Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +11 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 1. novembris
Ikars

Nav mierā ar četrām joslām

Cenšoties atslogot biežos Sarkandaugavas sastrēgumus, plāno izbūvēt satiksmes pārvadu pāri Rīgas-Skultes dzelzceļam. Projektā ietilpst arī Tvaika ielas paplašināšana no divām uz četrām joslām. Apkaimes iedzīvotāji ar šādām pārmaiņām nav apmierināti.

«Pārvads tik tiešām ir nepieciešams, bet četras joslas Tvaika ielā ir pilnīgi liekas,» saka Sarkandaugavas attīstības biedrības (SAB) vadītāja Alija Turlaja. Viņa kopīgi ar citiem iedzīvotājiem izveidojusi argumentu sarakstu pret jauno joslu izbūvi un ar to vairākkārt vērsusies dažādās atbildīgajās iestādes, taču dzirdīgas ausis nav sasniegusi. Argumenti ir dažādi, sākot ar to, ka minētā projekta realizācija pasliktinās gaisa kvalitāti, radīs trokšņus un citādi nelabvēlīgi ietekmēs apkaimē dzīvojošos, beidzot ar to, ka pārbūve īsti neko neatrisinās un esot vien naudas izšķērdēšana.

Šim būvprojektam ir trīs kārtas: pirmā paredz satiksmes pārvada izveidi, otrā - Tvaika ielas paplašināšanu, trešā - Ganību, Tilta, Tvaika un Duntes ielas krustojuma pārbūvi. Ir izsludināts iepirkums par pirmajiem diviem posmiem. Kad realizēs trešo, nav skaidrs. A. Turlaja saka - izveidojusies absurda situācija: «Tvaika ielas posma pārbūve nepadarīs tranzīta satiksmi raitāku, jo satiksmes kavējumus šeit rada nevis nepietiekamā ielas kapacitāte, bet gan neērtais un bīstamais krustojums, kuru tuvākajā nākotnē nav paredzēts pārbūvēt. Tas, ka būs vairāk joslu, bet krustojums paliks bez izmaiņām, radīs vēl lielākus sastrēgumus.»

Šī pārbūve atbilst pilsētas teritorijas plānojumam līdz 2018. gadam, taču biedrībai ir informācija, ka tālākais plānojums nesakrīt: «Esam saņēmuši norādi no Pilsētas attīstības departamenta, ka plānots attīstīt jaunu tranzīta ielu infrastruktūru Kundziņsalā, turpinot Kundziņsalas 3. līniju dienvidu virzienā un būvējot jaunu tiltu Uriekstes ielas virzienā. Līdz ar to minētais Tvaika ielas posms tranzīta un kravas satiksmei būs nepieciešama samērā īsu laika sprīdi. Nav skaidrs, kāpēc īstermiņa variantā jāiegulda tik lieli līdzekļi.»

Projekts iesākts jau sen un paspējis reiz piedzīvot krahu - noilguma dēļ tas zaudēja savu aktualitāti un tika nolikts malā. Nu tas uzlabots un virzīts tālāk, taču četras joslas tajā bija jau no sākta gala. Viens no pirmajiem autoriem Elmārs Daniševskis pauž, ka, tiekot galā ar visām trim kārtām, tas strādās, taču atzīst - ja tiks attīstīti SAB minētie plāni, scenārijs var būt citāds: «Vajag vai nevajag tās četras joslas, ir atkarīgs no tā, vai būs Eksporta ielas pagarinājums. Posmā, kas savieno Tvaika ielu ar esošo Eksporta ielu, ir sarkano līniju koridors, attīstības plānā ir rezervēts šis koridors, kur Eksporta ielai caur Kundziņsalu jāpieslēdzas Tvaika ielai. Ja nākotnē tur būs Eksporta iela, droši vien Tvaika ielai nevajag četras joslas. Var izrādīties līdzīgi kā citur, kur mašīnas brauc pa divām joslām, bet pārējās divas vienkārši izmanto stāvvietām. Taču šis pagarinājums ir attīstības plānos, bet nav šobrīd nekādos reālos finansēšanas plānos.»

Būvniecības ieceres sabiedriskā apspriešana notikusi 2006. gadā, taču, aizsākot to no jauna, apspriede nav bijusi, A. Turlaja teic, ka kopš tā laika daudz kas ir mainījies, arī iedzīvotāji un viņu izpratne par lietām. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks mierina, ka pašlaik notiek tikai konkurss par projektēšanu un apspriešana vēl gaidāma. SAB gan ir skeptiska: «Sabiedriskās apspriešanas ir jārīko, kad ir iecere, pat ja pārjaunināta, bet ne jau tad, kad ceļš ir uzprojektēts. Tā ir naudas un laika izšķērdēšana.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?