«Pārvads tik tiešām ir nepieciešams, bet četras joslas Tvaika ielā ir pilnīgi liekas,» saka Sarkandaugavas attīstības biedrības (SAB) vadītāja Alija Turlaja. Viņa kopīgi ar citiem iedzīvotājiem izveidojusi argumentu sarakstu pret jauno joslu izbūvi un ar to vairākkārt vērsusies dažādās atbildīgajās iestādes, taču dzirdīgas ausis nav sasniegusi. Argumenti ir dažādi, sākot ar to, ka minētā projekta realizācija pasliktinās gaisa kvalitāti, radīs trokšņus un citādi nelabvēlīgi ietekmēs apkaimē dzīvojošos, beidzot ar to, ka pārbūve īsti neko neatrisinās un esot vien naudas izšķērdēšana.
Šim būvprojektam ir trīs kārtas: pirmā paredz satiksmes pārvada izveidi, otrā - Tvaika ielas paplašināšanu, trešā - Ganību, Tilta, Tvaika un Duntes ielas krustojuma pārbūvi. Ir izsludināts iepirkums par pirmajiem diviem posmiem. Kad realizēs trešo, nav skaidrs. A. Turlaja saka - izveidojusies absurda situācija: «Tvaika ielas posma pārbūve nepadarīs tranzīta satiksmi raitāku, jo satiksmes kavējumus šeit rada nevis nepietiekamā ielas kapacitāte, bet gan neērtais un bīstamais krustojums, kuru tuvākajā nākotnē nav paredzēts pārbūvēt. Tas, ka būs vairāk joslu, bet krustojums paliks bez izmaiņām, radīs vēl lielākus sastrēgumus.»
Šī pārbūve atbilst pilsētas teritorijas plānojumam līdz 2018. gadam, taču biedrībai ir informācija, ka tālākais plānojums nesakrīt: «Esam saņēmuši norādi no Pilsētas attīstības departamenta, ka plānots attīstīt jaunu tranzīta ielu infrastruktūru Kundziņsalā, turpinot Kundziņsalas 3. līniju dienvidu virzienā un būvējot jaunu tiltu Uriekstes ielas virzienā. Līdz ar to minētais Tvaika ielas posms tranzīta un kravas satiksmei būs nepieciešama samērā īsu laika sprīdi. Nav skaidrs, kāpēc īstermiņa variantā jāiegulda tik lieli līdzekļi.»
Projekts iesākts jau sen un paspējis reiz piedzīvot krahu - noilguma dēļ tas zaudēja savu aktualitāti un tika nolikts malā. Nu tas uzlabots un virzīts tālāk, taču četras joslas tajā bija jau no sākta gala. Viens no pirmajiem autoriem Elmārs Daniševskis pauž, ka, tiekot galā ar visām trim kārtām, tas strādās, taču atzīst - ja tiks attīstīti SAB minētie plāni, scenārijs var būt citāds: «Vajag vai nevajag tās četras joslas, ir atkarīgs no tā, vai būs Eksporta ielas pagarinājums. Posmā, kas savieno Tvaika ielu ar esošo Eksporta ielu, ir sarkano līniju koridors, attīstības plānā ir rezervēts šis koridors, kur Eksporta ielai caur Kundziņsalu jāpieslēdzas Tvaika ielai. Ja nākotnē tur būs Eksporta iela, droši vien Tvaika ielai nevajag četras joslas. Var izrādīties līdzīgi kā citur, kur mašīnas brauc pa divām joslām, bet pārējās divas vienkārši izmanto stāvvietām. Taču šis pagarinājums ir attīstības plānos, bet nav šobrīd nekādos reālos finansēšanas plānos.»
Būvniecības ieceres sabiedriskā apspriešana notikusi 2006. gadā, taču, aizsākot to no jauna, apspriede nav bijusi, A. Turlaja teic, ka kopš tā laika daudz kas ir mainījies, arī iedzīvotāji un viņu izpratne par lietām. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks mierina, ka pašlaik notiek tikai konkurss par projektēšanu un apspriešana vēl gaidāma. SAB gan ir skeptiska: «Sabiedriskās apspriešanas ir jārīko, kad ir iecere, pat ja pārjaunināta, bet ne jau tad, kad ceļš ir uzprojektēts. Tā ir naudas un laika izšķērdēšana.»