Ideja sodīt par braukšanu ar pārāk nodilušām riepām radusies pēc pērnās ziemas, kad tika fiksēts liels skaits avāriju. E. Zivtiņš skaidro, ka riepu stāvokļa kontrolēšana būtu noderīga, jo, kaut arī, izejot tehnisko apskati, ir noteikti standarti, kuriem tām jāatbilst, daudzi krāpjoties un aizņemoties labas ziemas riepas, lai varētu iziet pārbaudi, bet pēc tam uzliekot vecās.
Jautāts, kā būtu iespējams tehniski nodrošināt riepu nodiluma pakāpes pārbaudi, E. Zivtiņš skaidro: «Tam būtu vajadzīgi tehniski līdzekļi, ar kuriem mēra riepu nodilumu milimetros, kādus izmanto tehniskajās apskatēs. Ja policija izlemtu šādas ierīces ieprikt, tas būtu pirmais solis, un tikai pēc tam varētu sākt runāt par administratīvās atbildības ieviešanu.»