Sākot ar 2013. gadu, ERČ piedzīvo būtiskas izmaiņas. Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) uz desmit gadiem rallija rīkošanu uzticējusi Eurosport Events, kas pirms tam organizēja autorallija otro prestižāko seriālu IRC. Šogad tas tiek apvienots ar ERČ, tāpēc tajā sacentīsies vairāki augstas klases autosportisti.
Iemeslu, kāpēc uz ralliju Liepāja-Ventspils neieradīsies pašreizējais čempionāta līderis Kopeckis, ir daudz, taču būtiskākais - reglaments. «Šogad ERČ 13 posmi sadalīti divās daļās: pirmie septiņi un pēdējie seši posmi tiek skatīti atsevišķi. Kopvērtējumā ņems vērā tikai katru daļu četrus labākos rezultātus. Tāpēc visiem sportistiem nav jāpiedalās visos posmos,» Dienai pastāstīja rallija preses sekretārs Jānis Unbedahts.
Savu lomu labākā sastāva nesapulcēšanai gan jau nospēlēja arī tas, ka Latvijas ralliji daudziem elites autosportistiem vēl nav pazīstami, kā arī tas, ka ziemas sacensības ir dārgākas nekā vasaras posmi. Starpsezonu laikā, kad daudzās komandās briest izmaiņas un nav skaidri budžeti, arī tas ir svarīgi.
Ko iegūst Latvija no ERČ posma rīkošanas? Pirmkārt, lielisku reklāmu, jo sacensības translēs kanālā Eurosport. Otrkārt, tā ir tūrisma veicināšana. Ventspilī un Liepājā visas vietas viesnīcās jau esot izpirktas. Treškārt, augstvērtīga līmeņa sacensības, kurās krāt pieredzi pašmāju rallija braucējiem.