Īsts patērēšanas bums pērn bijis Dienvidaustrumāzijā - Filipīnās un Indoķīnas pussalā. Gaidāms, ka arī šogad pieticīgu kāpumu pasaulē nodrošinās tieši Āzijas un Klusā okeāna valstis. Par to liecina izpētes kompānijas GfK un Display Search tirgus analītiķu secinājumi. «Parādu likstas, kas kā Damokla zobens karājas virs Eiropas patērētāja, biznesam par labu nenāk,» norāda GfK Retail and Technology pārstāvis Jurgens Boinijs.
GfK šogad Eiropā prognozē nelielu - ap 1,5% - patēriņa elektronikas tirgus izaugsmi.
Tirgus attīstības virzītājs Eiropā šajā un arī turpmākajos gados būs strauji augošā interese par viedtālruņiem un planšetdatoriem. GfK prognozē, ka šogad Rietumeiropā pārdoto planšetdatoru skaits jau būtiski pārsniegs klēpjdatoru apjomu, bet Austrumeiropā tas notikšot nākamgad. Līdztekus aug arī e-lasītāju popularitāte. E-lasītāju pārdošanas apjoms Eiropā gada laikā strauji audzis, kāpjot no 900 tūkstošiem 2011. gadā līdz 9,5 miljoniem pērn.
GfK arī paredz, ka nākamgad pasaulē pārdoto planšetdatoru skaits sasniegs 275 miljonus, pārsniedzot tirgū piedāvāto šķidro kristālu displeja (LCD) televizoru skaitu. Jāuzsver, ka pieprasījums pēc klēpjdatoriem un LCD televizoriem jau pāris gadu piedzīvo un arī turpinās piedzīvot lejupslīdi.
Display Search pētnieks Pauls Greijs vēsta, ka pērn pasaulē pirmo reizi kopš 2004. gada reģistrēts LCD televizoru pārdošanas kritums, bet kopumā televizoru pārdošana pasaulē samazinājusies par 6%. Kritušies arī ražotāju ieņēmumi. Lai gan televizori joprojām ir nozīmīgākais patēriņa elektronikas tirgus segments, pēdējos piecus sešus gadus tajā tomēr vērojama nepārtraukta cenu lejupslīde.
Iegādājot televizoru, pircējus interesē galvenokārt cena, bet tirgu patlaban balsta arī pieprasījums pēc lielāka ekrāna un labas izšķirtspējas displejiem, kā arī interneta piekļuve.