Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Precēs ieguldīti 18 miljoni latu

Internets nemazina tiešās pārdošanas popularitāti, tieši pretēji - palīdz reklamēt preces un pakalpojumus, uzskata tiešās pārdošanas nozares eksperti.

Pēc Baltijas valstu tiešās tirdzniecības kompāniju asociācijas datiem, mazumtirdzniecības pārdošana Baltijas valstīs pagājušajā gadā sasniedza 92 miljonus eiro (64,35 miljoni latu, bez PVN), no kuriem par vairāk nekā 26 miljoniem eiro (vairāk nekā 18 miljoni latu) preces pirkuši Latvijas iedzīvotāji.

«Statistikas dati liecina, ka pagājušajā gadā Baltijā darbojušies 90 000 tiešo pārdevēju, no kuriem aptuveni 30 000 - Latvijā,» gandarīts par paveikto ir Baltijas valstu tiešās tirdzniecības kompāniju asociācijas ģenerālsekretārs Gintauts Zaleckis. Turklāt gan pārdošanas apjomam, gan pārdevēju skaitam ir tendence augt. Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijā, kas dibināta 2002. gadā, apvienojušās astoņas dalībkompānijas, kuras ir starptautiski uzņēmumi ar pārstāvniecībām Baltijas valstīs.

Tieši ar tīklu gribētos salīdzināt tiešo pārdevēju darbošanos, jo, ja pats neesi neko nopircis kādā prezentācijā, tad vismaz piedalījies tādā pasākumā esi un starp radiem, draugiem, paziņām, kolēģiem var atrast kādu, kurš ar šo pārdošanas metodi ir cieši saistīts. Veiktā aptauja liecina, ka Latvijā 60% respondentu vismaz reizi bija iegādājušies preci tiešajā tirdzniecībā, Lietuvā un Igaunijā - attiecīgi 49% un 44%.

G. Zaleckis uzskata, ka interneta veikalu popularitāte nav tiešās pārdošanas šķērslis. Pēc viņa domām, tiešā tirdzniecība attīstīsies vēl jo straujāk, izmantojot jaunās tehnoloģijas. Internets tiek izmantots, lai meklētu jaunus klientus, informētu viņus par preču jaunumiem, par demonstrāciju vietām. Izmantojot jaunās tehnoloģijas, izplatītāji var strādāt ar klientiem un pieņemt pasūtījumus 24 stundas septiņas dienas nedēļā. Kā efektīvu komunikācijas platformu G. Zaleckis nosauc Facebook un Draugiem.lv. «Lai gan tiešā pārdošana balstīta uz personīgo kontaktu ar klientu, sociālie tīkli ir nozīmīgi instrumenti, lai tiešajiem pārdevējiem palīdzētu veikt uzņēmējdarbību,» ir pārliecināts Baltijas valstu tiešās tirdzniecības kompāniju asociācijas ģenerālsekretārs.

Bez šaubām, ir cilvēki, kas mobilajos tālruņos pretī neatlaidīga pārdevēja vārdam un tālruņa numuram ierakstīs piezīmi, ka uz šo zvanu nevajag atbildēt. Arī negaidītās vēstules e-pastos var tikt izdzēstas neizlasītas.

Pētījumā ar mērķi noskaidrot Latvijas iedzīvotāju viedokli par tiešo pārdošanu Data Serviss secināja, ka patērētājiem visumā ir pozitīva attieksme, lai gan ir arī daži negatīvi stereotipi par sliktas kvalitātes precēm vai uzmācīgiem pārdevējiem. G. Zaleckis atgādina, ka aiz katra konsultanta un izplatītāja kā klints stāv uzņēmums, ko viņi pārstāv, un asociācija, kuras biedriem ir pienākums ievērot ētikas kodeksu, kas garantē ētikas standartus. Pasaulē visnaskākie tiešajā tirdzniecībā ir amerikāņi un japāņi, bet Eiropā tiešās tirdzniecības Top5 tirgi ir Francija, Vācija, Itālija, Lielbritānija un Polija.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?