet tas izdevās tikai tagad.
Saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015. gada beigām pilnībā tiks nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka. Kā informēja PV, plānots, ka pirmie jaunie vilcieni Latvijā sāks kursēt jau 2014. gada pirmajā pusē. No jauna tiks iegādāti 34 elektrovilcieni un septiņi jauni dīzeļvilcieni. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana un apkope.
Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā.
Nozare.lv