Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Pēta automātisko kontroles sistēmu

Vācijas satiksmes eksperti cenšas noskaidrot, kāpēc otrdienas rītā notikušo vilcienu frontālo sadursmi nenovērsa automātiskā sliežu ceļu drošības sistēma PZB, kuras izvietošanā pēdējo desmitgažu laikā iztērētas prāvas naudas summas, vēsta TheLocal.de/DPA.

Vācijas dzelzceļa operators Deutsche Bahn, kura atbildībā ir sliežu ceļu uzturēšana Bavārijā, kur vilcienu sadursmē otrdien gāja bojā 10 cilvēku un tika ievainoti vairāk nekā simts, ir apstiprinājis, ka avārijas posms bijis aprīkots ar automātisko sadursmju novēršanas sistēmu PZB (Punktfoermige Zugbeeinflussung). PZB visā Vācijas dzelzceļa tīklā tika ieviesta pēc nāvējošās avārijas netālu no Magdeburgas 2011. gada janvārī, kad gāja bojā 10 cilvēku. Tāda tiek izmantota arī Austrijā, Slovēnijā, Horvātijā, Rumānijā, Izraēlā un uz vienas līnijas Kanādā.

Vācijas transporta ministrs Aleksandrs Dobrints paziņojis, ka šai sistēmai vistiešākajā veidā vajadzēja novērst sadursmi. Savukārt Bavārijas iekšlietu ministrs Joahims Hermanis izteicies: «Desmitgadēm ilgi daudz līdzekļu ir investēti tehniskajā aprīkojumā... Pēdējos gados es biju gandrīz pilnīgi pārliecināts, ka šādas sadursmes vairs nevar atkārtoties.»

Deutsche Bahn pārstāvis jau otrdien paziņoja, ka PZB sistēma avārijas posmā tika pārbaudīta pirms nedēļas un tai netika konstatētas nekādas problēmas.

Normālos apstākļos PZB sistēmai jānovērš situācija, kad, ceļojot ar ātrumu līdz pat 160 km/h, vilcieni trauktos viens otram pretim pa vienām sliedēm.

PZB izmanto pie sliedēm piemontētus magnētus, kuras «komunicē» ar ierīcēm, kas izvietotas vilcienos.

Magnēti izvietoti uz sliedēm vietā, kurā tiek ieslēgts priekšsignāls, un pēc 1000 metriem tālāk pamatsignāla ieslēgšanas vietā. Ja galvenajā signālā ieslēgta sarkana gaisma, tai jādubultojas arī priekšsignālā. Šķērsojot priekšsignālu, atskan skaņas brīdinājums mašīnista kabīnē. Vilciena vadītājam četru sekunžu laikā tad ir jāapstiprina, ka viņš redzējis priekšsignālu. Pretējā gadījumā PZB sistēma automātiski iedarbina vilciena bremzes. Analoģiska darbība notiek arī, šķērsojot pamatsignāla līniju. Automātiski bremzes tiek ieslēgtas arī gadījumā, kad vilciena vadītājs nesamazina maksimālo vilciena ātrumu asos līkumos. Ātrums tiek automātiski uzraudzīts arī ar LZB (Linienzugbeeinflussung) sistēmu. Līdzīgi PZB, šī sistēma automātiski ieslēdz bremzes, ja braukšanas apstākļi apdraud kustības drošību.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?